  • 21. Data: 2021-05-21 10:05:51
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-21, TomN <n...@i...dyndnxs.invalid> wrote:

    [...]

    > No to masz:
    >
    > https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/polski-lad-kwota-wol
    na-od-podatku-wysokosc-dla-kogo-5100046

    > "Ministerstwo Finansów potwierdza 'Rzeczpospolitej': przedsiębiorcy płacący
    > podatek liniowy nie będą mieli kwoty wolnej. I to mimo podwyżki składki
    > zdrowotnej" - pisze dziennik.

    Będzie wysyp sp. z o.o. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 22. Data: 2021-05-21 14:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

> [...]
    > przedsiębiorcy płacący podatek liniowy nie będą mieli kwoty
    > wolnej. I to mimo podwyżki składki zdrowotnej" - pisze dziennik.

    Dzieki, wychodzi na to ze znowu czegos "nie dopowiedzieli"...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 23. Data: 2021-05-21 15:58:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-21 o 14:00, Budzik pisze:

    > Dzieki, wychodzi na to ze znowu czegos "nie dopowiedzieli"...

    Powiedzieli, że kwota wolna 'dla wszystkich' gubiąc słowo 'naszych'.
    P.G.

  • 24. Data: 2021-05-21 16:13:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Piotr Gałka.
    On 21.05.2021 15:58 you wrote:

    > Powiedzieli, że kwota wolna 'dla wszystkich' gubiąc słowo 'naszych'.
    > P.G.

    Suweren decyduje.
    Wszak składek KRUS nie ruszają.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2021-05-21 17:25:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Pete n...@n...com ...

    > Suweren decyduje.
    > Wszak składek KRUS nie ruszaj±.

    Bo im zapach gĂłwna wyrzuconego przed biura poselskie nie pasuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 26. Data: 2021-05-21 20:35:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 21.05.2021 17:25 you wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...
    > Bo im zapach gówna wyrzuconego przed biura poselskie nie pasuje.

    Nawet łajno by znieśli kiedy na horyzoncie jest głos wyborczy.

    --
    Pete

  • 27. Data: 2021-05-22 09:15:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    > On 2021-05-21, TomN <n...@i...dyndnxs.invalid> wrote:
    >
    > [...]
    na-od-podatku-wysokosc-dla-kogo-5100046

    > Będzie wysyp sp. z o.o. ;)

    Zależy gdzie jest ta granica powyżej której warto coś robić
    i ile można za to zapłacić. Jak ktoś osiąga dochód na granicy
    tej sugerowanej opłacalności, to ma do wyboru
    czy zapłacić więcej podatku czy tyle samo zapałcić za utrzymanie
    spółki to najpewniej nie zrobi nic.
    Drobne sumy jakoś się wyciąga ze spółki, gorzej jak trzeba
    wyciągać setki tysięcy.

  • 28. Data: 2021-05-24 11:07:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-22 o 09:15, cef pisze:

> [...]
    > tej sugerowanej opłacalności, to ma do wyboru
    > czy zapłacić więcej podatku czy tyle samo zapałcić za utrzymanie

    Zapytam jako laik (mamy w firmie wyraźny podział kompetencji i ja nigdy
    nie zajmowałem się papierologią).
    Na czym polegają te koszty utrzymania spółki.

    Mi się wydaje, że po prostu zamiast jednego programu do prowadzenia
    firmy bierze się inny i koniec tematu. I tak wszystkie faktury trzeba
    wpisać.

    Czego nie wiem?
    P.G.

  • 29. Data: 2021-05-24 13:51:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-24 o 11:07, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Mi się wydaje, że po prostu zamiast jednego programu do prowadzenia
    > firmy bierze się inny i koniec tematu. I tak wszystkie faktury trzeba

    Otóż ja sam prowadzę sobie KPiR ale księgi handlowe,
    to już bym nie potrafił. Pomiajam kwestie czysto techniczne
    związane z jakimiś kontami, rozliczaniami, bilansem itp
    ja tego nie rozumiem, więc nie zrobię.

    Dla mnie (i pewnie dla wielu niekumatych podatkowo) kosztem
    utrzymania spółki będzie księgowość - kilkaset złotych miesięcznie,
    plus pewnie raz do roku opłata za ogłoszenie w Monitorze
    (i raz na jakiś czas jakiś notariusz jak by się coś zmieniać chciało)
    To taki bezpośrednio realny koszt.

    Jeśli uważasz, że to tylko zmiana programu księgowego,
    to ciebie to nie dotyczy. Choć patrząc na Twoją wiedzę o podatkach
    narobiłbyś sobie kłopotów znacznie przekraczających kosztowo
    oszczędność na księgowosci zewnętrznej :-)

    Koszty takie mniej finansowe,
    ale powodujące upierdliwość, to rozliczanie kasy i każdego grosika
    na koncie przy pełnej księgowości, prowadzenie magazynu, dekretowanie
    papierków.
    No i kasy nie wydasz (bez dodatkowej papierkologii) na swoje potrzeby
    bezpośrednio z konta spółki. To tak w skrócie.

  • 30. Data: 2021-05-24 15:42:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-24 o 13:51, cef pisze:

> [...]
    > narobiłbyś sobie kłopotów znacznie przekraczających kosztowo
    > oszczędność na księgowosci zewnętrznej :-)

    Nie wykluczam, że masz rację i na pewno coś bym napieszał, ale takie
    skojarzenie.
    Pamiętasz taki fragment - moja wypowiedź i fragment Twojej odpowiedzi
    (20 grudnia):

    ----------------------------
    > Problem jest taki:
    > W trakcie leasingu w którym pokrywam 'tylko' utratę wartości
    samochodu (plus, oczywiście, odsetki od pożyczonych na to pieniędzy w
    których siedzi zysk leasingodawcy) pokrywam (niejako na wyrost) 50% jego
    wartości, ale faktycznie on stracił tylko 40% wartości.
    > No to się pytam czy daje się cały proces doprowadzić do zgodności z
    założeniami wstępnymi - że:
    > - płaci się odpowiednie odsetki za pożyczone na to pieniądze,
    > - oraz pokrywa się _tylko_ utratę wartości samochodu.
    >
    > Prościej chyba nie dam rady.
    > Nie chodzi mi o omijanie przepisów tylko nie sądziłem, że przepisy
    nie przewidują możliwości pokrycia tylko utraty wartości.

    Nie ma raczej takiej opcji. Strata na rozliczeniu VAT jest dodatkowym
    gwoździem.

    Się okazało, że ja miałem rację - nie ma straty na rozliczeniu VAT.
    Czyli da się tak, że pokrywa się tylko utratę wartości.
    P.G.