  • Data: 2021-05-16 13:03:02
    Temat: Nowy ład
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak prawdę mówiąc to wcale mnie nie dziwi, że
    rząd (czy PIS) swój program adresuje do ludzi, którzy nie potrafią
    sobie policzyć ile tak naprawdę zostanie im w kieszeni.
    O zrozumieniu zjawisk w skali makro: inflacyjnych czy dokładaniu
    wszelkich podatków, których płatnikiem są Ci najbiedniejsi nawet nie
    wspominam. Ale głos wyborczy zdobyty i to najważniejsze.

    Przejrzałem pobieżnie portale ekonomiczne i z komentarzy wyciągam
    wniosek, że więcej zapłacą średniacy, którzy nie będą potrafili albo nie
    będą mogli
    się odpowiednio przekształcić i uciec :-).

    Podejrzewam, że rząd się zabezpieczy i składka zdrowotna
    będzie proporcjonalna do dochodu ale z zachowaniem
    obecnej składki jako minimalnej, bo przecież nagle może się okazać,
    że nie ma dochodu i sumarycznie w kasie ubędzie.

    Czas kombinacji podatkowych się zbliża :-)
    Wychodzi mi, że przy nawet niedużej skali lepiej
    zapłacić kilka tysięcy za obsługę spółki niż
    kilkanaście tysięcy zdrowotnej :-)