  • Data: 2003-05-29 08:00:14
    Temat: Re: Czy nawilżacz powietrza może być kosztem
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli dg jest prowadzona w mieszkaniu, to bez większego problemu,
    > kupuję meble, żarówki, wykładzinę, farbę w takim zakresie, jakim
    > niezbędne jest przystosowanie części mieszkania do prowadzenia dg.

    Jeśli nie jest to pomieszczenie wydzielone, to trudno będzie
    Ci odeprzeć zarzut, że zaspokoiłeś swoje prywatne potrzeby.
    I choć wyroki w takich sprawach akurat są dla podatników niekorzystne,
    to nie popadam akurat w paranoje profiskalną-nie tylko w tym temacie.
    Wszystko w pewnych granicach.
    Czasem warto się zastanowić, czy dany wydatek ujęty w koszty
    (ale nie mający należytego lub mający bardzo słabe uzasadnienie)
    nie przyniesie więcej problemów.

    Gdyby
    > ta osoba nie prowdziła dg o tym konkretnym profilu, to nie kupiłaby
    > nawilżacza. Istnieje więc namacalny, oczywisty związek nawilżacza z
    > prowadzoną dg.

    Pozostaje pytanie dla kogo ten związek jest oczywisty.
    Dla mnie nie jest na tyle oczywisty, żeby bez wahania zaliczyć to do
    kosztów.

    Oczywiście, że możesz kupić loda, musisz go jednak ując w
    > limitowanych kosztach na reprezntację.

    Uważam, że jest inaczej.
    Nie jest regułą zaliczenie czegokolwiek do
    kosztów nawet porzez reklamę limitowaną.

    Nie ma tu pełnej dowolności. Ale
    > kupuję również kawę, cukier, napoje chłodzące. Oczywiście nie kupię
    > 200kg cukru, ale 1kg miesięcznie, jak najbardziej. Kapci nie muszę.
    Ale
    > mogę kupić mydło, krem do rąk, ręcznik, okulary ochronne, narzędzia
    (też
    > mogę wykorzystywać do prac prywatnych) itp. Nie popadajmy w paranoję
    > profiskalną.

    A 3m kw przedpokoju też amortyzujesz? :-)))

    > Mam w mieszkaniu 7 komputerów (wszystkie na dg). Jednocześnie
    włączone
    > nieźle wysuszają powietrze. Kupię więc klimatyzator oraz nawilżacz i
    > uwzględnię je w kosztach.I kto mi zabroni.

    Nikt Ci nie zabrania umieszczać takich rzeczy w kosztach.
    Pamiętaj tylko, że po Twojej stronie leży obowiązek wykzania związku
    tych zakupów z działalnością.
    Nie żebym był "dalekosiężną" ręką czy tubą fiskusa, ale
    mnie zdrowy rozsądek podpowiada, że połowa z tego
    co wymieniłeś (przy Twoim profilu działalności i braku pracowników,
    skoro
    DG w mieszkaniu?) nie kwalifikuje się jako KUP.

    Ale możesz, oczywiście możesz... :-))

    Pzdr
    CEZ