  • Data: 2020-10-01 22:16:00
    Temat: Re: Inwestycja w mieszkanie (flip) a podatek PIT
    Od: marios <d...@f...gd> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.10.2020 o 10:58, Piotr Gałka pisze:

    > Moja logika mówi 'nie':
    >  - cele mieszkaniowe rodziny mogą obejmować przyszłe potrzeby
    > dorastających dzieci.
    >  - ktoś może np. w lecie być instruktorem windsurfingu, a w zimie
    > snowboardu i pół roku mieszkać nad morzem a pół w górach.
    >
    > Ale czy prawo mówi to samo co logika to nie mam pojęcia :)
    > P.G.

    Prawdę mówiąc nie badałem (dokładnie) czym jest "flip" - być może stad
    moje niezrozumienie.

    O ile pamiętam, to ulgę na cele mieszkaniowe można mieć jeżeli będziemy
    posiadać tylko jedno mieszkanie
    np. nie posiadamy lub kupimy nowe, ale sprzedamy stare w okresie 2lat
    (teraz chyba 3-ch) i nadal będziemy mieli jedno.

    Chyba zamysłem ustawodawcy była ulga dla ludzi nie mających własnego
    domu lub ten dom mających nieodpowiedni a nie że 1/2 roku mieszka tam
    czy tam.

    Jakiś pierwszy link od wujka:
    https://direct.money.pl/artykuly/porady/czym-jest-i-
    jak-uzyskac-ulge-mieszkaniowa.html

    "nie posiada jednocześnie innej nieruchomości możliwej do zamieszkania"

    (nie wiem czemu tam jest napisane ".. spełnione łącznie"

    Stąd moje wątpliwości w ogóle co do możliwości odliczenia na "cele
    mieszkaniowe" - bo chyba cztery osoby nie są "w takiej sytuacji"?