  • Data: 2005-09-15 15:32:57
    Temat: Re: Jak to jest z tym VAT-em?
    Od: "Minimex" <m...@p...onet.p> szukaj wiadomości tego autora

    Do: "Gotfryd Smolik"

    VAT jest podatkiem od wartości dodanej towaru lub usługi na którą
    ustawodawca nałożył podatek.
    W przypadku refakturowania usługi zwolnionej (bez zwiększania jej wartości)
    dalej wg mnie dalej pozostaje zwolniona.
    Proszę zapoznać się z artykułem, który kilka minut temu znalazłem:
    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=387

    Do: "mariposa doux"
    >hmmm, z tego co ja wiem, to tylko PP moze zw. z VAT przesylki (czy
    >oplate pocztowa). z tego co wiem, to ludzie robia tak, ze przesylke
    >nazywaja "pakowanie i dostarczenie" - kwota netto + VAT

    Jeżeli na fakturze zapisano "pakowanie i dostarczenie" to zgoda, że należy
    się podatek VAT, ponieważ jest tu mowa o usłudze.
    Jednak gdyby rozdzielić tę kwotę na usługę "pakowania" i oddzielnie koszt
    przesłania przez PP, podatkowi podlega tylko "pakowanie"