  • Data: 2004-03-31 20:24:35
    Temat: Re: Jestem przerażony
    Od: "Kubik" <p...@t...adres.nie.istnieje> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomek" <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl> wrote in message
    news:n67f4c.tgj.ln@serwerek...
    > Do 1945 wszelkie składki emerytalne wyzerowali nasi zachodni sąsiedzi.
    Tak, przyjaciele zza Odry. Ale w ten sposób równie dobrze, możemy cofnąć
    się w dyskusji do średniowiecza albo epoki lodowcowej.

    > Dalej było już z górki, a jaka była gospodarka sterowana przez
    > wschodnich sąsiadów - wszyscy wiedzą.
    I niestety - ta gospodarka nadal pozostała. Jednym z jej elementów jest
    obecny system emerytalny.

    > W jaki sposób jest to do zrobienia? Nie jest to takie proste jakby się
    > wydawało. Zanim przerwiemy ten krąg, muszą się znaleźć chętni na
    > zasponsorowanie emerytury naszym rodzicom
    No własnie - ale środki z OBECNYCH podatków wystarczyłyby na
    zaspokojenie potrzeb emerytów. Tylko, że potrzebna jest RADYKALNA
    zmiana funkcji, które państwo ma spełniać. Koniec z dotacjami, przywilejami,
    zasiłkami, rozdmuchaną administracją itd. Należy się skupić na spłacie długu
    i zmianie całej filozofii obecnego systemu. Zgadza się, że nie da się
    poprawić
    JEDNEJ rzeczy bez zmiany WSZYSTKICH innych. I to jest najtrudniejsze.

    Niestety, na horyzoncie nie widać nikogo, kto byłby w stanie takich zmian
    dokonać. Ale bez nich - to droga do katastrofy.

    > będziesz zarabiał pieniądze tylko na swoją emeryturę, to wyobraź sobie,
    > że jak zostaniesz dziadkiem, to zabraknie dzieci, które by te pieniądze
    > przetwarzały na konkretne usługi.
    Tego problemu akurat nie mogę sobie wyobrazić - choćby dlatego, że
    postęp technologiczny zmniejsza zapotrzebowania na pracę rąk. Jeżeli
    kiedyś zabraknie ludzi to i tak będzie to oznaczać koniec cywilizacji, więc
    co za różnica ;)

    Czyli generalnie się zgadzamy. Alergicznie jednak reaguję na ludzi, którzy
    bardzo chętnie dzielą nie swoje pieniądze. Zawistnych, równających
    w dół. Ja też urodziłem się w tym kraju, tu się wychowałem ale ta
    powszechna mentalność Polaków jest mi obca - i zupełnie przez to nie
    mogę zrozumieć przyczyn "polskiego piekła".

    pozdr
    Adam