  • Data: 2005-08-01 13:49:34
    Temat: Re: Kiedy wazna jest FV ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Jul 2005, Paszczak wrote:
    [...]
    > Faktura dokumentuje jakąś sprzedaż.

    Zgoda.

    > Jeśli sprzedaży nie było, to jest tylko świstkiem papieru.

    A nieprawda. Sprzedawca ma zapłacić podatki ;> - ew. jak nie chce
    zapłacić to musi udowodnić że sprzedaży nie było (i wyjaśnić
    z jakiej paki wystawił fakturę !).
    Jeśli sprzedaży nie było i ktoś zamierza to sprzedawcy zarzucić
    - musi umieć to UDOWODNIĆ.
    Oczywiście piszę WYŁĄCZNIE pod kątem podatkowym.
    Taka "nieuzasadniona" faktura oczywiście nie rodzi skutków
    cywilnoprawnych dla kupującego...

    > Jeśli sprzedaż była, a nabywca twierdzi, że nie, to
    > sprzedawcy przydałoby się pisemne potwierdzenie odbioru towaru lub wykonania
    > usługi. Jeśli takowego nie ma, to problem ma przede wszystkim sprzedawca.

    Owszem - ale jak dla mnie nie jest jasny status "świstka papieru"
    o którym piszesz powyżej.
    Sprzedawca wystawił nienależną fakturę - to musi rozwikłać problem
    podatkowy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)