  • Data: 2010-10-28 08:31:51
    Temat: Re: Konto dla DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Oct 2010, Kotlet wrote:

    > ale jest tam kwota wolna od zajecia

    Masz pod ręką link na dosłowną treść przepisu dotyczącego kwoty
    wolnej od zajęcia?
    Chdzi o to, że np. dla celów podatkowych *nie liczy się*, czy
    wg umowy z bankiem konto jest osobiste czy gospodarcze - liczy się
    *faktyczne wykorzystanie*, i konto "osobiste wh umowy" wykorzystywane
    do DG traktowane jest jak gospodarcze.
    Przyznam że nie wiem jakie jest kryterium dla celów egzekucyjnych,
    i skoro już temat na to zszedł, ciekawi mnie czy US może żądać
    egzekucji "do zera" z konta które jest *formalnie* osobiste,
    ale *faktycznie* gospodarcze :)

    > wiec w przypadku osobistego mozna jakos
    > przebolec zajecie (jak ktos nie ma zamiaru oddawac)

    Właśnie obawiam się odwrotnej reakcji: "pan co prawda zawarł z bankiem
    umowę na konto osobiste, ale ponieważ mamy tu transakcje gospodarcze,
    to *jest* konto gospodarcze (mimo nazwy "osobiste") i kwota wolna
    od zajęcia nie przysługuje"!

    pzdr, Gotfryd