  • Data: 2021-08-10 18:40:55
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 9 sie 2021 o 21:41, cef pisze:

    > Najlepsze są takie faktury, gdzie jest data
    > wystawienia, ale jej znalezienie trwa 10 minut.

    Na tych (chyba elektryzujących) raczej ;) naprawdę nie ma.
    (inna sprawa, że i kwoty małe)

    -=-

    10 minut szuka daty księgowa, która widziała mniej niż dziesięć faktur;
    księgowa, która widziała kilkadziesiąt faktur, szuka 1 minutę;
    kilkaset -- kilka sekund... ;)

    Początkowo księgowałem fakturę w kilka minut, popełniając wiele błędów.
    Teraz księguję kilka faktur w jedną minutę, nierzadko bezbłędnie.
    (zakładając rzecz jasna, że faktury są poprawne (nie trzeba ich
    poprawiać czy wystawiać ponownie) i czytelne a informacje
    o towarze/usłudze są obszerniejsze ;) niż 'ZX-22' itp...
    (nie trzeba ustalać -- czy to materiał, czy narzędzie...))

    Tu kilka ;) słów wyjaśnień tym, którzy nie księgują...

    Tusk to drobiazg -- nie zniósł podziału na: materiały,
    [guziki i błyskawiczne zamki?] pozostałe, uboczne,
    wynagrodzenia; ale i niewiele (między innymi lekko ;)
    zróżnicował paliwo, wprowadził przewrotny VAT-27...)
    dołożył...

    Obecna władza wprowadziła: kolejne wzdłużne dzielenie paliwowego
    włosa; GTU; dodatki typu Towarzysz Pracy [??????? ???????],
    podzielna płatność itd... Na fakturach wielu informacji nie ma,
    ale zaksięgować je trzeba; na domiar złego trzeba zaksięgować
    nie to, co jest na fakturze, ale to, co powinno ;) być...

    -=-

    BTW tego, czego nie ma...
    Do rocznego rozliczenia kobieta dostała wydruk PIT-11 taki, na
    którym była masa pouczeń i douczeń, ;) ale brakowało jednej linijki...
    Prawie jednej... Z tego fragmentu, który był wydrukowany, raczej nie
    można było błyskiem wywnioskować, że brakujące miejsce zawierało ważne
    dane... Po jakimś czasie US zakwestionował roczny PIT -- na szczęście
    nie zakwalifikował czynu do przestępstw... Obyło się na korekcie
    rocznego zeznania i wpłaceniu forsy... Odsetki karne są teraz
    makabrycznie wysokie w zestawieniu z ogólnym kosztem pieniądza...

    Na moje oko podobne (stosownie obcięte -- od tego samego płatnika,
    którym jest spora ;) firma, chyba państwowa) ,,PIT-11'' mogła otrzymać
    masa ludzi...

    Można oczywiście zauważyć:
    - kobieta nie wie, ile zarabia?
    - nie zgadzają się zaliczki i składki...
    - nie wolno do rozliczeń brać dziwnych wydruków...
    (w normalnej deklaracji PIT-11 ucięcie ważnej linii
    jest nieprawdopodobne; tu jednak ktoś wydrukował PIT-11
    nieco inaczej -- bez zachowania normalnego łamania stron)

    Na uciętej linii były zarobki chorobowe... (czyli i składki
    nie były normalnie liczone, i zaliczki, i niekoniecznie na
    pierwszy rzut oka widać było istnienie tychże zarobków...)

    Gdyby liczenie składek (zdrowotnych i społecznych; powiększających
    koszty, odliczanych od dochodu i odliczanych od podatku; płaconych
    przez pracodawcę i płaconych przez pracownika; po 50 roku życia
    i przed 50 rokiem życia) oraz podatków (ciekawa kwota wolna od
    podatku) w RP było rozsądne -- wykrycie braku ww. linijki byłoby
    łatwe... W obecnej sytuacji bez krzemowego komputera raczej nie
    warto podchodzić do tego problemu... Wykrycie gołym okiem jest
    tu nieprawdopodobne...

    Aby było jasne -- 'powiększenie kosztu' =/= 'odliczenie od dochodu'.
    (nie ma ujemnego dochodu, ale koszty można bezgranicznie powiększać)

    BTW zdrowotnej -- dużo o niej ostatnio... 9%, 300 pln, 500 pln...
    MMorawiecki ciężko pracuje, ;) tworząc nowe potworki... [widać od
    razu komplikacje psychicznych struktur ;) twórców prawa...]

    Obecnie nie płacę zdrowotnej -- zgodnie z prawem. Podobnie nie
    płacą jej masy ludzi... -- też zgodnie z prawem. Co więcej -- łatwo
    wyłapać spośród czynnych uczestników Usenetu tych, którzy nie płacą...

    -=-

    Nowy ład zabierze mi 9%? Owszem... To jak z NS2 -- moim zdaniem
    to historyczna szansa na pojednanie Polaków z Ukraińcami, której
    wykorzystanie może: złamać perejasławski sojusz, zachwiać europejską
    równowagą, przyspieszyć zakończenie donbaskiego sporu a za kilka
    lat przynieść Rosji zagładę... Ale można też NS2 potraktować jak
    nóż wbity pomiędzy żebra Rzeczypospolitej Jednej Nacji... ;)

    W nowym ładzie widzę szansę... 9% postrzegam nie jako nóż pomiędzy
    moimi żebrami (płacenie składki zdrowotnej to drobiazg; gorsze jest
    upraszczanie prawa -- toż żywi mnie komplikacja!!!) lecz jako szansę...
    [głów się Panie MMOrawiecki -- co uczynić, by mi dokopać...
    Twe ,,nowe prawo'' być może odbiorę jako dar Boga!!!]

    --