    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta do korekty
    Date: Thu, 12 Aug 2021 15:43:22 +0200
    <sduq0e$1sqv$1@gioia.aioe.org> <serqqb$tt4$1@gioia.aioe.org>
    <611184d4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6112ac85$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <seue36$1lq5$1@gioia.aioe.org> <seugbh$oah$1@gioia.aioe.org>
    <kmkrtdrwt0vy$.1csdmw8sawv4k.dlg@40tude.net>
    <sf0k8o$p26$1@gioia.aioe.org>

    Dnia Wed, 11 Aug 2021 15:44:53 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):

    > (...)
    > Istotnie -- księgować takie coś można od dawna; natomiast od
    > niedawna nie można wystawić faktury do paragonu bez
    > NIPu...

    Otóż to.

    > To jakieś magiczne skanery -- skoro czytają coś, czego już nie ma
    > na papierze... ;) (rozmawialiśmy o wyblakłych paragonach i
    > fakturach -- przykładowo wystawionych przez BP)

    Jakoś przez wiele lat nie zauważyłem wyblakłej faktury z drukarki
    termicznej, w przeciwieństwie do igłowej.

    faktur widnieje jako zapisy w rejestrze VAT w programie.

    > Z podziałem na: materiały, uboczne, pozostałe... Skaner wie, czy
    > grabie są narzędziem, czy towarem... Skaner też zna dylematy
    > Towarzysza Pracy czy GTU...
    >
    > Raz jeszcze -- bo nie każdy pojmuje...
    > Księgowa księguje także coś, czego na fakturach nie ma i coś, co
    > na fakturach jest zapisane inaczej, niż księgowa powinna
    > zaksięgować...

    Co Ty piszesz?
    Od kiedy to księgowa jest, aby się zastanawiać, co jest na fakturze?
    Faktury towarowe wrzuca się do programu handlowego, więc albo od razu są
    widoczne w module księgowym, albo są eksportowane rejestry VAT (i/albo inne
    dane) do programu księgowego. W zależności od konfiguracji albo cała
    faktura jest traktowana jednakowo, albo są odpowiednio oznaczone
    poszczególne pozycje dokumentu, albo pozycje są dodatkowo rozdzielane - np.
    na potrzeby kręgu kosztów.
    Księgowa ewentualnie wprowadza tylko kosztówki, o ile nie ma innych osób w
    firmie do tego przeznaczonych.

    To działa odkąd pamiętam, czyli od samego początku lat 90-tych.

    > Chwilowo nie potrzebuję takiego skanera...
    > Szybciej zaksięguję -- niż skaner obsłuży choćby mechanicznie...
    > Kartki są nierówne, pogniecione, pobrudzone, poplamione, porwane,
    > czasami pozszywane jakimiś zszywkami... Niektóre faktury nie mają
    > papieru... ;) (^C^V -- bez skanera i OCR)

    U mnie stoi OKI serii MC.
    Niezmiernie rzadko zdarza się, aby coś zakleszczyła. Jeśli już, to jakaś
    "psu z gardła wyjęta" faktura na pół strony z igłówki z jakiejś stacji
    paliw.
    Klienci też nie zgłaszają problemów - może mają dobre skanery z dobrymi
    separatorami?
    Skanowanie sterty dokumentów trwa chwilę - może jakieś trzy sekundy na
    jeden dokument.

    > Za jakiś czas faktur bez papieru będzie bardzo dużo w stosunku do
    > papierowych...

    Już teraz bardzo rzadko spotyka się faktury papierowe - najczęściej mailem
    albo w systemie EDI, gdzie programy same się wymieniają fakturami. Znaczy:
    program sprzedawcy wysyła plik EDI programowi kupującego. Zaleta tego:
    wczytanie faktury na ok. 150 do 200 pozycji trwa kilka sekund, przy okazji
    są dopisywane nowe kartoteki, których kupujący jeszcze nie miał.

    Ty siedzisz jeszcze chyba w latach 70-tych albo wczesnych 80-tych ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam