    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Korekta do korekty
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <sduq0e$1sqv$1@gioia.aioe.org> <serqqb$tt4$1@gioia.aioe.org>
    <611184d4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6112ac85$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <seue36$1lq5$1@gioia.aioe.org> <seugbh$oah$1@gioia.aioe.org>
    <kmkrtdrwt0vy$.1csdmw8sawv4k.dlg@40tude.net>
    <sf0k8o$p26$1@gioia.aioe.org>
    <w04w66apodzs.177oc0ro77e6r$.dlg@40tude.net>
    <sf41c1$u7c$1@gioia.aioe.org> <o...@4...net>
    Date: Fri, 13 Aug 2021 12:56:34 +0200

    On Fri, 13 Aug 2021 00:03:22 +0200, Adam wrote:

    > Aż tak często nie tankuję, pomimo kilku pojazdów.

    A ogladales je ponownie po pewnym czasie?
    Bo jak szybko wkladasz do segregatora, i jeszcze w klimatyzowanym
    biurze, to moze i nie blakna.

    P.S. Drukarki termiczne maja opcje drukowania na zwyklym papierze, za
    pomoca folii z termotuszem. To jest trwale, tylko ... widac za drogie
    ..

    > Oczywiście, że nie skaner, tylko usługa OCR:
    > https://www.comarch.pl/erp/ocr/
    >
    > Jak coś źle robi, to się zgłasza i chłopaki poptawiają.
    >
    > Zresztą tego typu usług jest sporo, np. program Zygmunta:
    >
    > https://www.cti.org.pl/cti_optima_kancelaria.html

    A Niemce sobie organizuja jakies serwisy krajowe do e-faktur,
    zeby mozna bylo sciagnac dane elektroniczne, a nie skanowac.

    Z tymi EDI nie jest tak rozowo, jak na reklamowkach wyglada :-)

    > Faktura handlowa - czyli sprawdzenie i aktualizacja kartotek
    > towarowych/usługowych i dokładne wprowadzenie "wszystkiego", czyli nazwa,
    > opis, cena jednostkowa, EAN, jm itd.
    >
    > Z ciekawości zrobiłem test mojego kombajnu. Wrzuciłem do podajnika skanera
    > 10 faktur w formacie A4. Skaner zeskanował to w 35 sekund. Czyli średnia
    > wychodzi 3,5 sekundy na jeden dokument. Całkiem nieźle, zwłaszcza w
    > aspekcie biur rachunkowych.

    Na samo skanowanie to calkiem niezle, a jeszcze rozpoznawanie ...

    > W latach 80-tych?
    > Był podatek innego typu. Pamiętam, że jak się coś kupowało na zakład/firmę,
    > to się pisało pismo z prośbą o sprzedaż bez tego podatku. Nie pamiętam już
    > jego nazwy.

    Byl podatek obrotowy. W sumie taki niby VAT, tylko naliczal ... kto
    wie czy nie producent, bo po co sklep mialby liczyc - co za
    utrudnienie :-)
    Zmienilo sie pozniej, jak DG i prywatnych sklepow przybylo.

    Stawki byly rozne, na wode akurat moglo nie byc, na zywnosc byc moze
    tez nie.

    J.