  • Data: 2016-10-29 12:40:46
    Temat: Re: No to liniowy idzie się pasać ...
    Od: W <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Chmielewski wystukał, co następuje:

    > W przypadku powiedzmy dość średnich zarobków, owszem, raczej nikt nie
    > będzie prowadził światowego śledztwa.
    >
    > Ale jak już wojaże się znudzą, i zdecydujesz się gdzieś kupić
    > mieszkanie czy nawet samochód - to np. Polski fiskus może zdecydować,
    > "a miałeś w Polsce konto w banku, co dowodzi, że tu miałeś centrum
    > życiowe, więc zaległy podatek się należy" (a z innych krajów nie masz
    > miejscowego "dowodu osobistego", zaświadczeń o płaceniu podatków,
    > wyciągów bankowych, umów na wynajem itp.).
    >
    > W przypadku, gdy zdecydujesz się żyć gdzie indziej (poza Unią) - wiele
> [...]

    Gdybając dalej: ale tutaj w grę nie wchodzi umowa o unikaniu podwójnego
    opodatkowania? Czyli odprowadza się podatki w państwie X (z którym Polska ma
    podpisaną taką umowę), rok rocznie składając też zeznanie w Polsce, to wtedy
    po ewentualnym powrocie fiskus się raczej przyczepić nie może?