  • Data: 2021-06-01 14:33:56
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.06.2021 o 12:20, J.F pisze:

    > [...]
    >
    > No dobra - moze sie myle.

    Serio?

    > https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/pisma
    -urzedowe/ibpbi-2-423-1187-13-ap-pismo-wydane-przez-
    izba-skarbowa-w-184761710

    > Wyjasnijcie mi tylko:
    > -czy oni chca, aby w momencie sprzedazy wyrobu wyszukiwac ktore
    > materialy zuzyto, aby je zaliczyc do KUP, i jeszcze sprawdzic, czy za
    > te materialy zaplacono?

    Tak.

    Masz tak prowadzić ewidencje żebyś mógł to ustalić. A nie, że skoro nie
    możesz ustalić, to cię przepisy nie obowiązują.

    > -czy tez jakos bardziej ryczaltowo "Koszt uzyskania przychodu ustalany
    > na moment sprzedaży danego wyrobu gotowego to tzw. techniczny koszt
    > wytworzenia", a ten TKW wyliczamy w momencie produkcji?

    Ale co "jakoś bardziej ryczałtowo"?
    Co do zasady koszt wytworzenia wyliczasz dla danego przychodu.

    Jeżeli stosujesz metodę uproszczoną i w koszty wrzucasz w momencie
    zakupu, to potem musisz te koszty korygować, gdy tego nie sprzedałeś
    (albo nie zapłaciłeś za zakup).

    > A tu jeszcze jest masa podzespolow, ktore sa produkowane, leza na
    > magazynie pobierane do produkcji dalszych podzespolow itd.

    To trzeba to tak sobie zorganizować, żeby było możliwe ustalenie co jest
    do czego, a skoro przepisy uzależniają również koszty od zapłaty, to
    które są zapłacone, a które nie zapłacone.

    > Bo jesli to pierwsze ... to Piotr slusznie sie boi z.o.o :-)

    Ręce opadają...
    Tłumaczę tylko, że pełna księgowość nie jest dla każdego, kto sobie
    wyczytał na blogu jakiegoś Janusza "jak fajnie jest przejść na sp.z
    o.o., bo jestem mistrzem optymalizacji podatkowej i zaoszczędzę 1000 zł.
    Huuurrraaaa, nie mam o tym bladego pojęcia, nie odróżniam przychodu od
    zysku, zyskiem jest towar na magazynie, ale przekształcam się na sp. z
    o.o. bo jakiś Janusz na tym zaoszczędził 1000 zł"

    Czasem warto, czasem nie warto i to nie ma nic wspólnego ze strachem -
    trzeba wiedzieć i ROZUMIEĆ co się z tym wiąże dla danej KONKRETNEJ
    działalności gospodarczej.

    > Ale nie, na moj gust to ksiegowe w znanych mi firmach to az tak
    > gleboko nie siegaja.

    Że olewają przepisy i wrzucają w koszty czy zapłacone, czy nie
    zapłacone, czy sprzedane czy nie sprzedane, a potem tych kosztów nie
    korygują, bo mają w dupie i do tego płacą podatki od stanów
    magazynowych, bo leżący w magazynie towar i wyroby są zyskiem?

    Można i tak... Ale na mój gust, to albo to ty czegoś nie zrozumiałeś
    plotkując ze znajomymi księgowymi przy kawie, albo im się nie chciało
    tłumaczyć szczegółów komuś, kto nie odróżnia zysku od przychodu.
    Albo i jedno i drugie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr