    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowe podatki
    Date: Fri, 11 Jun 2021 12:20:22 +0200
    <s959fj$13d2$1@gioia.aioe.org> <s95iea$a6b$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s969nv$iaj$1@gioia.aioe.org> <s97ign$dou$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s97lf2$1a2p$1@gioia.aioe.org> <6...@e...not.valid>
    <s97s4q$763$1@gioia.aioe.org> <s97uoq$k6o$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s980gb$4d7$1@gioia.aioe.org> <s984pr$nqt$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s98cd7$1qgn$1@gioia.aioe.org> <s98jbu$2bh$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s98o95$1haa$1@gioia.aioe.org> <s9ksf9$v3d$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9l10n$1hfs$1@gioia.aioe.org> <s9l51a$4sg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9ldo4$41b$1@gioia.aioe.org> <s9lmu3$ftl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9m5mn$1f2v$1@gioia.aioe.org> <s9nkug$h0f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9nu53$1gvp$1@gioia.aioe.org> <s9ocso$tis$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9ore9$1ovv$1@gioia.aioe.org> <s9qesq$416$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9r2ge$1ffp$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 2021-06-09 o 20:49, Kviat pisze:

    Skracam radykalnie.

    > Nazwijmy to po imieniu: Ty po prostu chcesz zwolnienia z podatku takie
    > małe firmy jak Twoja.

    Tak jak to przedstawiasz to wychodzi, że mi chodzi tylko o to aby mniej
    płacić.
    I choć oczywiste jest, że każdy woli mniej płacić to nie o tym tu
    pisałem. Ja po prostu uważam, że zamiast zapłacić PIT zapłacę
    odpowiednio więcej VAT i w sumie zapłacę tyle samo.

    > To jest bardzo logiczne. To promuje eksport.
    > Państwa bogacą się na eksporcie, a nie imporcie.

    No to nie powinny mieć problemu jakby dochodowy był 0 a VAT większy bo
    eksport będzie jeszcze bardziej promowany a na eksporcie się zarabia :)

    > Pokaż wreszcie na czym polega to uproszczenie, bo dochodowy=0 nic nie
    > upraszcza.

    Jeśli na PITologię poświęcam ileś czasu a z powodu dochodowy=0
    mmusiałbym poświęcać 0 to jest to właśnie to uproszczenie o które mi
    chodzi. Jednocześnie nikt nie zwiększałby czasu poświęconego na
    rozliczenia VATu.

    Co tu jest takiego trudnego aby zauważyć, że oszczędność czasu oznacza
    uproszczenie.

    > Jak nie wiesz? Prowadzisz firmę od lat i nie wiesz?
    > A jak Ty to robisz? Musisz jakoś to robić, skoro prowadzisz firmę...

    Nie wiem. Po prostu nie kupujemy na firmę nic innego niż faktycznie
    trafia do firmy i zakładam, że to nie będzie budziło żadnych wątpliwości.

    > No i?
    > Kupię 2 kg gwoździ na firmę, wpiszę, że się zużyły.
    > Dziesięć gwoździ biorę do domu.
    >
    > Wykaż niezgodność tego 'zużycia się'.

    Nie wiem o co Ci chodzi. Jaki wykazanie/nie wykazanie tego ma związek z
    dochodowy=0.
    Problem czy zakup widoczny na fakturze był zasadny, czy nie pozostaje
    dokładnie ten sam więc nie rozumiem powodu, że ten temat też dodałeś do
    dyskusji.

    > Przesuwasz kasę z jednej kupki na drugą kupkę.
    > Likwidacja podatku dochodowego w Twojej wersji, to nie jest
    > uproszczenie. To jest zwolnienie z opodatkowania przy równoczesnym
    > zlikwidowaniu prowadzenia księgowości, co rodzi konsekwencje, które Ci
    > pokazałem.

    Konsekwencje które pokazujesz (że zakupione na firmę gwoździe jakoś
    łatwiej znikają) rodzi Twoje (nie moje) założenie, że dochodowy=0
    oznacza, że przestajemy w ogóle rejestrować co firma kupiła i może w
    ogóle nie zbieramy faktur - to mi do głowy nie przyszło.

    > Po czym za chwilę piszesz, że jednak nie chcesz likwidować księgowości,
    > bo trzeba kontrolować koszty.
    > Będziesz miał tyle samo roboty, tyle, że bez płacenia podatku.

    Chyba przyjąłeś, że ja postuluję dużo więcej niż ja postuluję. Ja
    zakładałem, że uprości się to wszystko co jest niezbędne do PITologii,
    ale nie to, co pozwala stwierdzić co firma kupiła i ma na stanie.

    > Napisz uczciwie, że Ty po prostu nie chcesz płacić podatków :)

    Nie wiem jak Ci to wychodzi. Przecież od początku piszę, że wolałbym to
    samo zapłacić w VAT niż w PIT. Zaoszczędziłbym czas na PITologię.
    Zmniejszył chyba radykalnie liczbę potrzebnych urzędników.

    > No tak... bo przecież obniżenie podatków do zera dla firm, kompletnie
    > nie ma związku z wydatkami państwa i to zupełnie odrębny temat.

    Od początku, pisałem o likwidacji dochodowego wraz z odpowiednim
    podniesieniem VATu. Odpowiednio oznacza tak, aby to właśnie nie miało
    związku z wydatkami państwa.
    Dlatego dorzucenie do dyskusji tych wydatków uważam, za wprowadzenie
    nowego tematu.

    > Tak się nie da poważnie dyskutować.

    A tu się całkiem zgodzę. Przyczyna - nie umiesz przyjąć, że można
    założyć, że coś zostanie zrobione odpowiednio nie koniecznie od razu
    precyzując co w tej konkretnej sytuacji oznacza słowo 'odpowiednio'.
    Gdy ktoś nie potrafi oderwać się od szczegółów to nie da się dyskutować
    o ogółach.

    > A czego się spodziewałeś dyskutując na grupie dyskusyjnej dotyczącej
    > podatków? Dyskusji o tramwajach?

    No właśnie nie spodziewałem się dyskusji o przekopie i jego wpływie na
    bezpieczeństwo.

    > Ty nawet nie rozumiesz czym jest grupa dyskusyjna. Nie chcesz ciągnąć
    > tematu, to nie ciągnij.

    Co innego ciągnięcie tematu, a co innego rozpączkowywanie tematu na
    dziesiątki podtematów.

    Skorzystam z rady 'nie ciągnij'.
    P.G.