    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Nowe podatki
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <s97s4q$763$1@gioia.aioe.org> <s97uoq$k6o$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s980gb$4d7$1@gioia.aioe.org> <s984pr$nqt$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s98cd7$1qgn$1@gioia.aioe.org> <s98jbu$2bh$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s98o95$1haa$1@gioia.aioe.org> <s9ksf9$v3d$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9l10n$1hfs$1@gioia.aioe.org> <s9l51a$4sg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9ldo4$41b$1@gioia.aioe.org> <s9lmu3$ftl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9m5mn$1f2v$1@gioia.aioe.org> <s9nkug$h0f$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9nu53$1gvp$1@gioia.aioe.org> <s9ocso$tis$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9ore9$1ovv$1@gioia.aioe.org> <s9qesq$416$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s9r2ge$1ffp$1@gioia.aioe.org> <s9vdd4$vq4$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Date: Fri, 11 Jun 2021 12:52:46 +0200

    On Fri, 11 Jun 2021 12:20:22 +0200, Piotr Gałka wrote:
    > W dniu 2021-06-09 o 20:49, Kviat pisze:
    > Skracam radykalnie.
    >
    > Tak jak to przedstawiasz to wychodzi, że mi chodzi tylko o to aby mniej
    > płacić.
    > I choć oczywiste jest, że każdy woli mniej płacić to nie o tym tu
    > pisałem. Ja po prostu uważam, że zamiast zapłacić PIT zapłacę
    > odpowiednio więcej VAT i w sumie zapłacę tyle samo.

    PiT jest dochodowy, a VAT - konsumpcyjny.
    Lepiej, jak oba sa opodatkowane, bo rowniej pieniadze wplywaja.

    Chyba, ze patrzysz wylacznie po sobie, tzn po swojej firmie,
    gdzie faktycznie mozna by mowic, ze VAT jest podatkiem dochodowym.

    Ale pomysl np co by bylo, jakby obywatel zarobil pieniadze, ale
    pojechal wydac do innego kraju.
    Albo odwrotnie - zarobil za granica, a wydawal w kraju.

    J.