    Subject: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <5ff091f0$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff0b8af$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff0fc58$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff10946$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ff1be1f$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 3 Jan 2021 14:48:12 +0100

    W dniu 2021-01-03 o 13:52, Kviat pisze:

    > Jak inny?
    > Przecież to właśnie dopiero ten mechanizm wprowadził "wyrzucenie" z
    > kosztów faktur niezapłaconych.
    > Ergo - wcześniej, przed 2013 niezapłacone były jak najbardziej kosztem.

    Nabudowałeś tych przykładów, żeby udowodnić, ale nie wiem co.
    Sporna pozostaje tylko data kiedy stosowanie memoriału przy KPiR
    zostało "użytkowo zaklepane", bo jak pisałem, to ja pamiętam, że
    w końcu lat 90 może i był wtedy ten ustęp w pdof dopuszczający
    zastosowanie memoriału, ale w praktyce nie było to stosowane.
    Tzn większość biur rozliczała podatek dochodowy przy KPiR generalnie
    kasowo -
    choć nie odbiegało to generalnie od przyjętego modelu dla ksiąg
    rachunkowych,
    bo większość i tak była zapłacona.
    Pamiętam dyskusje w internecie (na tej grupie też gdzieś pewnie w
    okolicy 2000 roku), różne interpretacje i spory czy w ogóle KPiR można
    rozliczać memoriałowo - zawsze ten cytowany tu ustęp był przywoływany.
    Jak ktoś całe życie siedział w ustawie o rachunkowości,
    to może nawet tego nie zauważył, czego jesteś ewidentnym przykładem.