eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła › Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
  • Data: 2021-02-24 12:07:38
    Temat: Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Dzięki za odpowiedź.

    > VAT i dochodowy, to jednak nieco różne podatki.
    > Ja nie widzę podstaw, żeby płacić dochodowy gdzie indziej.

    Może niepotrzebnie "łączę" te podatki ;)
    Ok czyli spokojnie odwrotne obciążenie mogę stosować w VAT dla "eksportu usług".

    Jak dobrze rozumiem.
    Dochodowy zawsze w PL. W przypadku kontrahentów firm z UE raczej nie wystąpi
    "podatek u źródła".

    Otwartym jest pytanie czy dodatkowo nie należy płacić podatku w USA (od takiego
    eksportu usług)
    i ewentualnie później to rozliczać w PIT rocznym.
    Może jednak warto poczekać jakby kontrahent zasugerował, że trzeba się tam zgłaszać.