  • Data: 2010-11-20 20:50:12
    Temat: Re: Sprzedaz auta bedacego w ST (umowa?)
    Od: Przemek <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    !!!Auto wlasnie sprzedalem na umowe kupna wiec sprawa pilna jezeli cos
    trzeba odkrecac!!!!
    nic nie kombinuje, szczerze mowiac uznalem ze nawet latwiej to
    zarejestrowac kupujacemu jak ma umowe kupna od osoby prywatnej
    wpisanej jako wlasciciel w DR
    Nie mam pojecia czy jakbym wystawil faktur z vat zw to jak to w
    detalach mialoby wygladac?
    Czy musialbym dac ksero z kodami DG ktore zglaszalem przy rejestracji
    czy co? Co poza faktura? Czy moze faktura rownolegle do umowy i gosc
    rejestruje na umowe a fakture na pamietke trzyma?
    Dodatkowa zmienna: do amortyzacji zgodnie z ustawa wzialem wartosc
    zakupu bedaca wtedy wartosca rynkowa, ktora jest wyzsza od dzisiejszej
    wartosci rynkowej (kupilem przed laty auto) i wartosc niezamortyzowana
    ciagle jest wieksza od wartosci sprzedazy wiec jezeli dobrze rozumiem
    slowa
    http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/podat
    ek;od;wycofanych;srodkow;trwalych,64,0,263232.html
    "Jeśli dany składnik majątku nie został w firmie całkowicie
    zamortyzowany - można obniżyć przychód o niezamortyzowana część
    wartości początkowej sprzedawanego środka trwałego. "

    to wynika z tego, ze dla mnie sprawa jest czysta (nie place podatku bo
    wart.pocz - wartosc zamort > wartosc sprzedazy)

    Natomiast jak sadze to kupujacy z "faktura vat - zwolnione" nie
    musialby placic PCC?
    Czy on majac fakture jest w jakikolwiek sposob lepiej chroniony niz
    majac umowe?
    =>To stare auto i nie mam zamiaru odpowiadac za to ze np za 3 miesiace
    zrabie sie sprzeglo czy zacznie chlodnica cieknac (w umowie poza
    lakonicznym widzialy galy co braly sa wyszcz. znane mi wady
    wykraczajace poza ramy "normalne jak na wiek/przebieg")

    Jezeli mi niczym nie grozi wystawienie fvat zwolnione a kupujacy moze
    sobie PCC niezaplacic to wypisac mu papier moge ale co ze spisana
    umowa sprzedazy?
    Nie mam kasy fiskalnej i jej tez nie potrzebuje a kase wzialem w
    gotowce (pare kola)

    Czy obecne rozwiazane
    - wycofalem
    - sprzedalem
    - zaplacilem podatek od sprzedazy pomniejszony o niezamortyzowana
    czesc

    jest niezgodne z prawem?
    Pozdrawiam,
    Przemek