  • Data: 2004-02-19 18:41:00
    Temat: Re: Udoste;pnianie mieszkania
    Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Możesz iść do biura podatkowego. To co otrzymujesz na grupie
    > to nie porada - po pierwsze nie znając twojej umowy nikt nie
    > jest w stanie powiedzieć co "wtopiłeś", nawet jeśli ma uprawnienia
    > żeby ci porady udzielić :)
    >
    > [...]
    >

    > IMHO nieźle kombinujesz :) tylko podatek dobry dobierz.
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Byłem zatem w biurze rachunkowym, wybrałem zasady ogólne i dowiedziałem
    się m.in., że:

    1. Wysokość należnego podatku jest liczona jako 19% (później może być
    wyższy - zależy od przekraczania progów podatkowych) od dochodu z
    wynajmu (tj. od różnicy między czynszem najmu a czynszem, który płacę
    ja), bo w umowie mam zapisać, że pozostałe opłaty eksploatacyjne ponosi
    Najemca,

    2. Dopóki suma należnych podatków (kumulowanych miesięcznie) nie
    osiągnie kwoty 530,08 PLN, to zobowiązanie podatkowe nie powstaje i nie
    ma potrzeby składać deklaracji PIT-5, teoretycznie nawet do końca roku,
    trzeba jedynie rozliczyć ten dochód razem z innymi w zeznaniu
    całorocznym (tym do 30 kwietnia następnego roku),

    No i to chyba jest najlepsze rozwiązanie w moim przypadku - wynajem - w
    ten sposób nie tylko, że nie będę ponosił kosztów "trzymanego"
    mieszkania, ale nawet trochę zarobię :-) .

    Ponieważ ktoś wspomniał na grupie, że zdania mogą być różne, proszę Cię,
    Gotfryd, wypowiedz się, czy zostałem poinformowany rzetelnie.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry

    user