  • Data: 2004-04-23 07:06:49
    Temat: Re: VAT a eksport(??) UE>>Norwegia>>UE
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wniosek z tego taki, że jeśli kontrahent z Noprwegii NIE
    > zarejestruje się w UE jako podatnik VAT - to tym samym
    > VAT będzie się należał *po obu stronach* - dla twojej
    > firmy to będzie "dostawa nie dająca prawa do odliczenia
    > VAT" (bo odbiorcą nie jest podatnik UE a jednocześnie
    > nie jest to eksport w rozumieniu ustawy VAT) a dla odbiorcy
    > "dostawa nakładająca obowiązek odprowadzenia VAT", Norwegowi
    > nic do tego :) (uprzedzam nim mnie napadną :))
    >
    > Popełniam gdzieś błąd ?

    No właśnie obawiam się, że nie :-((.
    Ale chciałem się upewnić..

    Mam z tym problem jeszcze większy niestety.
    Zajmuję się bowiem szeroko pojętym "przemieszczaniem" tego towaru na
    zlecenie Norwegów.....
    Polak sprzedaje to Norwegowi na warunkach EXW i ***** go obchodzi gdzie to
    jedzie.
    Generuje SAD i chce od przewoźnika (spedytora,logistyka) potwierdzenie
    wywozu z UE.
    Ciekawe skąd mu wezmę.........

    .........ale to już ntg.
    Dzięki za pomoc.