  • Data: 2003-05-30 21:56:23
    Temat: Re: VAT odliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 May 2003, Wioletta Pikorska wrote:

    >+ Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> [...
    >+ > Witaj Jurek,
    [...]
    >+ > mamoriałowa - księgujesz na podstawie dokumentów (faktur i rachunków)
    >+ > kasowa - na podstawie przepływu gotówki (zapłaty, wpłaty)
    [...]
    >+ Mam wštpliwoœć czy w rozmawiacie o rozliczeniu Vat czy ksiegowaniu kosztów
    >+ bo mnie jakoœć kojarzš się obie metody kasowa i memoriałowa z księgawaniem a
    >+ nie rozliczeniem Vat .Może się myle to sorry za zamieszanie .

    Ustawodawca był łaskaw dopuścić dla "małych podatników" rozliczanie
    kasowe :) Od tego roku. I musisz o tym wiedzieć, żeby źle nie
    zaksięgować f-ry VAT-MP ! (zresztą jeden z powodów dla których "nikt"
    się nie rzuca na "kasę": obawa że jak księgowy w "dużej" firmie
    ujrzy i się natnie to to była ostatnia f-ra którą przyjęli :>).
    Acha - i jest ono "bardziej kasowe" niż "kasa" na KPiR :)
    (znaczy: dotyczy również przychodów, choć jest limit coś 90
    dni poślizgu).

    >+ Ja zrozumiałam
    >+ że pytajšcy ma problem z rozliczeniem Vat od zapłaconej faktury po terminie

    Zgadza się, ale zapodał zdecydowanie za mało szczegółów :[
    AFAIR np. gdzieś widziałem przepis (nie wiem czy jeszcze obowiązuje)
    że odliczenie VAT z f-r wystawionych przez zakłady pracy chronionej
    było dopuszczalne dopiero po zapłacie (czy jakoś tak :() - chyba
    "oni" mieli coś kasopodobnego wsześniej i była to "uszczelka" dla
    budżetu.

    >+ zapewne nie o to ci chodziło.Jeœli jednak to ja coœ niezrozumiałam to
    >+ uciekam z dyskusji.

    Nie uciekaj, nie uciekaj :)
    Przecież dopiero jak ktoś namiesza to robi się ciekawie ;)

    pozdrowienia, Gotfryd