  • Data: 2022-01-03 18:39:35
    Temat: Re: Zasady wyceny produkcji w toku
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-01-03 o 14:21, J.F pisze:

    > No i sensownie - material i robocizne wliczyles w koszta,
    > to powinienes miec co najmniej taką wartosc produkcji w toku.

    No niezupełnie, bo jak kupiłeś kilka metrów płaskownika, to on jest
    warty tyle ile za niego zapłaciłeś i możesz nawet próbować sprzedać z
    magazynu, ale jak potniesz materiał na dany produkt na kawałki, to
    gwałtownie spada cena tego materiału do ceny złomu.
    Więc po zakupie płaskownika za 1000zł i rozpoczęciu produkcji jest to
    warte 40zł -
    jako produkcja w toku tyle jest to warte. US tego nie obalił,
    zaproponowałem, żeby
    spróbowali sprzedać ten pocięty materiał w cenie zakupu :-)

    > A tu Kviatek pisze, ze przy pelnej ksiegowosci to w sumie nie istotne,
    > bo KUP sie odlicza przy sprzedazy produktu, i niby ma racje :-)

    > I dlatego jest to nie produkt, tylko produkcja w toku.

    I dlatego mając na uwadze to co powyżej napisałem pytam
    czy są jakieś reguły?

    > Zepsujesz, to sobie wliczysz w koszta. Ale to w nowym roku :-)

    Też nie. Remanent w KPiR ma taki sprytny mechanizm, że
    wywalasz zakup z kosztów na koniec roku, potem jak coś wyprodukujesz z
    tego, to
    zapłacisz w styczniu czy w lutym podatek od całości sprzedaży, bo ten
    wywalony koszt wróci do kosztów ale dopiero w kolejnym remanencie czyli
    na koniec zaczętego roku.
    Chyba, że sobie zarządzisz dodatkowy remanent, ale to chyba trzeba
    powiadamiać US
    a dla kilku złotych mi by się nie chciało dlatego od lat stosuję
    specyficzną wycenę
    produkcji w toku.

    > Zalezy od skali. Jak robisz szybką drobnicę, to moze i kwoty są
    > nieistotne, ale pomysl np o budowlance.
    > Robisz budynek rok, robisz drugi rok, i dopiero w trzecim sprzedajesz.
    > A przez dwa lata co? Straty?

    Nie chce mi się zgłębiać zagadnień dotyczących rozliczania budowlanki
    czy "budowania" środków trwałych, ale zanim palniesz jakieś głupstwo to
    sam poczytaj.