  • Data: 2004-05-31 22:13:23
    Temat: Re: Zasiłek a DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 May 2004, Sebol wrote:

    >+ Dnia Mon, 31 May 2004 15:50:20 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):
    >+
    >+ > ...i pewnikiem ma rację. Nie wiem jakie są podstawy prawne (i nie
    >+ > mam w planie rozpoznawania :)) ale w postach padło (ty mianowicie :)
    >+ > AFAIR napisałeś: "nie możesz prowadzić").
    >+ > No to stwierdziłem: *MOŻESZ PROWADZIĆ* (DG !).
    >+
    >+ US twierdzi ze na stan aktualny nie moge :D.

    ..a ten US to pod niepolskie przepisy podlega ? ;)
    Bo jak dla mnie tam coś 7 dni "od rozpoczęcia" było jak ostatnio
    czytałem :]

    >+ Ba, dodał ze bez zgłoszenia nie zgłosze do zusu.

    A co to znaczy "nie zgłosisz do ZUSu" ?
    Owszem, IMO zgłoszenie do US i do ZUS 2 różnych dat rozpoczęcia
    to jest BARDZO głupi pomysł :>
    Ale korelacji np. w kolejności zgłaszania nie widzę.
    Co innego przy próbach zawieszania i zamykania - tu ZUS się próbuje
    bronić żądaniem dostarczenia dokumentów z US jako jednego z dowodów
    stanu faktycznego. Nie wnikam czy zasadnie.

    >+ > Ale formalnie... dowodu przeciwnego nie ma :] a AFAIK ZUS się go
    >+ > domaga (tj. niefigurowania "aktywnego" w ewidencji DG).
    >+
    >+ w DG nie wpisuje sie zwieszenia dzialanosci firmy (sprawdzalem)

    Ano wiem. Nie ma możliwości.
    I istnieje opinia, moim zdaniem mocno uzasadniona, że "zawieszanie"
    jest z p. widzenia ZUS bezprawne. Mniej więcej tak samo jak kilka
    lat temu było "uznawanie samochodów za ciężarowe na podstawie
    wpisu do dowodu rejestracyjnego" - czytaj "wszyscy [?:>] tak robią
    i urzędy to honorują".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)