  • Data: 2002-11-23 13:32:11
    Temat: Re: przelew do US w mbanku
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Ano - gdzieś widziałem że powinno być "TYT.WYK." :) - w formularzu
    > jest informacja że deklaracja stanowi tytuł wykonawczy

    A oto co mamy na drukowanym egzemplarzu PIT-5, ostatnia strona 4/4 na samym
    dole:
    "Pouczenie: W przypadku wiewpłacenia w obowiązującym termninie kwot (...)
    niniejsza DEKLARACJA stanowi podstawę do wystawienia TYTUŁU WYKONAWCZWGO
    zgodnie z przepisami ustawy z dnia (...) o postępowaniu EGZEKUCYJNYM w
    administracji (...)

    >, więc
    > nasza wpłata jest realizacją
    > tytułu wykonawczego...

    Hmm, naprawdę dalej tak uważasz ? deklaracja tożsama z tytułem wykonawczym ?.
    Wygląda mi to (wypełnianie rubryki nr 13) na dokonanie niepotrzbnego samosądu
    na własnej osobie i egzekucji jednocześnie :) i to w sytuacji gdy wszystko jest
    OK (PIT5 i pieniązki dotarły do US w wymaganym terminie i wyskości).

    A poza tym ministerialna instrukcja do wypełniania pól w nowych drukach jest
    naprawdę jednoznaczna i dla pola nr 13 zaczyna się słowami:

    "Pole wypełnia się JEŻELI: wpłata należności wynika z decyzji, postanowienia,
    tytułu wykonawczego lub innego aktu organu podatkowego, (...)

    A jeszcze dalej jest wyjaśnione jak postąpić gdy:

    "wysokość wpłaty nie wynika z decyzji, postanowienia, tytułu wykonawczego lub
    innego aktu bądź też określonego formularza (zeznania, DEKLARACJI, informacji)
    należy wówczas wpisać w skrócie rodzaj należności, np.: POD.OD POS.PSÓW
    (wpłata dotyczy podatku od posiadania psów)"