  • Data: 2004-02-12 09:00:02
    Temat: Re: stypendium doktoranckie - podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Feb 2004, CBM Test wrote:
    [...]
    >+ Wielkie dzięki, za informacje, ale powiedzcie co można z tym zrobić

    Na początek odpowiedzieć na pytanie Testa :) - o co
    tak naprawdę US się upomina. Z podaniem artykułów.

    >+ Rzecz jest dla mnie dość zadziwiająca,

    Zgoda. Takie mamy prawo, że nie tylko "szry obywatel" ale
    o jakby nie patrzeć fachowcy w nim się gubią :(

    >+ kiedy fizycznie otrzymywałem
    >+ stypendium, nie dokonywałem żadnych odliczeń, nie korzystałem z ulg, bo nie
    >+ była to rzecz opodatkowana,

    I dotąd OK.

    >+ kiedy otrzymałem zwrot, również nie zrobiłem nic
    >+ takiego bo UG nie wysłał mi PIT'a

    Ale pieniądze "zmieniły właściwość": stały się dochodem nie
    będącym stypendium. Jakbyś je oddał to nic by się nie stało.
    A tak... US może mieć rację :[

    >+ więc trochę mnie to wkurza....

    Nie dziwię się, bo jakbyś ZARAZ wiedział o tym podatku to
    mogłbys być chociaż o odsetki "do przodu" (a choćby i połowę
    odsetek - z tytułu "prośby o rozłożenie").

    >+ Poradźcie,

    Wykluczone. Nie jestem prawnikiem !

    >+ tłuc się z US, szukać prawnika,

    ...a może biura podatkowego ?
    Skoro:
    [...]
    >+ całkiem nie małą kwotę, bo suma stypendium to ponad 20 tyś, a od podatku
    >+ chcą jeszcze odsetki za zwłokę....

    ...to chodzi o jakieś 6000...8000 zł jak rozumiem.
    Spytaj ile takie biuro weźmie za konsultację, jak na mój gust
    może to być "rozsądna" kwota wobec tego co chce US.

    pozdrowienia, Gotfryd