  • 1. Data: 2020-02-15 20:16:34
    Temat: brak wsparcia e-Deklaracje
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    To mój list do MF.
    Wiem, że to nic nie da ale jestem rozroryczona.

    Szanowni Państwo,

    Od szeregu lat korzystałam bez problemów
    z programu e-Deklaracje wysyłając za jego
    pośrednictwen rozliczenia VAT-7 i corocznie PIT-36.
    Ale od kilkunastu już miesięcy nie mogę tego robić,
    bo wyłaczyliście taką mozliwość dla komputerów
    ze starszymi programami operacyjnymi
    (mam windows XP).
    Pytam dlaczego ????
    Jestem od lat na emeryturze a więc mam już
    swoje lata i ani mnie nie stać ani nie mam
    ochoty na kupno nowego komputera z WIN-10
    (na moim starym nic się nowego nie zainstaluje).
    Teraz muszę korzystać z uprzejmości znajomych,
    by wysyłać swoje sprawozdania.
    Jest to dla mnie bardzo niezręczne delikatnie
    mówiąć.

    Czuję się WYKLUCZONA !!!!!

    Co szkodzi kontynuować wsparcie dla starszych
    systemów ?
    To że Microsoft zakończył wsparcie , to nie
    usprawiedliwia Was, by też tego zaprzestać.
    I nie odpowiadajcie mi, że to dla mojego bezpieczeństwa,
    bo to już moja sprawa i ja się będę tym martwić.
    Czuję się naprawdę jak juz nawet nie drugi ale trzeci sort.

    (podpis w oryginale)

  • 2. Data: 2020-02-15 23:12:47
    Temat: Re: brak wsparcia e-Deklaracje
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-15 o 20:16, KOT pisze:
> [...]
    > bo to już moja sprawa i ja się będę tym martwić.
    > Czuję się naprawdę jak juz nawet nie drugi ale trzeci sort.

    Pewnie przystosowanie do starego systemu kosztuje więcej
    niż znoszenie narzekań tych, którzy by chcieli skorzystać.

  • 3. Data: 2020-02-15 23:27:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 15 Feb 2020 20:16:34 +0100, w <r29g3v$sd3$1@news.vectranet.pl>, "KOT"
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Ale od kilkunastu już miesięcy nie mogę tego robić,
    > bo wyłaczyliście taką mozliwość dla komputerów

    Zdaje się, że było jakieś lekarstwo na tę niemożność -- instalacja nowego SSL
    czy jakoś tak. Może Google pomoże.

  • 4. Data: 2020-02-19 12:03:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 15-02-2020 o 23:27, r...@k...pl pisze:

    > Zdaje się, że było jakieś lekarstwo na tę niemożność -- instalacja nowego SSL
    > czy jakoś tak. Może Google pomoże.

    Program e-deklaracje pewnie używa nowszych funkcji, bo po stronie
    ministerstwa zmieniło się trochę (a zmieniać będzie się jeszcze więcej,
    na bramce testowej w zeszłym już roku zmieniła się obsługa podpisu,
    teraz jest ona wymagana i na bramce docelowej - wcześniej była
    opcjonalna, na bramce zbiorczej zmienił się właśnie sposób połączenia,
    co pewnie też się zmieni na bramce pojedynczej) i trzeba było wszystko
    dostosować. Oczywiście można napisać własne biblioteki obsługujące
    nowsze rzeczy na Windows XP, ale to trwa i kosztuje, więc jak się
    domyślam skorzystano z ciut nowszych narzędzi/bibliotek, a te korzystają
    z nowszych wersji windowsa. Więc skoro producent programu pisze, że
    wymaga nowszego windowsa, tzn, że sama instalacja nowego ssl dla jakiejś
    przeglądarki nic nie pomoże...

    --
    http://kaczus.ppa.pl