eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdmowa skasowania opłaty skarbowej na wekslu, czyli wykrakałem. › Bank, raport (było: Odmowa skasowania opłaty skarbowej)
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Bank, raport (było: Odmowa skasowania opłaty skarbowej)
    Date: Wed, 13 Sep 2006 22:22:59 +0200

    Najpierw raport:

    Jako że inna pasowna jednostka była po drodze (banki, dwa oddziały)
    znacznie bliżej niż US/UM no to wpadłem do jednego. Filia, czyli
    można rzec najperyferyjniejsza odmiana :)
    Standardowo - oczy w słup (ale z uśmiechem), przezornie zapodałem że
    to Minister Finansów kazał, na podchwytliwe pytanie z odpowiedzią
    "a wie pan jak klienci u nas kasują znaki skarbowe? - własnym podpisem!"
    zdążyłem zareagować "no bo to widać na pełnomocnitwach albo upoważnieniach
    q tam inna procedura jest", co spowodowało wygenerowanie nowej miny :)
    i ... ulotnienie się mojego wekla wraz z "osobą obsługującą" za dobrze
    chronionymi drzwiami :]
    Nie protestowałem bo na papierze napisano "bez protestu" ;) (a poważniej
    był bez zlecenia), zająłem się odmierzaniem czasu.
    Wynik: 13 i pół minuty od momentu przedłożenia weksla do zakończenia
    kasowania (przy mnie, dokładnie wg rozporządzenia). IMO nienajgorzej :O
    O ile się nie mylę jakichś własnych prawników zatrudnili (telefonicznie).
    Poczta: dalej nie wiedziała że ma stemplować. Dałem w garść tekst
    z podstawą prawną (a nuż znajdą jak ma być), kolejną rundę zrobię z zażaleniem.

    Dalej pytanie:

    Dumałem sobie w miedzyczasie nad tymi "urzędami państwowymi" i wnioskiem
    co do przynależności m.in. jednostek wojskowych do administracji
    państwowej oraz pełnienia przez ich dowódców roli urzędników państwowych.

    No i wychodzi mi ni mniej ni więcej że dajmy na to taka Policja to też
    "urząd panstwowy". Podlegajacy pod Ministra Spraw Wewnętrznych. Pewnie
    pieczęć z godłem ma.
    No to chyba trąba ze mnie, że nie polazłem do nich po stempel?
    Dobrze gadam, czy popełniłem jakiś błąd w rozważaniach??
    (już widzę reakcję prawników kontrahenta na stempel "Komenda Policji
    nr ... w ..." na wekslu :>)

    Na deser uwaga do własnego posta:
    On Wed, 13 Sep 2006, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    [...]
    > Czy "firmowym" postępowaniem też się zajmie?

    W sumie głupio pytam... przedsiębiorca nie przestaje być obywatelem,
    tylko nagminne traktowanie przedsiębiorców jako stojących po stronie
    "do odstrzału" nasunęło mi takie pytanie :)

    Na dziś wrażeń wekslowych mi starczy :)

    pzdr, Gotfryd