  • 11. Data: 2008-02-08 09:50:59
    Temat: Re: Bledna faktura z kraju UE?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2008, Wildcat wrote:

    > 2. stawka 0% na fakturze - sprzedaż opodatkowana, lecz opodatkowana
    > zerową stawką.
    > adnotacja na fakturze "zw" - sprzedaż zwolniona, niepodlegająca
    > opodatkowaniu.

    No żesz tłumaczę, że niepodlegająca opodatkowaniu to jest CO INNEGO
    niż zwolniona!
    Możesz zrezygnować z tłumaczenia że "zw" != "0%" bo to wiemy, naprawdę.

    > 3. Rozporządzenie Ministra Finansów z 23 kwietnia 2004r. w sprawie
    > zwrotu podatku od towarów i usług niektórym podmiotom (Dz.U. Nr 89,
    > poz. 851; ost. zm. Dz.U. Nr 248, poz. 1848)

    Thx :)

    > Pozdrawiam ;-)

    Wzajemnie :)

    - Gotfryd

  • 12. Data: 2008-02-08 12:00:14
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 8 Lut, 10:50, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > niż zwolniona!
    >   Możesz zrezygnować z tłumaczenia że "zw" != "0%" bo to wiemy, naprawdę.

    Jak zwolniona może równac sie opodatkowanej stawką 0%?????????????????
    Przecież ze stawką 0 to jest OPODATKOWANAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    Niepodlegająca opodatkowaniu to JEST
    zwolniona !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 13. Data: 2008-02-08 12:44:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wildcat pisze:

    > Jak zwolniona może równac sie opodatkowanej stawką 0%?????????????????

    Matematyka, logika... to przespałeś...

    Gotfryd napisał "!=" - to oznaczenie na "NIE JEST RÓWNE".

    > Przecież ze stawką 0 to jest OPODATKOWANAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    I czego wrzeszczysz? A ktoś pisał że nie? Treść zdania to jest to co
    napisane a nie to co Ci się _udało_ przeczytać.

    > Niepodlegająca opodatkowaniu to JEST
    > zwolniona !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sprzedaż niepodlegająca opodatkowaniu oznacza, że dana sprzedaż nie leży
    w sferze działania ustawy o podatku od towarów i usług - przykład:
    usługi wykonywane na terytorium innego państwa których odbiorca ma
    siedzibę poza terytorium Polski. Podatnikiem jest odbiorca który nie
    podlega polskiemu prawu.

    Sprzedaż zwolniona to sprzedaż PODLEGAJĄCA opodatkowaniu ale z podatku
    decyzją ustawodawcy _zwolniona_ właśnie. Ustawodawca ma władzę na
    podatnikiem.

    W pierwszym przypadku sprzedawca zachowuje prawo do odliczenia VAT
    związanego z tą sprzedażą.
    W drugim tego prawa nigdy nie ma.
    Drobna różnica, prawda?

    Ile razy jeszcze będę powtarzała - MIESZASZ POJĘCIA.
    Raz, ok, ale jeżeli mieszasz podstawowe pojęcia i wykręcasz się
    tłumaczeniem że to było w ostatnim zdaniu wiec się nie liczy (lekko się
    wtedy oplułam, przy herbacie to czytałam, wyślę na PRHN), jeżeli po raz
    kolejny pokazujesz, że nie odróżniasz niektórych kluczowych pojęć to
    będziesz sekowany. Takie błędy są dopuszczalne w pytaniach, nigdy w
    odpowiedziach.

    Walisz po oczach wycinkami z ustawy ale nie masz dość orientacji w
    temacie żeby te ustawy zrozumieć w całości.

    Doczytaj, doucz się, potem się produkuj.
    A jak Ci się nie chce uczyć to po prostu przestań sie produkować. Nikt
    nikogo na silę tu nie trzyma, to nie egzamin.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-02-08 13:54:54
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 8 Lut, 13:44, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Gotfryd napisał: "sprzedaż niepodlegająca to nie jest sprzedaż
    zwolniona, żeby pozostać w tonie j.w., a właśnie taką
    miałem na myśli pisząc "bez VAT" (na fakturze stawkę "zw"
    się wykazuje, jako podlegającą pod VAT, więc "zw" nie jest "bez
    VAT"!)"
    Pozostawiam to bez komentarza...jednak masz racje.....zawsze mozna
    zmienic forum.

    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2008-02-08 20:22:56
    Od: <s...@a...pl>

    > o VAT. I wcale nie chodzi tu o zadne cło. Jak pojedziesz do Holandii i
    > zrobisz zakupy za wieksza kwote, tez mozesz starac sie o zwrot VAT-u,
    > bo nie masz obowiązku jako obywatel polski dokladac sie do budzetu
    > holenderskiego.

    Hmm, coś mi nie pasuje. Chyba że ja coś źle doczytałem.
    Mówisz, że jako konsument możesz starać sie o zwrot VAT zapłaconego w innym
    kraju UE? Jesli tak, to - moim zdaniem - jesteś w błędzie. W ramach UE
    zwrotu VAT konumentom nie ma (równiez w formie tax-free). Chyba że towar
    wywozisz poza UE i nie jesteś obywatelem UE.

  • 16. Data: 2008-02-08 20:30:41
    Temat: Re: [OT] Bledna faktura z kraju UE?
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > miałem na myśli pisząc "bez VAT" (na fakturze stawkę "zw"
    > się wykazuje, jako podlegającą pod VAT, więc "zw" nie jest "bez

    Dla konsumenta to, czy coś bedzie zw, NP czy 0% to bez róznicy. W sumie to
    go wogóle stawka VAt nie interesuje, bo zgodnie z ustawą o cenach ta zawsze
    musi być podana brutto. Dla przedsiebiorcy zaś jest to ogromna różnica.
    Myląc zw, 0% i NP możesz popełnić błąd, jak jakiś czas temu nasi
    (p)osłowie. Dla dobra internautów i rozwoju internetu w polskich domach
    ZWOLNILI internet z VAT :-(

    > Pozostawiam to bez komentarza...jednak masz racje.....zawsze mozna
    > zmienic forum.

    Jakie forum?????? Jeśli wchodzi przez jakąś stronę to wiedz, że jesteś na
    liście dyskusyjnej pl.soc.prawo.podatki a nie na jakimś forum

  • 17. Data: 2008-02-08 21:09:40
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 8 Lut, 21:22, <s...@a...pl> wrote:

> [...]
    > zwrotu VAT konumentom nie ma (równiez w formie tax-free). Chyba że towar
    > wywozisz poza UE i nie jesteś obywatelem UE.

    Podzwoń, popytaj, wówczas pogadamy. OK?;-)
    Jak to powiedziała mi złośliwa Maddy "Doczytaj, doucz się, potem się
    produkuj". Albo spytaj jej.....podobno wie najwięcej ;-) Ja nigdy nie
    wychodzę z tego załozenia. "Wiem ze nic nie wiem...", a jak cos tam
    wiem, to napisze...

    Pozdrawiam ;-)

  • 18. Data: 2008-02-08 21:57:22
    Od: <s...@a...pl>

    > Podzwoń, popytaj, wówczas pogadamy. OK?;-)

    Niestety, nie znam niderlandzkiego, by wertować tamtejszą ustawę watowską.
    Na logikę jednak stawiam, że w tym zakresie jest podobna do "naszych
    instrukcji".

    Art. 126.1. ustawy VAT: Osoby fizyczne niemajace stalego miejsca
    zamieszkania na terytorium Wspólnoty, zwane dalej "podróznymi", maja prawo
    do otrzymania zwrotu podatku zapaconego przy nabyciu towarów na terytorium
    kraju, które w stanie nienaruszonym zostaly wywiezione przez nie poza
    terytorium Wspólnoty w bagazu osobistym podróznego, z zastrzeeniem ust. 3
    oraz art. 127 i 128.
    Art. 128 ustawy VAT: Zwrot podatku może być dokonany, jeżeli podróżny
    wywiózł zakupiony towar poza terytorium Wspólnoty nie później niż w ostatnim
    dniu trzeciego miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokona zakupu.

    Teraz Ty nawijaj :) Jesli oczywiscie znasz przepisy holenderskie. Stawiam
    jednak, że gdyby były inne, byłyby niezgodne z prawem wspólnotowym.

> [...]
    > produkuj". Albo spytaj jej.....podobno wie najwięcej ;-) Ja nigdy nie
    > wychodzę z tego załozenia. "Wiem ze nic nie wiem...", a jak cos tam

    Maddy złośliwa? Nie żartuj. Jedno z najstarszych guru tej listy nie jest
    złośliwe...
    --
    pozdrawiam, zwracajacy VAT podróżnym od 5 lat :)

  • 19. Data: 2008-02-09 08:06:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Teraz Ty nawijaj :) Jesli oczywiscie znasz przepisy holenderskie.
    > Stawiam jednak, że gdyby były inne, byłyby niezgodne z prawem
    > wspólnotowym.

    Czytajcie wątek dokładniej.
    Wildcat już podała przepis.
    Zwrot "funkcjonuje" zgodnie z tymi przepisami,
    to jednak coś zupełnie innego niż tax free.
    Sam składałem taki wniosek w imieniu podmiotu zagranicznego.
    Inna sprawa, że zwrotu jeszcze się nie doczekałem,
    a mija właśnie 2 lata od terminu. Jeśli w zakresie sprawności
    zwrotu obowiązuje również to słynne sformułowanie:
    "na zasadzie wzajemności", to ja dziękuję.

  • 20. Data: 2008-02-11 15:35:44
    Od: <s...@a...pl>

    > Co istnieniu czynności nie podlegających pod VAT oczywiście nie
    > zaprzecza...

    Jak dobrze kojarzę to opłata na CEPIK przy przeglądzie samochodu jest "NP"
    :)