  • 21. Data: 2008-02-12 10:07:04
    Temat: Re: Bledna faktura z kraju UE?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2008, Wildcat wrote:
    [...do MAddy...]
    > Gotfryd napisał: "sprzedaż niepodlegająca to nie jest sprzedaż
    > zwolniona,

    A co, może zaprzeczysz?

    > żeby pozostać w tonie j.w., a właśnie taką
    > miałem na myśli pisząc "bez VAT" (na fakturze stawkę "zw"
    > się wykazuje, jako podlegającą pod VAT, więc "zw" nie jest "bez
    > VAT"!)"

    I Gotfryd to podtrzymuje :>
    Sprzedaż NIEPODLEGAJĄCA to jest *co innego* niż sprzedaż ZWOLNIONA
    (i *co innego* niż OPODATKOWANA stawką 0%).

    Czy w tym co piszę jest coś trudnego?
    A może jednak Ty ... ykhm... będzie że się czepiam... nie rozróżniasz
    NIEPODLEGANIA (pod VAT) od ZWOLNIENIA (z VAT)?
    Może przezornie dopiszę: niepodlegania ma miejsce, jeśli *nie da
    się wskazać podatku lub podatnika*.
    Jak dajmy na to jeden amerykanin drugiemu amerykaninowi sprzeda
    w Meksyku samochód, to taka transakcja pod VAT *nie podlega*.
    Takoż, jak pracownik świadczy pracodawcy w ramach umowy o pracę
    *usługi*, to one pod VAT *nie podlegają* (nie ma podatnika, mimo
    że sama usługa jest "czynością oVATowaną").

    > Pozostawiam to bez komentarza...jednak masz racje.....zawsze mozna
    > zmienic forum.

    Nie ma potrzeby, to nie forum ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-02-12 10:09:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Feb 2008, cef wrote:

    > Zwrot "funkcjonuje" zgodnie z tymi przepisami,
    > to jednak coś zupełnie innego niż tax free.
    > Sam składałem taki wniosek w imieniu podmiotu zagranicznego.
    > Inna sprawa, że zwrotu jeszcze się nie doczekałem,
    > a mija właśnie 2 lata od terminu.

    Ups.
    No, wychodzi że w US o tych przepisach słyszeli też po raz
    pierwszy, nie ja jeden wtopiłem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-02-12 10:18:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > Jak zwolniona może równac sie opodatkowanej stawką 0%?????????????????

    A skąd Ci wyszło "równać się"?
    Przepraszam, jak użyłem mało znanego zapisu, mea culpa :(, ale "!="
    oznacza "nie równy" (przynajmniej w C i paru innych językach ;))

    > Przecież ze stawką 0 to jest OPODATKOWANAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    Oczywiście, zgoda.

    > Niepodlegająca opodatkowaniu to JEST
    > zwolniona !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    W szczegółach rozpisałem się w innym poście, ale właśnie o to mi
    poszło: NIE JEST!!!!

    0% to jedno.
    "zw" to drugie.
    A "np" (nie podlega) to trzecie.

    I za to trzecie niektorzy dostali po uszach jeszcze długo przed wejściem
    do UE (w tym ja, od Maddy AFAIR zresztą) więc dobrze sobie zakonotowali
    różnicę :>

    A że dziś "np" jest relatywnie rzadkie, to i jakby okazji do potknięcia
    się mniej (a na pewno nie da się tak jak przed 2004 prowadzić rozważań
    "czy mogą być na jednej fakturze" w oparciu w poszechnie znany przykłady).

    Co istnieniu czynności nie podlegających pod VAT oczywiście nie
    zaprzecza...

    pzdr, Gotfryd