  • 21. Data: 2004-12-21 23:17:01
    Temat: Re: Czy mozna w koszta...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, MooSHEL wrote:
    [...]
> [...]
    >+ osobową
    >+ > >+ mgr.inż. Mamonia, numer boczy 997 za 1000 PLN, jak też, z taką samą
    >+ > >+ łatwością, mogę sobie spreparować rachunek od takowego nieistniejącego
    >+ > >+ mamonia
    >+ > ...i tu jest problem. Jak zostanie przypadkiem (wiesz, zbrodni
    >+ > doskonałych nie ma... :)) udowodnione że "spreparowałeś" to będzie
    >+ > problem :] (5 lat ?)
    >+
    >+ 5 lat się należy zawsze, niezależnie od tego, czy spreparujesz dowód
    >+ ZEWNĘTRZNY, czy fałszywy dowód WEWNĘTRZNY.

    Owszem. Ale udowodnienie że *celowo* podałeś dane nieistniejącej
    osoby jest dość trudne. Owszem, sam piszę że możliwe... :)
    Jak masz podpisany dowód obcy to ktoś musi zaryzykować swoim podpisem...

    >+ > >+ - szczególnie w dobie kiedy podpisy i pieczęci stały się
    >+ > >+ niepotrzebne!
    >+ > jaki jeszcze DK (niepodpisany!) masz na myśli ??
    >+
    >+ Myślałem akurat o najczęściej spotykanych dowodach zewnętrznych, czyli
    >+ fakturach.

    Przecież fakturę (jeśli jesteś przedsiębiorcą) ci MUSZĄ wystawić !
    Dowód (obcy) dostajesz "przez wciskanie" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2004-12-22 00:03:32
    Od: "MooSHEL" <m...@w...pl>

    > Uff....

    Noooo.... to ja też powiem UFFFFFFF....

    Dzięki za zaangażowanie w dyskusję. Podoba mi się, że znajdujesz chęć
    rozmawiania o takich, jak to kolega ZED określił pogardliwie "dylematach".
    ;-)))))

    BTW: Czy to przypadkiem nie z tobą kiedyś dyskutowałem na temat tego czy
    znaczki pocztowe są towarem czy usługą? Coś mi się tak kojarzy....

    A wracając do wątku "głównego": czyli co? Nie ustaliliśmy żadnego pewnika z
    którym oboje się zgadzamy i który by wniósł jakieś światło w mrok tego
    "dylematu"?

    Się masz,
    MooSHEL

  • 23. Data: 2004-12-22 09:53:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Dec 2004, MooSHEL wrote:
    [...]
    >+ A wracając do wątku "głównego": czyli co?

    Hm... "główny" wątek to było pytania o akcesoria
    z allegro z pytaniem czy "wycena" może być podstawą
    do księgowania ?

    >+ Nie ustaliliśmy żadnego pewnika

    ...zapisu "czarno na białym" - nie.
    A o interpretację się spieramy :)

    Korzystając z okazji - załóżmy że nabyłem wyjątkowo okazyjnie
    jakąś rzecz. No to zamiast zapodawać fakturę/paragon/... aplikuję
    do KPiR "wycenę rynkową" na wyższą cenę...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2004-12-24 15:09:41
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ale NIE JEST kosztem NABYCIE środka trwałego ! - i o to poszło
    > (że *zakup* nie musi być dokonany "w celu..." :)), mało - ty o tym
    > wiesz i podpuszczasz ;>

    Heh - to oczywiście skrót myslowy był.

    Zatem - mam swój ST i mam firmę. Z pewnych względów sobie go nie wciągałem
    do ewidencji, ale względy te ustały. (ST legalnie nabyty na os fiz.)
    Koszty rzecz mile widziana, więc chętnie bym sobie ów ST siorbnął do
    EST i amortyzował. ST jest urządzeniem codziennie przeze mnie wykorzystywanym
    w celu prowadzenia DG i osiągnięcia przychodu.
    <sytuacja cąłkowicie hipotetyczna - przyjmijmy> ;-)
    Jak ów ST wciągnąć do EST, jeśli nie mam _już_ na niego dowodów
    zewnetrznych? ST w takim stanie, jak ten jest wart ok. 9.oooPLN.

    Jest to prosta "obrabiarka CNC" - ma nieco ponad.

    > Ależ prawda :)
    > Znaczy: za bardzo zaakcentowałem tym razem w drugą stronę :)
    > Uff....

    Jeszcze jedno dziwne pytanie - co mam zrobić z 3 kategoriami, hmmm,
    przedmiotów - ułatwiających osiąganie przychodu i z tym związanych. ;-)

    >1500 i użytkowanie ponad rok
    >3500 i użytkowanie do roku
    <1500 i użytkowanie ponad rok

    To akurat pytanie czysto teoretyczne.

    I następna rzecz - czy prawda jest, iz niektóre US potrafia robić
    problem z posiadania 2 komórek na jedną, jednoosobową firmę i nie jest
    tu argumentem korzystny układ taryf? Doradzono mi "posiadanie drugiego
    aparatu w celu utrzymywania kontaktu" z osobami współpracującymi. I co
    Wy na to?

    A generalnie - Wesołych Świąt i jasnych przepisów. :-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Niestety - pomijając absurdalne racje działkowców, którzy hodują swoje ołowiane

  • 25. Data: 2004-12-24 15:11:53
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "MooSHEL" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za zaangażowanie w dyskusję. Podoba mi się, że znajdujesz chęć
    > rozmawiania o takich, jak to kolega ZED określił pogardliwie "dylematach".
    > ;-)))))

    Nie pogardliwie wcale. Po prostu - dyskusja stała sie na tyle hermetyczna,
    iż poprosiłem o krótkie streszczenie po uzgodnieniu stanowisk, bo temat
    ciekawy, ale czasu brak na całościowe wnikanie we wszystkie niuanse.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    > Wiadomo ze najbezpieczniejszym sportem sa szachy i dlatego sa
    Szachy? Bezpieczne? Albo zbiją Ci konia albo posuną królową... Uj. ;-)
    (Czach)

  • 26. Data: 2004-12-27 15:43:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Dec 2004, -ZED- wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Jak ów ST wciągnąć do EST, jeśli nie mam _już_ na niego dowodów
    >+ zewnetrznych? ST w takim stanie, jak ten jest wart ok. 9.oooPLN.

    IMHO z powodów podatkowych nie ma przeszkód żeby do akcji weszła
    "wycena" :)
    Zezwolenie wynika z ustawy (podsumowując bo juz kilka dni upłynęło):
    w odróżnieniu od "zwykłych kosztów" :) dla ST nie ma wymogu "nabycia
    w celu DG", jest "własność podatnika" (m.in) plus "wykorzystywanie
    w celu DG" - oraz stwierdzenie "o ile nie można określić ceny nabycia".
    No to o ile jakoś rzeczowo można wytłumaczyć brak "dowodów"...
    Protokół... a "wycena" to już wolnoamerykanka: w razie kontroli
    oczywiście będzie "podatnik zaniżył" (ST < 3,5 kzł poddane am.
    jednorazowej) albo "podatnik zawyżył" (w pozostałych przypadkach),
    więc IMHO im większy stosik papierów :) z ofertami kupna, sprzedaży,
    cen nowych tudzież innych pisemek ma podatnik w ręku tym lepiej
    dla niego ;>

    [...]
    >+ Jeszcze jedno dziwne pytanie - co mam zrobić z 3 kategoriami, hmmm,
    >+ przedmiotów - ułatwiających osiąganie przychodu i z tym związanych. ;-)
    >+
    >+ >1500 i użytkowanie ponad rok

    ...no przecież jeśli nie do EST to obowiązkowo do EW...

    >+ >3500 i użytkowanie do roku

    IMHO do EW.
    Z przepisu:
    ++++
    7)  "wyposażenie" - rzeczowe składniki majštku, zwišzane
    z wykonywanš działalnoœciš, nie zaliczone, zgodnie z przepisami
    ustawy o podatku dochodowym, do œrodków trwałych
    ----

    ...mi nie chce wyjść nic innego jak to, że *wszystko* co ma >1,5 kzł
    wartości i jest "rzeczą" (a więc nie WNiP, nie zwierzęta,...) ani
    "materiałem lub towarem handlowym półfabrykaty i odpady wliczając"
    w tym "ulepszenia nie łapiące się na ulepszenie w rozumieniu ulepszenia
    ST" tudzież ">3,5 kzł <1rok" podpadają.
    Ktoś przeciw ??

    >+ <1500 i użytkowanie ponad rok
    >+