  • 21. Data: 2006-09-19 21:34:32
    Temat: Re: Faktura wysłana maile w pdf a druga pocztą
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Tue, 19 Sep 2006 21:04:31 +0000, Ja napisał(a):

    > Czy ktoś ma taki system wdrożony (oczywiście z pominięciem podpisu
    > elektronicznego)?

    Tak - całkiem sporo ISP. Ja wiem conajmniej o trzech w okolicy.

    Andrzej.

  • 22. Data: 2006-09-20 21:01:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Sep 2006, Ja wrote:

    > Reasumując - owszem jest to "naciągnięcie" przepisów o wystawianiu FV -
    > według tego co napisaliście wyżej, ale z drugiej strony do czego się tutaj
    > przyczepić?

    IMO do niczego - jedyny problem jaki widzę polega na tym że za
    wystawienie (takiej) faktury odpowiadałbyś *TY*.
    Pasuje?
    No to jedziemy ze szczegółami ;)
    Jak faktura jest dla osoby nie prowadzącej DG albo rolnika
    ryczałtowego problemu nie ma - nie trzeba wystawiać.
    Jak f-ra jest dla VATowca, już tak wesoło nie jest, ale mamy
    realną nadzieję że ów drukarz :) w dbałości o własne drobne
    jednak wydrukuje - z uwagą później.
    Najmniej ciekawie może być z DG nieVATowcami, a najbardziej
    ze zwolnionymi z VATu ryczałtowcami - bo będzie cyrk jak ktoś
    udowodni (za pomocą zeznań takiego gościa) ze faktury nie były
    wystawiane, "bo ja nie potrzebuję to nie drukowałem a oni
    nie wysyłają"?
    Jak kontrahent jej nie wydrukuje i będzie z tego raban, to już
    w KKS znajdą przepis egzekucyjny do tego:
    +++ ustawa o VAT +++
    Art. 106.
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić
    fakturę stwierdzajšcš w szczególnoœci dokonanie sprzedaży [...]
    z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz [...]
    ---

    Nie, ja nie odpowiem na pytanie "a po co wtedy faktura" - przepis
    jest i tyle (jak źle widzę to sprostować poproszę :)).

    MF w rozporządzeniu pozwala na wystawianie f-r przez nabywcę,
    ale to nie taki przypadek (zgoda?) więc sobie darujemy.

    Myślę że warto przedyskutować jak *ten* problem rozwiązać - bo
    czym innym jest jeden czy dwu wiarygodnych partnerów, którzy
    w dbałości o swój VAT naliczony :) dopilnują wydrukowania
    "naszej" faktury (a mamy nadzieję że nie wykręcą numeru jak
    niżej), a czym innym 200 losowych ludków z których częsci
    na f-rze może nie zależeć.

    > Daję klientowi dostęp do mojego systemu "księgowego" na zasadzie
    > samoobsługi.

    ...i właśnie: w umowie zobowiazać go do "drukowania f-r" czy nie?

    A teraz uwaga dodatkowa: jakby tak jakiś VATowiec celem zwiększenia
    sobie VATu naliczonego nieopatrznie ;) wydrukował za dużo tego VAT,
    to zy dobrze myślę iż:
    - zobowiązany do wystawienia za to odpowiada, bo to *w jego imieniu*
    jest wystawiany dokument
    - oczywiscie nikt nie kwestionuje, że zobowiazany może mieć świadczenie
    zwrotne o odszkodowanie, tudzież "drukarz" odpowiada za nierzetelne
    wykonanie zlecenia druku - ale *niezależnie* od zobowiązanego?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2006-09-21 01:00:06
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMO do niczego - jedyny problem jaki widzę polega na tym że za
    > wystawienie (takiej) faktury odpowiadałbyś *TY*.

    Dlaczego ... faktura jest wystawiona, tylko nie do końca. Tzn jest
    wydrukowany oryginał, zaś kopia jest lub nie jest (w zależności od humoru
    odbiorcy .pdfa)

    p. m.

  • 24. Data: 2006-09-21 06:44:45
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Wed, 20 Sep 2006 23:01:50 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > udowodni (za pomocą zeznań takiego gościa) ze faktury nie były
    > wystawiane, "bo ja nie potrzebuję to nie drukowałem a oni

    A mam obowiązek wysyłać? Ja fakturę wystawiłem jak najbardziej, to
    klient nie pofatygował się do biura, żeby ją odebrać. A to, co
    dostał w PDFie, to tylko obraz faktury, żeby wiedział co na niego czeka
    w biurze ;-)

    Ja swoich klientów nie zmuszam do drukowania tych PDFów - jak ktoś nie
    chce lub nie potrafi, to zapraszam do biura i drukuję.

    Andrzej.

  • 25. Data: 2006-09-21 08:09:36
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 03:00:06 <m...@g...com> napisał:

    > Dlaczego ... faktura jest wystawiona, tylko nie do końca. Tzn jest
    > wydrukowany oryginał, zaś kopia jest lub nie jest (w zależności od humoru
    > odbiorcy .pdfa)

    Hmm, odbiorca ma oryginał raczej a Ty kopie :)

  • 26. Data: 2006-09-21 10:27:53
    Od: m...@g...com

    t wrote:

    > Hmm, odbiorca ma oryginał raczej a Ty kopie :)

    Aha, fakt. Jest wydrukowana kopia, tylko oryginał nie. Ale mimo wszystko -
    faktura jest wystawiona.

    p. m.

  • 27. Data: 2006-09-21 10:30:16
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 12:27:53 <m...@g...com> napisał:

    > Aha, fakt. Jest wydrukowana kopia, tylko oryginał nie. Ale mimo wszystko
    > -
    > faktura jest wystawiona.

    Ja się kłócić nie będę bo dla mnie to logiczne. Ale w świetle przpeisów
    już nie jest
    takie oczywiste.

  • 28. Data: 2006-09-21 10:57:02
    Od: m...@g...com

    t wrote:

    > Ja się kłócić nie będę bo dla mnie to logiczne. Ale w świetle przpeisów
    > już nie jest
    > takie oczywiste.

    O niewielu rzeczach można powiedzieć że są oczywiste w świetle przepisów
    (zwłaszcza podatkowych).

    p. m.

  • 29. Data: 2006-09-21 15:32:42
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 12:57:02 <m...@g...com> napisał:

    > O niewielu rzeczach można powiedzieć że są oczywiste w świetle przepisów
    > (zwłaszcza podatkowych).

    Oczywiste jest że jak dasz się złapać to Ci dowalą :)

  • 30. Data: 2006-09-21 17:13:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, Andrzej wrote:

    > A mam obowiązek wysyłać? Ja fakturę wystawiłem jak najbardziej, to
    > klient nie pofatygował się do biura, żeby ją odebrać.

    Albo jest tak jak piszesz, i wtedy ktoś kto chce "dokopać" najpierw
    zabezpiecza fakturę u klienta a później u Ciebie łapie w garść drugi
    egzemplarz "oryginału" po czym prosi strony o wskazanie kto odpowiada
    za "drugi oryginał", albo tylko się tłumaczysz na grupie i tak dobrze
    Ci idzie bo nie możeby zażądać żebyś pokazał konkretne faktury bez
    drukowania ich na naszych oczach ;)

    > Ja swoich klientów nie zmuszam do drukowania tych PDFów - jak ktoś nie
    > chce lub nie potrafi, to zapraszam do biura i drukuję.

    Ustalmy że "na zdrowy rozum" nie ma problemu.

    Idzie o to, że w razie braku synchronizacji :) ktoś *moze* się
    przyczepić. A przypomnę iż np. był już przypadek kiedy US podważył
    faktury "na towar" tylko dlatego że były wystawione (przez hurtownię)
    kilka minut przed wydaniem towaru.
    Logiki brak, ale przyczepić się można - skoro "przed wydaniem" to
    faktura powinna być na zaliczkę :>

    pzdr, Gotfryd