  • 51. Data: 2006-10-07 12:53:57
    Temat: Re: Faktura wysłana maile w pdf a druga pocztą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, Tomek wrote:

    > 8 takich kopii na stronie A4 - czyli w 4-krotnym pomniejszeniu (i nie
    > będę ich rozcinał na takie małe fakturki, tylko zostawię na calej
    > kartce) - to będą mi chcieli dokopać? ;]

    Jakby co to daj znać, bo ja nie widzę za co by mogli :)

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2006-10-08 15:28:42
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Fri, 06 Oct 2006 22:34:43 +0000, Tomek napisał(a):

    > On 2006-09-19, Andrzej <a...@n...in.poland> wrote:
    >
    > A tu mam jeszcze pytanie natury technicznej - znajome biuro rachunkowe
    > stwierdziło, że mogę kopie faktur drukować w pomniejszeniu, po kilka na
    > stronie. Moja normalna faktura jest formatu A5. Czy jeśli będę drukował
    > 8 takich kopii na stronie A4 - czyli w 4-krotnym pomniejszeniu (i nie
    > będę ich rozcinał na takie małe fakturki, tylko zostawię na calej
    > kartce) - to będą mi chcieli dokopać? ;]

    Ooo - a mój księgowy jakoś nie był przekonany do tego, że mogę sobie
    wydrukowac 4/8 faktur na jednej stronie - a to by była kolosalna
    oszczędność czasu, papieru, pieniędzy.

    Andrzej.

  • 53. Data: 2006-10-09 14:17:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Nixe napisał:
    > W wiadomości <news:eemlni$ddl$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > ??? Skąd te informacje? Czy możesz podać podstawę prawną?
    > Przecież na fakturze nie musi być ani pieczęci ani podpisów.
    > Niejednokrotnie dostawałam faktury e-mailem.
    > Drukowałam je i rejestrowałam.
    > Księgowa w ogóle tego nie kwestionowała.
    > US również.

    nie wiem, czy w odpowiednim miejscu odnośnie tych faktur, ale
    zainteresowani przeczytaja;-) a i odpowiedź, skąd te informacje jak
    znalazł;>

    chyba, że gdzieś było, nie chciało mi się wszystkiego jeszcze raz
    dokladnie czytać, więc z góry przepraszam;-)

    Sygnatura PPB2-4407/I/79/2005
    Data 2006.01.30
    Autor Izba Skarbowa w Katowicach Ośrodek Zamiejscowy w Bielsku-Białej

    Podatnik
    Udostępnienie obrazu faktury na stronie internetowej jest zatem zdaniem
    Strony, innym sposobem jej doręczenia, zwłaszcza że faktury nie muszą
    być doręczane listem poleconym ani listem za zwrotnym poświadczeniem
    odbioru.

    Organy
    Oczywiście istnieje możliwość przekazywania faktur przez Stronę w formie
    przez nią opisanej, jednakże na gruncie przepisów prawa faktury te nie
    rodzą żadnych skutków prawnych. W takim przypadku mamy do czynienia
    wyłącznie z przekazaniem, do wiadomości odbiorcy, treści faktury a nie
    wystawieniem i doręczeniem dokumentu, o którym mowa w art. 106 ust. 1
    ustawy o VAT. :!:

  • 54. Data: 2006-10-10 20:36:20
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jakby co to daj znać, bo ja nie widzę za co by mogli :)

    Myślę że to może być jednak pewien problem. Z tego co się zorientowałem, z
    fakturami drukowanymi samodzielnie jest teraz tak, że wystawca udaje że sam
    wydrukował i wysłał, odbiorca udaje że nic nie drukował tylko dostał od
    wystawcy, US w razie kontroli udaje że wierzy.

    W przypadku jeżeli mamy na jednym arkuszu faktury różnych wystawców - nijak
    takie "porozumienie" nie ma szans bytu.

    p. m.

  • 55. Data: 2006-10-10 20:58:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Oct 2006, m...@g...com wrote:

> [...]
    > wydrukował i wysłał, odbiorca udaje że nic nie drukował tylko dostał od
    > wystawcy, US w razie kontroli udaje że wierzy.

    Powiedzmy że bardziej oświecony w razie udowodnienia że nie było
    "wydania" dowodzi że dostał zlecenie wydruku i je wykonał (w ramach
    umowy), US wierzy... ;)
    Ale zgoda - ad rem:

    > W przypadku jeżeli mamy na jednym arkuszu faktury różnych wystawców - nijak
    > takie "porozumienie" nie ma szans bytu.

    Coś przeoczyłaś :) - chodzi o *kopie* po stronie *jednego* wystawcy :)
    Z oryginałami racja - nie przejdzie.

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2006-10-10 22:46:46
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-10-2006 o 22:58:31 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Coś przeoczyłaś :) - chodzi o *kopie* po stronie *jednego* wystawcy :)
    > Z oryginałami racja - nie przejdzie.

    Tak sobie myślę - czy kopii nie trzeba wystawić jakoś niedaleko w czasie
    od oryginału?
    Wiadomo że przepis ltieralnie nic o tym nie piszę ale może jest jakieś
    orzecznictwo
    które to interpretuje "celowościowo" czyli że to jest nierozerwalna para
    oryginał/kopia
    i nie można sobie odwlekać wydrukowania takiego dokumentu o miesiąc?

    pozdrawiam

  • 57. Data: 2006-10-11 05:39:54
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Wed, 11 Oct 2006 00:46:46 +0200, t napisał(a):

> [...]
    > oryginał/kopia
    > i nie można sobie odwlekać wydrukowania takiego dokumentu o miesiąc?

    Ależ nikt nie mówi o odwlekaniu druku o miesiąc.
    Wyobraź sobie ISP, który co miesiąc musi wydrukować kilkaset (kilk
    tysięcy) faktur - wtedy dużym udogodnieniem jest drukowanie kopii kilku
    faktur na jednej stronie.

    Andrzej.

  • 58. Data: 2006-10-11 06:48:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Oct 2006, t wrote:

    > Tak sobie myślę - czy kopii nie trzeba wystawić jakoś niedaleko
    > w czasie od oryginału?

    Możliwości mamy dwie:
    a. kopia w rozumieniu potocznym/słownikowym, również przyjętym w prawie.
    b. szczególne rozumienie "oryginału" o nazwie kopia :)

    Przypadek a. mamy jasny: jeśli kopię trzeba wystawiać "niedaleko
    w czasie", to cała ustawa o prawach autorskich jest niepotrzebna :)

    > Wiadomo że przepis ltieralnie nic o tym nie piszę ale może jest jakieś
    > orzecznictwo

    ...sam z chęcią poczytam...

    > które to interpretuje "celowościowo" czyli że to jest nierozerwalna para
    > oryginał/kopia

    ...ale wobec tego stwierdzenia stanowczo protestuję.
    Mianowicie oryginał i jego kopi*E* oczywiście się wystawia.
    Kopie według potrzeb :)
    Kilka razy już pisałem - dawno temu widziałem jak prezez zarządu w firmie
    kazała wystawiać dwie kopie, później na grupie opis "akcji" kogoś komu
    wcięło informację o f-rze (kient wyjechał z oryginałem, a przed
    wydrukowaniem kopii system się sypnął - nie wiedział kto to był),
    do tego jest "stan nieustalony" jeśli wysyła się kopię do podpisu
    do klienta; f-ry "do podpisu" drukuję zaraz w 2 kopiach i już.
    A jak ktoś potrzebuje 4 kopie to przeciwwskazań nie widzę. Są jakieś?

    Może inaczej: jak zginie oryginał (który wolno wystawiać w 1 egz.)
    to wiadomo jakie są procedury. Co robić jak Ci zginie kopia? :)

    > i nie można sobie odwlekać wydrukowania takiego dokumentu o miesiąc?

    Znaczy pomijamy konkretny przpadek - bo taki mały provider to pewnie
    sobie tak regulamin ułożył żeby wszystkim klientom wystawiać w jeden
    dzień :)

    pzdr, Gotfryd