  • 1. Data: 2006-03-09 08:47:07
    Temat: Konto zagraniczne dla sp. z o.o.
    Od: "Andrzej Baranowski" <i...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy firma -Sp. z o.o. moze miec drugie konto zagranica- w Szwajcarii i czesc
    transakcji wykonwac za posrednictwem tego konta? Jesli tak, to jakie sa
    formalnosci do tego niezbedne?

    Andrzej

  • 2. Data: 2006-03-09 09:30:34
    Temat: Re: Konto zagraniczne dla sp. z o.o.
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    Witam,

    konto mozna miec gdzie sie chce. Problem jest jedynie z bankami !
    Z doswiadczenia wiem ze nie za chetnie chca otwierac konta dla
    obcokrajowcow! Nie wiem wydaje mi sie ze gdyb sie wplacilo 10 000 Euro na
    ich konto to od razu by inaczej patrzyli i otworzyli konto. Ale jak sie
    szuka to sie znajdzie rozwiazanie. Do zalozenia konta potrzebne sa
    tradycyjne dokumenty przetlumaczone na jezyk kraju konta.
    Konto po za PL jest bardzo praktyczne i w efekcie duzo tansze.
    robilem kiedys test i przelalem 10,00 Euro z niemieckiego Banku na bank w PL
    sprawa swietnie wygladala przeliczono kurs itd. ale niestety z 10,00 euro
    zostalo cos 7,45PLN !!! zniklo 8,00 Euro. Niestety w banku e D robili
    dochodzenie gdzie sa te 8,00 euro i stwierdzono ze w poznaniu zniklo !!!!
    Ale dlaczego nikt nie wie ! Jest tak ze wewnatrzwspolnotowe przelewy powinny
    byc za darmo ale niestety niektorzy wykorzystuja sytuacje i cigna gdzie
    moga.
    Pozdrawiam
    i zyczy udanego znalezienia banku

  • 3. Data: 2006-03-09 09:34:53
    Od: "Andrzej Baranowski" <i...@p...onet.pl>

    "Ciekawski" <R...@w...pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > konto mozna miec gdzie sie chce. Problem jest jedynie z bankami !
    > Z doswiadczenia wiem ze nie za chetnie chca otwierac konta dla
    [...]
    Bank zagraniczny,ktory otworzy mi konto juz mam. Jest tylko pytanie o
    polskie regulacje prawno-podatkowe...

  • 4. Data: 2006-03-09 10:16:23
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Andrzej Baranowski" <i...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:duosrr$q7h$1@news.onet.pl...
    > Bank zagraniczny,ktory otworzy mi konto juz mam. Jest tylko pytanie o
    > polskie regulacje prawno-podatkowe...

    np. tu:
    rozp. MF z 10.12.2002
    Dz.U.2002, nr 218, poz.1835:

    § 7. 1. Rezydenci posiadający rachunki w bankach lub innych instytucjach
    finansowych za granicą są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2, przekazywać
    NBP:

    1) informacje o otwarciu rachunku, na formularzu, którego wzór stanowi
    załącznik nr 16 do rozporządzenia, w terminie 20 dni od dnia jego otwarcia;

    2) kwartalne sprawozdania z obrotów i sald na rachunku, na formularzu,
    którego wzór stanowi załącznik nr 17 do rozporządzenia, w terminie do 20 dni
    po zakończeniu kwartału.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do osób fizycznych otwierających rachunki
    w czasie pobytu za granicą, jeżeli takie rachunki są utrzymywane nie dłużej
    niż dwa miesiące od zakończenia pobytu, a stan zgromadzonych na nich środków
    nie przekracza na koniec kwartału równowartości 10.000 euro.

    rozp. to nie zmieniło sie od chwili wejścia w życie, wiec bez problemu
    znajdziesz na stronach MF zarówno cała treść, jak i wymienione załaczniki, w
    aktualnym brzmieniu

    pozdrawiam