  • 31. Data: 2015-10-10 14:08:36
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-10-09 o 22:03, Borys Pogoreło pisze:

    > Tylko wtedy były inne realia. Nie mieli za bardzo alternatywy w postaci
    > ucieczki z kapitałem za granicę. Teraz to jest banalnie proste i wielu
    > wręcz z tego żyje.

    Nie twierdzę, że wymieniłem wszystkie "za" i przeciw" :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 32. Data: 2015-10-10 18:47:13
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Tyle że waluta służy wyłącznie do robienia zakupów nie w Polsce, a
    > złotówki służą wyłącznie do zakupów w Polsce. I co jest korzystne dla
    > polskiej gospodarki? Że kupię GBP i kupię coś w Londynie, czy za zł w
    > Warszawie?

    jezeli kraj musi cokolwiek sprowadzac placac za to walutami
    to te waluty musimy miec

    slowem - jak dlugo mamy deficyt handlowy, tak dlugo nie mozemy
    sie na nie wypinac

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Najnizszy-deficyt-w-
    historii-3058446.html

    --
    http://db.org.pl/

  • 33. Data: 2015-10-10 19:20:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-10 o 18:47, m4rkiz pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > jezeli kraj musi cokolwiek sprowadzac placac za to walutami
    > to te waluty musimy miec

    Obejdziemy się bez francuskich win.

    Poza tym jaki to ma związek z tematem? Podatki państwo otrzymuje w zł, a
    nie w walutach.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2015-10-11 19:58:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.10.2015 o 08:49, Liwiusz pisze:

    > A dlaczego miałby być?

    A ja mówię, że miałby? To Ty twierdziłeś, że pieniądze wydane na walutę
    zostaną w kraju i w domyśle, że zostaną tu opodatkowane, bo o tym była
    mowa. No ale nie zostaną, bo VAT nie ma, a PIT KorWin zlikwiduje.

  • 35. Data: 2015-10-11 20:23:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.10.2015 o 17:40, Kviat pisze:
    > Jeżeli ktoś nie pracuje, bo np. wygrał w totka, to płaci podatek VAT. Od
    > konsumpcji. Jakbyś zlikwidował VAT, to taki milioner nie zapłaci ani
    > grama podatku (oprócz tego jednorazowego "od wygranej").

    No i wystarczy. Ma dochód, dzieli się dochodem ze Wspólną Kasą i co
    zrobi z resztą, to jego sprawa. Może zakopać, zjeść, wydać w Korei...

  • 36. Data: 2015-10-11 20:35:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-11 o 19:58, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A ja mówię, że miałby? To Ty twierdziłeś, że pieniądze wydane na walutę
    > zostaną w kraju

    Bo zostaną, to są złotówki, tych nie wydaje się za granicą. Skoro ktoś
    będzie chciał coś kupić za granicą, to w Polsce zostawi złotówki, które
    ktoś inny wyda w Polsce.

    > i w domyśle, że zostaną tu opodatkowane, bo o tym była

    A to już twoje chore domysły. Jakby miałby tu zostać wyłącznie w celu,
    aby być opodatkowane, to już by było marnotrawstwo. Ale oczywiście w
    jakiś sposób zostaną opodatkowane transakcje, skoro będą się odbywać w
    Polsce. Nie to jednak jest celem.

    > mowa. No ale nie zostaną, bo VAT nie ma, a PIT KorWin zlikwiduje.

    Straszne. Gospodarka upadnie bez opodatkowanych pieniędzy!

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2015-10-11 22:06:45
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 11.10.2015 o 20:23, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No i wystarczy. Ma dochód, dzieli się dochodem ze Wspólną Kasą i co
    > zrobi z resztą, to jego sprawa. Może zakopać, zjeść, wydać w Korei...

    Prosty człowiek tego nie zrozumie.
    Chyba żeby wygrał.

  • 38. Data: 2015-10-11 22:15:27
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-10-11 o 20:23, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No i wystarczy. Ma dochód, dzieli się dochodem ze Wspólną Kasą i co
    > zrobi z resztą, to jego sprawa. Może zakopać, zjeść, wydać w Korei...

    Ten model z XIX w się nie sprawdził. Kiepsko to się skończyło.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 39. Data: 2015-10-11 22:29:16
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-10-11 o 22:06, t-1 pisze:

    > Prosty człowiek tego nie zrozumie.
    > Chyba żeby wygrał.

    Prosty człowiek nie zrozumie, bo spał na lekcjach historii.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 40. Data: 2015-10-11 22:53:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-11 o 22:15, Kviat pisze:

    > Ten model z XIX w się nie sprawdził. Kiepsko to się skończyło.

    No tak, bo przed XIX w. to takie bogactwo było, a po XIX w. taka bieda...

    --
    Liwiusz