  • 241. Data: 2011-03-01 17:59:05
    Temat: Re: {OT] Koszta pracy
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1103011828300.3928@quad>:

    > Pewnie grupowiczów pomylił.

    Nikogo nie pomylił.

    > Inny kontekst w wątku już jakiś czas temu wygasłym na .pregierz

    Nie zauważyłeś, że obecna dyskusja jest CROSSem na podatkach i pręgierzu? :O

    > Chodzi m.in. o to, czy "należy się pomoc" czy jednak wypada aby
    > o *pewne* zabezpieczenie zadbać samemu, a flejm wystartował
    > z okazji pewnej awarii wodociągów.

    Tak, dokładnie o to chodzi, Jasio był autorem, i na pręgu dostał swoją
    szufladkę ;-)

    P.S.

    Cross wycięty

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 242. Data: 2011-03-01 18:04:16
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 18:47, Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Tue, 01 Mar 2011 16:24:43 +0100, Mario napisał(a):
    > /.../
    >>
    > Szkoła by była tańsza bo podstawowy koszt to koszt nauczyciela. A w
    > przedszkolu przedszkolanka przypada na mniej dzieci niż nauczyciel w
    > szkole.
    > Kto teraz to 800 zł wypłaca szkole?

    No to pierwszy z brzegu przykład:
    http://slask.naszemiasto.pl/artykul/286195,oswiatowa
    -dotacja-czy-fikcja,id,t.html
    Dotacja oświatowa z budżetu wynosi około 4361 zł i w 90% idzie na pensje
    nauczycieli. Gmina dokłada drugie tyle na utrzymanie szkoły. Na jednego
    ucznia idzie w sumie 8700zł rocznie.

    > no to niech będzie że 150

    Dochodzi dyrektorka i zastępca, bibliotekarka, psycholog. No i składki
    na zus tych nauczycieli i wysługa lat. No i płacisz oczywiście za 12
    miesięcy. Później dolicz pozostałą administrację szkolną i pracowników
    technicznych.

    > A jakie są wyliczenia ministerstwa?

    Nie wiem ale widać jakie są w gminach. Dałem przykład na górze.

    MD

  • 243. Data: 2011-03-01 18:07:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-01 18:59, 'Tom N' wrote:

    > Tak, dokładnie o to chodzi, Jasio był autorem, i na pręgu dostał swoją
    > szufladkę ;-)
    >
    > P.S.
    >
    > Cross wycięty

    Może lepiej byłoby zrobić followup na pręgierz bo ten flejm z podatkami
    tu już dawno nie ma nic wspólnego ...

    Piotrek

  • 244. Data: 2011-03-01 18:09:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-03-01 17:25, WhiteD pisze:
    > to ZUS to instytucja której płaci się ten podatek.

    ZUS, tak jak NFZ to firma slup. Dzieki temu gniew spoleczny skupia sie
    nie tylko na rzadzie.

    --
    the_foe

  • 245. Data: 2011-03-01 18:16:27
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 18:03, mihau pisze:

    > "Się będzie" to znaczy, że państwo będzie czy sektor prywatny?
    > Bo jeśli to pierwsze, to z takim założeniem już na wstępie możemy
    > sobie wszelkie reformy odpuścić i zgasić światło.

    Pewnie i tu i tu. Będzie się rozbudowywać ilość miejsc pracy w prywatnym
    sektorze usług i w urzędach państwowych. Gdzieś tych ludzi trzeba
    upchnąć żeby nie byli wyrzuceni poza nawias społeczeństwa.

    > Tyle że wcale nie trzeba tworzyć struktur. Emeryturki przeliczyć i
    > przelać z konta na konto może - jak już wcześniej napisałem -
    > komputer. Nie trzeba do tego armii urzędasów.

    No i to komputer będzie analizował dokumenty ludzi osiągających wiek
    emerytalny i oceniał jaka z tego wychodzi wysokość emerytury? Z automatu
    bez decyzji administracyjnej? Komputer będzie walczył w sądzie z
    emerytem któremu nie uznano jakiegoś roku w stażu pracy z powodu błędu w
    świadectwie pracy? Komputer bez decyzji administracyjne będzie decydował
    o wstrzymaniu emerytury z powodu uzyskiwania dodatkowych dochodów? Albo
    decydował o przyznaniu renty rodzinnej po zmarłym mężu.
    Nie wszystko da się zrobić przez prywatną firmę.

    MD

  • 246. Data: 2011-03-01 18:17:54
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 18:39, Smok Eustachy pisze:

    > Tak wiem że mamy klasę pasożytniczą która umie tylko przewalać papiery a
    > na zmywak nie pójdzie, drogi nie zrobi bo ni umie.

    Coraz mniej będzie prac wymagających machania kilofem a więcej takich od
    machania papierkami.

    MD

  • 247. Data: 2011-03-01 18:22:26
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > To chyba jedyne.
    > Pałace, marmur... :>
    > Ale nie jest oczywiste, czy inne koszty nie będą porównywalne.

    Ale gdzieś trzeba będzie usadzić tysiące ludzi którzy wcale nie
    zaliczają emerytur tylko podejmują decyzje administracyjne i przybijają
    pieczątki. Możemy się z tego śmiać ale przecież komputer nie będzie miał
    mocy podejmować w imieniu państwa decyzji o tym , że komuś przyznano czy
    cofnięto jakieś uprawnienie.

    MD

  • 248. Data: 2011-03-01 18:39:16
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 01 Mar 2011 19:04:16 +0100, Mario napisał(a):
    /.../
> [...]
    > Dotacja oświatowa z budżetu wynosi około 4361 zł i w 90% idzie na pensje
    > nauczycieli. Gmina dokłada drugie tyle na utrzymanie szkoły. Na jednego

    725 na mc

> [...]
    > na zus tych nauczycieli i wysługa lat. No i płacisz oczywiście za 12
    > miesięcy. Później dolicz pozostałą administrację szkolną i pracowników

    Przecież brutto liczę. Rozmawialiśmy o małej szkole gdzie to-to zbędne.
    Wiejskiej jak pamiętam.

  • 249. Data: 2011-03-01 18:41:24
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 01 Mar 2011 19:17:54 +0100, Mario napisał(a):
    /../
    > Coraz mniej będzie prac wymagających machania kilofem a więcej takich od
    > machania papierkami.

    A kilofem kto będzie machał?
    To mit który był popularny 20 lat temu. Potrzeba fachowców którzy będą
    robić cokolwiek sensownego.

  • 250. Data: 2011-03-01 18:46:02
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 19:39, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    > fikcja,id,t.html
    >>
    > 725 na mc

    > Przecież brutto liczę. Rozmawialiśmy o małej szkole gdzie to-to zbędne.

    To co wiejska nie musi mieć kogoś kto sprząta klasy i korytarze. Albo
    wymienia żarówki czy przepycha kibel?
    Sekretariat też trzeba prowadzić. No może księgowość można zlecić na
    zewnątrz.

    MD