  • 281. Data: 2011-03-01 21:39:43
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-01, Mich <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Jeżeli nie jest to i tak - rozważałem tu *statystyczną* składkę miesięczną
    > na łebka. Statystyczną - czyli jeden płaci 35zł, a drugi 350zł.

    Prędzej już bym wziął pod uwagę statystykę osób dorosłych, zdolnych do pracy
    (bo to oni płacą), a nie ogół populacji polski (w końcu dzieci też są ubezpieczone
    zdecydowanie w ramach tych którzy te ubezpieczenie mają). To już liczba bliższa
    realnym szacunkom ile średnio się płaci. Liczba osób pracujących (lub bezrobotnych)
    to jakieś 16 mln, a nie 40. Jakie Ci teraz szacunki wychodzą?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 282. Data: 2011-03-01 21:41:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-01, Jan Werbinski <jaœ@tralala.bez.maj.la> wrote:

    [...]

    > ZUS odbiera 250 zł, a przekazuje 100 zł.
    > Po drodze zostaje 60%

    Tak. Zwłaszcza odbiera dzieciom, emerytom i bezrobotnym.
    Przecież to jest składka celowa...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 283. Data: 2011-03-01 21:49:19
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Mich" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > ;) Hm, można i tak na to patrzeć. Z drugiej strony innym zabiera 30zł, ale
    > też przekazuje 100zł, więc nie jest taki zły.

    Bezrobotnym nie zabiera nic, a przekazuje 100. Wydajność bliska
    nieskończoności.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 284. Data: 2011-03-01 22:23:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Mar 2011 22:49:19 +0100 osobnik zwany Jan Werbinski
    wystukał:

    i sam się zapętliłeś

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 285. Data: 2011-03-01 22:51:21
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Drodzy Grupowicze,

    Czy zechcielibyście składać dla mnie długopisy,
    w czasie przeznaczanym na zasilanie tego wątku?

    Dzięki temu zostalibyśmy wszyscy milionerami ;)

    Tomek

  • 286. Data: 2011-03-01 22:57:34
    Od: Mich <n...@n...pl>

> [...]
    > realnym szacunkom ile średnio się płaci. Liczba osób pracujących (lub bezrobotnych)

    > to jakieś 16 mln, a nie 40. Jakie Ci teraz szacunki wychodzą?

    50mld/16mln/12mc=260zl/mc/płatnika.
    Co nie zmienia faktu, że efektywna wartość ubezpieczenia zdrowotnego to
    ciągle ok. 50mld/40mln/12mc=100zł/mc/osobę. Czyli płatnik za ubezpieczenie
    warte ~100zł płaci ~260zł. Jeżeli więc jest np. singlem - to dopłaca,
    jeżeli ma rodzinę - to korzysta.
    Z drugiej strony faktycznie trzeba przyznac, że w tej sytuacji
    przedsiębiorca płacący 250zł nie jest tym jakoś specjalnie pokrzywdzony
    (statystycznie). Cholera, czyżby Liwiusz jednak się mylił? ;)

  • 287. Data: 2011-03-01 23:58:01
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 01.03.2011, Mario <m...@p...onet.pl> wroted:

    > Może z czasem młodzież zrozumie, że w świecie cywilizacji technicznej
    > warto studiować kierunki techniczne i ścisłe a nie bzdety.

    To też bzdura.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 288. Data: 2011-03-02 00:26:01
    Od: Jaszyn <w...@s...pl>

    Dnia Tue, 1 Mar 2011 21:35:04 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No tak. Że też na to nie wpadłem. Proste i działa. :)

    I to jak!

    --
    Jaszyn

  • 289. Data: 2011-03-02 18:36:39
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 1, 7:16 pm, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Pewnie i tu i tu. Będzie się rozbudowywać ilość miejsc pracy w prywatnym
    > sektorze usług i w urzędach państwowych. Gdzieś tych ludzi trzeba
    > upchnąć żeby nie byli wyrzuceni poza nawias społeczeństwa.

    To nie komuna, żeby trzeba było kogoś gdzieś upychać. Jeśli chce
    pracować i umie cokolwiek pożytecznego robić, to pracę znajdzie. Jeśli
    nie, to sam się wyrzuca poza nawias.

    > No i to komputer będzie analizował dokumenty ludzi osiągających wiek
    > emerytalny i oceniał jaka z tego wychodzi wysokość emerytury?

    O ile mi wiadomo, dane o zebranych składkach ZUS już ma w postaci
    cyfrowej, a nie na papierze w przepastnych szafach. W takiej sytuacji
    komputer szybciej i bez błędów przeliczy to na należne emerytury.

    > Z automatu bez decyzji administracyjnej?

    Tak, z automatu. Jest przepis, który określa sposób wyliczania
    emerytury? Jest. To zaimplementować, liczyć i przelewać. Żadnej
    decyzji tu nie trzeba. Decyzje pozostawmy na sytuacje wyjątkowe.

    --
    mihau

  • 290. Data: 2011-03-02 18:39:34
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 1, 8:18 pm, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Masz do wyboru że labo malutka część będzie tworzyć PKB i konsumować
    > jego większość a reszta będzie stała z boku i czekać na ochłapy albo
    > wprawdzie produkt będzioe powstawał dzięki tek nielicznej grupce a
    > reszta będzie zaangażowana w różne mało przydatne czynności ale będzie
    > wierzyć że współuczestniczy w życiu społecznym.

    I którą wersję uważasz za bardziej sensowną?

    --
    mihau