  • 11. Data: 2009-03-12 19:18:12
    Temat: Re: Nazwa firmy, nazwisko prowadzącego DG
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:gpblpv$htl$2@news.interia.pl>:

    > Swoją szosą to wredziol jesteś... Tak smrodzić kontrahentom, nieładnie.

    Że jak?

    Ty od swoich kontrahentów np. z dopiskiem sp. z o.o. nie życzysz kilku
    papierków przed rozpoczęciem z nimi biznesu?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2009-03-12 19:21:23
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0903121954220.1804@quad>:

    > Mianowicie faktura "na firmę" stanowi wtedy *oczywisty*
    > dowód "nabycia w celu" (co przekłada się na samoistny
    > dowód jednego z warunków koniecznych do uznania za koszt).

    A umowa z kontrahentem nie jest dowodem, a wpisanie TH do ksiegi, a
    zatankowanie paliwa z nr rej. pojazdu w EŚT? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2009-03-12 20:13:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Że jak?
    > Ty od swoich kontrahentów np. z dopiskiem sp. z o.o. nie życzysz kilku
    > papierków przed rozpoczęciem z nimi biznesu?

    Nie. Kupuję nieraz coś w Medialnym Marku np. i żadnymi papierami się nie
    wymieniamy. Biednyś ty, jak z każdym się papierami wymieniasz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2009-03-12 20:25:59
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:gpbphi$ngu$1@news.interia.pl>:

    > Nie. Kupuję nieraz coś w Medialnym Marku np. i żadnymi papierami się nie
    > wymieniamy. Biednyś ty, jak z każdym się papierami wymieniasz.

    Ja się Tristan o robienie biznesu pytałem, a nie o robienie zakupów
    piątkowych.

    Ze dwa razy kupiłem w MM coś, za każdym razem dostałem paragon
    fiskalny, powędrowałem do POK i wymieniłem na fakturę. Możesz
    powiedzieć jak im "zasmrodziłem"?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2009-03-12 20:29:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Ja się Tristan

    Tristan nie żyje.

    > o robienie biznesu pytałem, a nie o robienie zakupów
    > piątkowych.

    Tak o wielki... A zakupowcy piątkowi mają cierpieć.

    > Ze dwa razy kupiłem w MM coś, za każdym razem dostałem paragon
    > fiskalny, powędrowałem do POK i wymieniłem na fakturę. Możesz
    > powiedzieć jak im "zasmrodziłem"?

    Im pewnie niewiele, ale kupując u mnie np. wpędzasz mnie w kasię
    fiszkalną, której nie mam. Ba!

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2009-03-12 20:33:30
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > mogę stwierdzić, że jedynym jako tako (znaczy bardzo rzadko) znanym
    > przepisem jest nakaz podania REGONu (i *tylko* REGONu) na pieczątce,

    Nie ma takiego przepisu. Jest taka bzdurna interpretacja przepisu przez
    wystraszonych właścicieli "firm".

    --
    andreas

  • 17. Data: 2009-03-12 20:42:41
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:gpbqgs$os9$1@news.interia.pl>:

    >>> Nie. Kupuję nieraz coś w Medialnym Marku np. i żadnymi papierami się nie

    > Im pewnie niewiele, ale kupując u mnie np. wpędzasz mnie w kasię
    > fiszkalną, której nie mam. Ba!

    To biegusiem po kasę, za jakiś tydzień na zakupy może do Ciebie
    przyjadę...

    Tak, będę miał ze sobą kilka dokumentów, ale skoro wolisz kupić kasę,
    zamiast zażyczyć kilku kwitów, to Twój wybór.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2009-03-12 22:32:21
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie ma takiego przepisu. Jest taka bzdurna interpretacja przepisu przez
    > wystraszonych właścicieli "firm".

    Czyli Twoim zdaniem słowa "są obowiązane" da się zinterpretować jako "mogą,
    jeśli chcą"? Ciekawe podejście.

  • 19. Data: 2009-03-13 00:13:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Mar 2009, andreas wrote:

    > Nie ma takiego przepisu.

    A to co *zacytowałem* stanowi twórczość Mickiewicza czy jak?
    Powszechna nieznajomość bądź niestosowanie się do jakiegoś przepisu
    nie umniejsza faktu, że ów przepis obowiązuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-03-13 00:17:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Mar 2009, TomN wrote:

    > A umowa z kontrahentem nie jest dowodem,

    Oczywiście jest.
    Oświadczenie podatnika też jest (już mniej wiarygodnym, choć
    ani razu nie spotkałem się z opisem podważania z podanego
    powodu, czyli braku "nabycia w celu").
    Ale wtedy - jak sam zauważasz - powołujesz się na *inny* dowód.
    W przypadku pobrania faktury z "określeniem DG" *ten* konkretny
    problem mamy udowodniony a priori, *bez* żadnych dodatkowych
    papierków.

    pzdr, Gotfryd