  • 21. Data: 2009-03-13 05:53:34
    Temat: Re: Nazwa firmy, nazwisko prowadzącego DG
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:49b98d72$1@news.home.net.pl...

    > Czyli Twoim zdaniem słowa "są obowiązane" da się zinterpretować jako "mogą,
    > jeśli chcą"? Ciekawe podejście.

    Jeżeli prowadząc działalność będę faktury i inne dokumenty wychodzące z "firmy"
    stemplował pieczątką na której będzie miś Uszatek, to Regon jestem zobowiązany
    dać pod, nad, z prawej, z lewej, czy na dupie Misia?
    I jak Regon będzie już wydrukowany na fakturze to mogę już nie szpecić misia?

    --
    andreas

  • 22. Data: 2009-03-13 06:36:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > To biegusiem po kasę, za jakiś tydzień na zakupy może do Ciebie
    > przyjadę...
    >
    > Tak, będę miał ze sobą kilka dokumentów, ale skoro wolisz kupić kasę,
    > zamiast zażyczyć kilku kwitów, to Twój wybór.

    Rozumiem, że gość będzie chodził po sklepach z kwitami i będzie je
    zawsze okazywał?

    Poza tym, nie chodzi tylko o kasę, ale także choćby o nienależne
    korzystanie z przywilejów dla nieprzedsiębiorców. Wiem, wiem, gość
    będzie szaleńczo uczciwy i nigdy z tego nie skorzysta.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2009-03-13 10:09:40
    Od: w...@g...com

    On 12 Mar, 15:54, w...@g...com wrote:
    > Witam,

    Ueech ale wątków.
    Dziękuje wszystkim. Nadal nie zbliżyłem się do finału :)
    Działam jako agent, dla siebie wystawiam jeden rachunek co miesiąc, w
    imieniu i na rzecz firmy którą reprezentuje w PL wystawiam faktury i
    podpisuje umowy. Tutaj jest mi pieczęć potrzebna - żeby ładnie było.

    Czyli - jeżeli sobie wystawię: Jan Kowalski, adres, nip, regon i np
    dopisze przedstawiciel na Polskę i telefon - to nikt mnie nie zabije i
    nie każe prawda ? Jeszcze z kontrahentem ustalę, ale zdaje się, że na
    fakturach wystawionych "w imieniu" w ogolę nie musi być pieczątki
    (zapis w umowie agencyjnej).

    Pozdrawiam
    Gm

  • 24. Data: 2009-03-13 10:30:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > Działam jako agent, dla siebie wystawiam jeden rachunek co miesiąc, w
    > imieniu i na rzecz firmy którą reprezentuje w PL wystawiam faktury i

    A jak Ty to realizujesz w praktyce?
    Tzn w jaki sposób ten podmiot, który reprezentujesz
    jest umocowany w polskim prawie?
    Dobrze rozumiem, że klienci z PL zawierają
    umowy w podmiotem zagranicznym?
    Jak zatem wystawiasz rachunek dla siebie?
    Albo ja czegoś nie rozumiem, albo Ty coś źle tłumaczysz,
    albo będziesz miał kłopoty :-)

  • 25. Data: 2009-03-13 21:51:10
    Od: w...@g...com

    On 13 Mar, 11:30, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > umowy w podmiotem zagranicznym?
    > Jak zatem wystawiasz rachunek dla siebie?
    > Albo ja czegoś nie rozumiem, albo Ty coś źle tłumaczysz,

    No jeszcze nie realizuje, ale zamierzam :)
    Wiec tak, podmiot jest w UE (dokładnie Czechy). Ja podpisuje z nimi
    umowę agencyjną i dostaję pełnomocnictwa. Praca polega na tym, że
    biegam po firmach i podpisuje umowy z nimi, a później jeszcze
    wystawiam im faktury, jak to KC rzecze "w imieniu i na rzecz...".
    Wszystko na zasadzie pełnomocnictwa/umowy agencyjnej. Ja prowadzę DG i
    na tej podstawie wystawiam temu podmiotowi, który reprezentuje
    rachunek/fakturę na prowizję.

    Jeszcze dokładniej, dotyczy to pośrednictwa w dystrybucji usług
    (wynajem samochodów, hotele, wycieczki itp.), czyli przychodem
    podmiotu, który reprezentuje jest prowizja od tych usługodawców, a
    moim przychodem prowizja od tej prowizji. Klienci podmiotu to osoby
    zagraniczne w 95% (czyli brytole, niemcy, amerykanie). Wchodzą na
    stronę podmiotu, który reprezentuje, kupują usługi w PL które
    organizuje ja) Prościej nie umiem :)

    Obawiam się, że bez opinii na piśmie od prawnika lepiej nie zaczynać
    hehe

    Pozdrawiam i dzięki.

  • 26. Data: 2009-03-13 22:13:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > biegam po firmach i podpisuje umowy z nimi, a później jeszcze
    > wystawiam im faktury, jak to KC rzecze "w imieniu i na rzecz...".

    Czyli podmiot zagraniczny zawiera umowy i jest stroną.
    Ale wpłaty miały wpływać na Twój rachunek firmowy?

    > Jeszcze dokładniej, dotyczy to
    > Prościej nie umiem :)

    Może nie wiesz co jest istotne, :-)

  • 27. Data: 2009-03-15 09:26:22
    Od: w...@g...com

    On 13 Mar, 23:13, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik wrote:
    >
    > Czyli podmiot zagraniczny zawiera umowy i jest stroną.
    > Ale wpłaty miały wpływać na Twój rachunek firmowy?

    Witam,
    Na rachunek podmiotu, nie mój. Przerabialiśmy wersję, że na mój, ale
    pojawiło się sporo komplikacji (z fakturowaniem tego przez podmiot
    zagraniczny). Upraszczając, działam tak jakbym był przez ten podmiot
    zatrudniony. Oczywiście mam umocowanie w postaci upoważnienia do
    podpisywania umów i wystawiania faktur. Zakładam, że pod obydwoma
    dokumentami podpisuję się ja.......no ale znalazłem w przykładowych
    umowach agencyjnych, że upoważnia się do wystawiania faktur bez
    podpisu wystawiającego, wiec trochę się gubię.

    Zakładam, że jednak będę musiał na jakieś doradztwo prawno podatkowe
    wydać kasę, bo samemu nie jestem w stanie wypracować modelu
    współpracy.

    Pozdrawiam,
    Whatlogin