  • 11. Data: 2003-02-01 20:39:11
    Temat: Re: Nowy Płatnik
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Propaguję ? ... zastanów się co piszesz.
    > Przed napisaniem posta miałem telefon od kolegi który w ten sposób
    "odinstalował" poprzednią wersje płatnika właśnie w opisany
    > sposób, ponieważ w menu start/programy/platnik nie znalazł opcji
    Odinastaluj. A tak powinno byc w kulturalnie zrobionym programie do
    > których płatnik jednak sie nie zalicza. To że ja czy Ty wiesz o opcji
    dodaj usuń programy nie znaczy że wie to kazdy uzytkownik
    > windy ... ździwilbyś siez zresztą jakie rzeczy potrafią wymyslić ludzie
    operujący zreszta dobrze softem zawodowym.

    Uprzejmie solidaryzuje się ze zdaniem mojego szanownego przedmówcy.
    Chciałbym dodać ponad to, że jest to program zrobiony przez dyletanla,
    amatora, nie mającego wcześniej nic wspolnego z tworzeniem programów tego
    typu.
    Ale nic to.
    Ten, który sprawdzał przydatność tego programu dla potrzeb ZUS i płatników
    składek , najprawdopodobniej był w stanie "pomroczności jasnej", no bo jak
    wyjaśnić inaczej dopuszczenie takiego bubla do obrotu.

    Jedynym wygranym jest właściciel firmy Prokom - właściciela praw autorskich,
    który za każdym razem zbiera pieniądze za kolejne buble.
    I nic nie pomagają uwagi kierowane do ZUS i do Prokomu o idiotycznym
    sposobie dziłania programu.
    Gdyby programy księgowe tak fiksowały to prawdopodobnie przedsiębiorcy
    przenieśliby księgowość na gliniane tabliczki .

    Jednym zdaniem: Program Płatnik jest do dupy.
    i tu pragnę przeprosić za słowo "program" w powyższym zdaniu.

    pozdrawiam
    fart

  • 12. Data: 2003-02-01 20:50:56
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sark <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Propaguję ? ... zastanów się co piszesz.

    Zastanawiam i nie moge znaleźć usprawiedliwienia.Dla Ciebie zresztą.

    > Przed napisaniem posta miałem telefon od kolegi który w ten sposób
    > "odinstalował" poprzednią wersje płatnika właśnie w opisany sposób,

    I spotkała go zasłużona kara.

    >Odinastaluj. A
    > tak powinno byc w kulturalnie zrobionym programie do których płatnik

    Jednak sie zalicza.To moje zdanie jeśli chodzi o odinstalowanie.W
    pozostałych kwestiach nie podejmuję dyskusjii.

    > nie znaczy że wie to kazdy uzytkownik windy
    To niech przejdzie na linuksa :-))

    ... ździwilbyś siez zresztą

    I tu Cię zaskoczę -nie zdziwiłbym się.

    > jakie rzeczy potrafią wymyslić ludzie operujący zreszta dobrze softem
    > zawodowym.

    Rutyna ?????

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 13. Data: 2003-02-01 20:55:07
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    fart <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Jednym zdaniem: Program Płatnik jest do dupy.
    > i tu pragnę przeprosić za słowo "program" w powyższym zdaniu.

    Nie jestem entuzjastą Płatnika,ale deko przesadziłeś.Nie miałeś chyba do
    czynienia z innymi programi i stąd taka oipinia.
    Napisz lepszy, potestujemy i zobaczysz ile bagsów uda Ci się wrzucić do
    kodu.

  • 14. Data: 2003-02-01 21:00:46
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam pod "opieką" ponad 70 komp. na ktorych jest zainstalowany płatnik. Nigdy
    > nie miałem żadnych problemów z odinsatlowaniem.

    Wiadomo, fachowiec :)

    > Jedyną sytuacją kiedy nie ma płatnika w dodaj.usuń programy jest sytuacja,
    > kiedy ktoś nie odinstalował starszej wersji a nową wgrał w inne miejsce.
    > wtedy w dodaj/usuń programy jest tylko jeden raz płatnik i jak sie go
    > odinstaluje to nadal zostaje ten nowszy.

    BTW to na skutek instalacji PPE i dwóch upgrejdów PPE (bez odinstalowywania
    poprzednika) mam w dodaj/usuń trzy razy Płatnik-Przekaz
    Elektroniczny ... i za cholerę nie wiadomo która do czego i wreśzcie po co aż trzy

    > Inną sprawą jest, jeżeli nawet po usunięciu przez dodaj /usuń programy
    > zainstaluje się płatnika w pełnej a nie standardowej wersji to dane polecą a
    > zostaną tylko dwa katalogi z przykładowymi danymi.

    I ja znając sama procedurę dodaj/usuń takich sytacji własnie się obawiam. I nadal
    twierdzę że w sytuacji kiedy na stronie ZUSu jest
    tyle opcji szkoleniowych na temat obsługi płatnika dobrze by było aby opcja
    odinstalowania byla dostępna od razu w menu podręcznym,
    wraz z ikonka Platnik i Pomoc do programu płatnika.

    > tak było kiedyś, ostatnio
    > nie sprawdzałem.

    Ja też wolę nie sprawdzać :) ... mimo że przed nową instalką robię dwie kopie
    zasobów.

    Sark

  • 15. Data: 2003-02-01 21:20:10
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Chciałbym dodać ponad to, że jest to program zrobiony przez dyletanla,
    > amatora, nie mającego wcześniej nic wspolnego z tworzeniem programów tego
    A czy były programy tego typu wcześniej?
    > Ale nic to.
    > Ten, który sprawdzał przydatność tego programu dla potrzeb ZUS i płatników
    > składek ,
    Płatnik składek nic tu nie ma do gadania. jest zmuszony przepisem żeby robić
    w tym konkrentym programie. i na pewno płatnik w wiekszości przypadków sie
    nie przydaje a jedynie przeszkadza.
    najprawdopodobniej był w stanie "pomroczności jasnej", no bo jak
    > wyjaśnić inaczej dopuszczenie takiego bubla do obrotu.
    Czy aby na pewno jest to bubel? - chodzi mi o sam w sobie program,pomijając
    sprawy reformy. Sam w sobie program aż tak tragiiczny nie jest. mam tu na
    mysli Płatnika a nie cały system reformy ZUS

    > Jedynym wygranym jest właściciel firmy Prokom - właściciela praw
    autorskich,

    > który za każdym razem zbiera pieniądze za kolejne buble.
    Może w całym interesie o to chodziło.?
    Teraz prawdopodobnie zus wyda płytki z wersją 4.01.001 ale ponieważ już
    wiadomo że wersja jest stara, to zanim trafi ona do użytkownika w internecie
    pojawi się nowa wersja a zus zostanie z setkami tysięcy płyt, bo będzie
    musiał zrobic nowe.
    > I nic nie pomagają uwagi kierowane do ZUS i do Prokomu o idiotycznym
    > sposobie dziłania programu.
    A to pewnie dlatego że nikt nie jest winien. :-)
    PawełJ

  • 16. Data: 2003-02-02 08:28:53
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    > poprzedniej
    >
    > Jakie masz zastrzeżenia do "własnoręcznego"? Coś zaobserwowałeś?
    [...]
    Mam zainstalowaną wersję 3.01.002B.
    Zciągnałem dziś nową wersję (4.01.001 z 31.01.2003) i instalator mi pisze
    mniej więcej tak:
    Na tym komputerze jest już zainstalowany program Płatnik. Można jedynie
    odinstalować program. Tak? Nie?
    I tyle. Żadnych dodatkowych stwierdzeń, jak w poprzedniej wersji - że sam
    odinstaluje, że nową zainstaluje itp.
    Więc nie chcąc stracić możliwości uruchamiania wersji dotychczasowej i
    archiwym dokumentów - zrezygnowałem z instalacji nowej wersji do wyjaśnienia
    moich wątpliwości - będę śledzić wypowiedzi na grupie na ten temat.
    Dodam także, że zciąganie pliku instalacyjnego w sposób przyspieszony (np.
    DAP) - uszkadza plik - trzeba zciągać w sposób tradycyjny i powolny.
    WSm

  • 17. Data: 2003-02-02 09:31:53
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dodam także, że zciąganie pliku instalacyjnego w sposób przyspieszony (np.
    > DAP) - uszkadza plik - trzeba zciągać w sposób tradycyjny i powolny.
    Ja zawsze robię to tak:
    najpierw robie kopie danych w inne miejsce na dysku.
    Potem wchdzę przez panel sterowania i dodaj/usuń programy i odinstalowuję
    starego płatnika.
    potem uruchamiam plik setup i instaluję na nowo nową wersję.
    Po uruchomieniu płatnika stare dane mam dostępne.
    I po kłopocie.
    Poprzednie wersje ściągałem przez DAP i było ok. z tą nie wiem. Ściągałem
    przez ftp programem File ZIlla. Z gdańska. nie było problemów.
    PawełJ

  • 18. Data: 2003-02-02 10:14:42
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    [...]
    > Poprzednie wersje ściągałem przez DAP i było ok. z tą nie wiem. Ściągałem
    > przez ftp programem File ZIlla. Z gdańska. nie było problemów.
    No więc z Wrocławia i z Warszawy, oba procesy pobierania przez DAP dały
    uszkodzone pliki instalacyjne - taką informacje wyświetlił instalator
    Płatnika. Po powtórnym pobraniu bez przyspieszenia - ruszył, ale z
    komunikatem, jak powyżej. Chodzi mi o ten komunikat - na stronie ZUS jest
    wyraźnie napisane, że instalator sam _zaproponuje odinstalowanie poprzedniej
    wersji_ przed instalowaniem nowej. Tu instalator _ostrzega_, że może
    odinstalować program, a to nie to samo!
    Ja wiem, że można przenieść archiwum plikow - wymieniałem ostatnio komputer,
    dyski itd i przeniosłem wszystko ze starej maszyny bez problemu, ale dałem
    głos w dyskusji nad "przyjaznością" instalatora dla zwykłego użytkownika -
    przedsiębiorcy zmuszonego do zainstalowania Płatnika przez ZUS. W końcu nie
    każdy "bawi się komputerem" od dziecka, a nie ma powodu zmuszać ludzi do
    płacenia za trywialną instalację.
    WSm

  • 19. Data: 2003-02-02 10:46:54
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    nie
    > każdy "bawi się komputerem" od dziecka, a nie ma powodu zmuszać ludzi do
    Trywialną dla kogoś, kto zna windows. Ale znam ludzi, którzy wolą zapłacić
    co miesiąc za to żeby ktoś im zrobił płatnika, niż "eksperymentować"
    samodzielnie.
    > WSm
    I oczywiście masz rację. Ale ZUS na pewno tego nie wziął pod uwagę, że każdy
    płatnik zna windowsy i umie np robic kopie.
    Pamiętam wypowiedź jakiegoś rzecznika ZUS-u kiedy wchodził przekaz
    elektroniczny. Ktoś powiedział, że prowadzi małą firmę i nie stać go na
    kupno komputera.
    Na to rzecznik ZUS odpowiedział, że nie musi go kupować, bo są biura
    rachunkowe, które z pewnością takim małym płatnikom pomogą :-)
    Widzisz więc, że ZUS "pomyślał o wszystkim"
    Wydaje mi się, że program jest jaki jest i w tej wersji nikt juz nic nie
    poprawi. Można pewne sugestie wysłać do Prokomu, a to czy coś w tej sprawie
    zrobia to już ich wola.
    PawełJ

  • 20. Data: 2003-02-02 11:51:52
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Czy aby na pewno jest to bubel? - chodzi mi o sam w sobie
    program,pomijając
    > sprawy reformy.

    Pawle ...... jest kilkanaście tysięcy podatników na kartę podatkową,
    płatników zatrudniających pracowników, w ilości powyżej 5 szt. bodaj, i
    rozpliczających się samodzielnie. Po 1 marca będą musieli uruchomić program
    Płatnik i wyliczyć składki.
    Pawle czy ten głupawo zrobiony program wyliczy Ci podstawę na ubezpieczenie
    chorobowe?????
    Kurna nieeeeeeeeee.
    masz mu podać podstawę a on wspaniałomyślnie wyliczy 8 %.
    Czy to nie debilizm?
    mogę wypisać tutaj co najmniej 50 PODSTAWOWYCH BUBLI istniejących w
    programie Płatnik, o ktorych nota bene i ZUS i Prokom wie.
    Sam osobiście im te uwagi przekazywałem.
    Odpowiedz jest następująca:
    Prokom - my robimy to, co nam ZUS zleci i za to dostajemy pieniądze.
    Wszelkie uwagi do ZUS proszę.
    ZUS - twórcą programu jest firma Prokom i tam proszę kierować uwagi.
    Błędne koło. Ale chyba komuś o to chodzi.
    Program wg mnie powinien umożliwić również samodzielne wylicznie skłądek,
    bez udziału drogich programów księgowych. Niektórym programy księgowe są
    niepotrzebne.
    Nie wspomnę o tym że z takiego głupawego programu powinienem wydrukować w
    oparciu o ego dane takie druki do ZUS jak Z3, Z3a i inne. Ludzie a moge ja
    mam nasrane w głowie ....... mając takie wymogi?
    przepraszam za slowo głowie ........ mnie nosi jak poruszam temat
    oprogramowania dla nas za moje pieniądze.
    wiem jednak, że jeśli nie bedziemy krzyczeć i walczyć o swoje jak górnicy,
    hutnicy, taksówkarze to załatwią nas jak pracowników dawnych PGR.

    pozdrawiam
    fart