  • 41. Data: 2015-01-20 15:23:16
    Temat: Re: Pomysł na koszty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jan 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No, ale zastanawiam się, co z takiego życia codziennego jeszcze?
    > Jakiś skrawek czynszu za mieszkanie? Za wodę ? Za prąd?

    Przecież to lat temu parę było przedyskutowane.
    Z Twoim bardzo aktywnym udziałem.
    Przepisy się nie zmieniły.
    Masz wydzielony, "zajęty" kawałek "na DG"?
    (przepis na podział "po powierzchni" jak był tak jest, przepisu
    na podział "po czasie" jak nie było tak nie ma, a przepis
    jest potrzebny, bo nie jest spełniony warunek "nabycia
    w celu" więc KUP za "zużycie w celu" musi być czymś podparte).

    W tę wodę chyba sam nie wierzysz, nie wspominając ile to jej
    zużywasz "na DG". Formalnie można, jak prąd.
    Prąd do komputera? Starym licznikiem IMVHO.
    Wg mnie nie ma wymogu "certyfikacji", jak licznik sprawny
    to zużycie wykazuje i już.

    FYI: wielokroć pisałem, że sam NIE odliczam takich kosztów.
    Z braku "wydzielenia" między innymi.

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2015-01-23 10:46:00
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-01-19 o 19:19, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > tylko jeszcze nie znalazłem ;)

    Ten wynalazek: http://flotisgo.pl/oferta podobno sam potrafi
    kilometrówkę wyliczyć (przynajmniej taką reklamą mi Yanosika spamowali ;))

    pozdrawiam

  • 43. Data: 2015-01-23 16:42:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.01.2015 o 10:46, J.D. pisze:

    > Ten wynalazek: http://flotisgo.pl/oferta podobno sam potrafi
    > kilometrówkę wyliczyć (przynajmniej taką reklamą mi Yanosika spamowali ;))

    Taaa, ale najpierw 550 trzeba zapłacić ;)

  • 44. Data: 2015-01-23 16:57:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-23 o 16:42, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Taaa, ale najpierw 550 trzeba zapłacić ;)

    Przecież szukasz kosztów ;)

    No i jak na prowadzeniu kilometrówki nie zaoszczędzisz nawet 500zł w
    rozsądnym czasie, to po co tu takimi pierdołami głowę nam zawracasz? :)

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2015-01-24 06:08:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > PIT też trochę płacę, choć tu owszem, za dużo się nie zdziała, bo nie da
    > się wyjść z PIT.

    Da się.
    Może nie do końca wyjść (no chyba, że ktoś blisko granicy mieszka), ale
    wyjechać albo wylecieć na pewno się da.

  • 46. Data: 2015-01-24 11:20:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.01.2015 o 06:08, witek pisze:

    > Da się.
    > Może nie do końca wyjść (no chyba, że ktoś blisko granicy mieszka), ale
    > wyjechać albo wylecieć na pewno się da.

    Jak zwykle inteligenta odpowiedź z twojej strony, dziękuję ci Witku...

  • 47. Data: 2015-03-06 14:15:42
    Od: r...@k...net

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 13:24:32 UTC+1 użytkownik Przemysław Adam Śmiejek
    napisał:

    > No ja wiem, ale rozważam teraz uczciwe po prostu możliwości.

    A dlaczego rozliczenie spotkania z "odległym może przyszłym klientem" jest
    nieuczciwe? Chyba że to miało by być tylko spotkanie na papierze. :)

    > Ale robocze to musi być stricte robocze dla robola, a ja robię albo
    > garnitur albo dżinsy, polar etc.

    Możesz mieć ubranie firmowe z np. logo firmy. Koszulki, polary, kurtki, itp.
    W dalszym ciągu to nie garnitur.

    > Dochód mam mały, jakbym miał za duży, to bym nie myślał o kosztach.

    A jak ma się dochód do przychodu? Bo to jest wyznacznik a nie wielkość samego
    dochodu. Jak będziesz miał "duży" dochód to tym bardziej będziesz szukał co tu w KUP
    wrzucić. :)

    Jeśli masz biuro (wynajmowane lub jako wydzielona przestrzeń w domu) to możesz
    dorzucić jeszcze środki czystości.

  • 48. Data: 2015-03-06 14:22:36
    Od: r...@k...net

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 13:28:41 UTC+1 użytkownik Przemysław Adam Śmiejek
    napisał:

    > No, ale zastanawiam się, co z takiego życia codziennego jeszcze? Jakiś
    > skrawek czynszu za mieszkanie? Za wodę ? Za prąd?

    Jeśli w mieszkaniu masz wydzielone miejsce na prowadzenie działalności to możesz to
    proporcjonalnie wrzucić (np. 5m2 na 50m2 powierzchni całkowitej). Ale media to
    przydało by się dodatkowo licznikować wtedy nie będzie problemów interpretacyjnych.

  • 49. Data: 2015-03-06 14:29:54
    Od: r...@k...net

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 15:36:18 UTC+1 użytkownik Przemysław Adam Śmiejek
    napisał:
    > No nie wiem czy 50. Np. od stycznia wyszedłem z VAT, co daje naprawdę
    > znaczne oszczędności.
    Hmmm... zawsze myślałem że VAT to płacą klienci a firma tylko za nich to odprowadza.
    Na każdej FV jaką wystawiam mam moją cenę za usługę/towar/itp. i podatek dla klienta
    w postaci VAT. Dzięki temu wszelkie usługi/materiały/itp. które zamawiam mogę sobie
    spokojnie pomniejszać o ten właśnie VAT.

  • 50. Data: 2015-03-06 19:18:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.03.2015 o 14:15, r...@k...net pisze:
    > Możesz mieć ubranie firmowe z np. logo firmy. Koszulki, polary, kurtki, itp.
    > W dalszym ciągu to nie garnitur.

    Czyli co, mogę odliczać ubranie, byle nie garnitur?
    ZTCW to raczej nie :(

    > A jak ma się dochód do przychodu?

    prawie 100%, przecież pisałem,

    > Bo to jest wyznacznik a nie wielkość samego dochodu.

    Nie widzę tego.

    > Jak będziesz miał "duży" dochód to tym bardziej będziesz szukał co tu w KUP
    wrzucić. :)

    Nie. Bo jak mam duży dochód, to nie muszę szukać na siłę KUP, bo się to
    nie opłaci.