    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 1 os DG i przyjmowanie platnosci na prywatne konta
    Date: Tue, 11 Nov 2008 23:57:32 +0100

    On Tue, 11 Nov 2008, wt wrote:

    > Większość firm ma obowiązek posiadania konta firmowego. Takie konto daje
    > określone przywileje, ale tylko dla większych firm. Część firm, właściwie
    > mikrofirm, nie ma obowiązku posiadania konta. Dlatego w US są kasy do
    > wpłacania podatku.

    To dotyczy AFAIR wyłącznie rozliczających się kartą podatkową.
    Zasadniczo wpłata podatku ma być realizowana *na konto* US.
    Z tego wniosek, że skorzystanie z usług pośrednika nie jest zabronione,
    wcale nie trzeba mieć własnego.

    Ale mi chodziło o co innego: pytający postawił na głowie samą ideę
    posiadania "konta firmowego" - ono służyć ma do *realizacji
    przelewów gospodarczych*, zaś podatki (własne, z 1-osobowej DG)
    można płacić równie dobrze z konta osobistego!

    > Takie mikrofirmy korzystają również z cudzych kont w
    > firmach przyjmujących wpłaty

    Zgoda.
    I nie ma przeciwwskazań - płacenie podatku NIE jest problemem.

    > A co będzie jak klient
    > przerzuci zapłatę przez płot, czy będzie ważna.

    Jak ma pokwitowanie że to WPŁATA to owszem :P

    > Wiążącą interpretację można
    > otrzymać tylko w wyznaczonych US

    IMVHO nieporozumienie - po co interpretacja, jeśli przepisy są jasne
    a pytający konta (osobiste) *ma*?
    Podatki (własne) może z nich śmiało płacić.

    To o co pytał i jest "niewłaściwe", to przyjmowanie *wpłat z DG*
    na konta osobiste!
    Te konta staną się "związane z DG"...

    > Istotne jest to, że
    > mikrofirmy spełniające określone waarunki konta mieć nie muszą,

    ...z warunkiem zgodzenia się na rozliczania kartą podatkową
    i ograniczenia DG do dopuszczalnych...

    > a każdy klient ma prawo zapłacić przelewem, jak mu się tak podoba.

    KLIENT??? "prawo przelewem"? Znaczy może ŻĄDAĆ obowiązku przyjęcia
    zapłaty przelewem?
    Od kiedy?

    Poproszę PRZEPIS!

    Bo sugerujesz, że kartki "przyjmujemy zapłatę tylko gotówką" są
    nielegalne :O

    pzdr, Gotfryd