  • 21. Data: 2002-12-28 00:42:42
    Temat: Re[8]: Jak to jest z SC teraz???
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    J> i wiele osób nie odróżnia Sj od Sp.zo.o. ,tym bardziej że Sj to nowość w
    J> naszym życiu gospodarczym (choć nie nowość jako taka)
    J> Czy zwykły smiertelnik kupując cokolwiek zastanawia się kto jest
    J> sprzedawcą czy producentem ( w sensie statusu prawnego)?
    J> Nie, jednoznacznie nie.Czy kupując patrzysz że sklep ten należy do OF czy
    J> Sj czy Sp.zo.o.? Wątpię.Patrzysz co kupujesz i ile to coś kosztuje.A czy
    J> Ty uważasz że Kowalski potrafi odróżnić spółkę prawa handlowego od spółki
    J> osobowej?

    Ja nie mowie o ludziach z ulicy, tylko przedsiebiorcach, ktorzy
    zawieraja umowy, sa kontrahentami, itd. Czy chcesz czy nie, maja
    jednak nieco wyzsza swiadomosc prawna niz konsumenci.

    > I dlaczego akurat ta podpadająca pod KSH ma być lepsza od np
    J> cywilnej.Ja osobiście wolę OF a nie jakieś bez odpowiedzialności

    Ja tez, jesli Cie to pocieszy :), co nie zmienia faktu, o ktorym tu
    dyskutowalismy, ze sporo (wiekszosc?) osob postrzega inaczej. I
    w miare logicznym wyjasnieniem jest to, ze liczy sie ten "nadzor
    sadowy" albo podleganie pod prawo handlowe. Bo coz do cholery innego?

    J> Do Ameryki to nam daleko i nigdy do niej nie będziemy się mogli
    J> porównywać.

    Porownywac to mozna wszystko do wszystkiego. Chocby po to, by wiedziec
    jaka jest roznica :)

    J> To co napisałeś wyżej to
    J> umiejętny markieting,a nie rzeczywista wartość.

    Umiejetny marketing wykorzystuje naturalne odruchy ludzkie. To nie ma
    nic wspolnego z rzeczywista wartoscia - ale wlasnie to Ci probowalem
    przekazac, ze jednak roznica miedzy s.c. a s.j. jest, niekoniecznie
    wynikajaca z przeslanek racjonalnych!

    J> Ale takie "anomalia"
    J> zostawmy socjologom,psychologom czy innym specjalistom
    J> Jacek

    OK. Racja, to grupa pl.soc.prawo.podatki.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 22. Data: 2002-12-28 08:35:52
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2002, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...Jacek...]
> [...]
    >+ Ja tez, jesli Cie to pocieszy :), co nie zmienia faktu, o ktorym tu
    >+ dyskutowalismy, ze sporo (wiekszosc?) osob postrzega inaczej.

    Ale wyszło ci z tego, że świadomość prawna "Kowalskiego z ulicy"
    jest wbrew poprzedniemu akapitowi wyższa niż przedsiębiorców,
    niezależnie od przyczyn :)

    >+ I w miare logicznym wyjasnieniem jest to, ze liczy sie ten "nadzor
    >+ sadowy" albo podleganie pod prawo handlowe. Bo coz do cholery innego?

    Niczym nie uzasadnione, solidnie wkorzenione przekonanie
    wynikające z większego obycia z kontaktami spółka-spółka ?
    Taki księgowy wie, że "oni" robią wszystko dokładnie tak
    samo jak on. Kiedy się dowie że "mały prywaciaż" magazynu
    nie prowadzi ale ma za to ("podatkową") ewidencję wyposa-
    żenia - to przestaje się pewnie czuć :]
    [...]
> [...]
    >+ Umiejetny marketing wykorzystuje naturalne odruchy ludzkie. To nie ma
    >+ nic wspolnego z rzeczywista wartoscia - ale wlasnie to Ci probowalem

    Zgadza się - ani Enron ani Stocznia (ile to nasze banki wtopiły ?
    4,5 miliarda ?) nie są w stanie zmienić myślenia *wszystkich*.

    [...socji- i psycho-...]
    >+ OK. Racja, to grupa pl.soc.prawo.podatki.

    Ano, NTG... :)

    >+ Serdecznie pozdrawiam,

    Wzajemnie, Gotfryd

  • 23. Data: 2002-12-28 12:28:45
    Temat: Re: Re[8]: Jak to jest z SC teraz???
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Krzysztof A. Ziembik wrote:
    > Porownywac to mozna wszystko do wszystkiego. Chocby po to, by wiedziec
    > jaka jest roznica :)

    Uściśliłbym to w następujący sposób-porównywać można tylko rzeczy lub
    zjawiska porównywalne,a nie "jak leci".Nasi władcy stosują Twoją teorię i
    mówią, że benzyna w UE kosztuje tyle,a u nas jest tańsza,że podatki w
    Szwecji są wysokie a u nas niskie i.t.d. I co z tego wychodzi?

    Jacek

  • 24. Data: 2002-12-28 13:02:39
    Temat: Re[9]: Jak to jest z SC teraz???
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 28 grudnia 2002 o godzinie (09:35:52) napisano:
    GS> Ale wyszło ci z tego, że świadomość prawna "Kowalskiego z ulicy"
    GS> jest wbrew poprzedniemu akapitowi wyższa niż przedsiębiorców,
    GS> niezależnie od przyczyn :)

    Hie, hie. Musze wiec popracowac nad swoja osobowoscia, bo wychodzi, ze
    pisze co innego niz mysle ;)

    GS> Niczym nie uzasadnione, solidnie wkorzenione przekonanie
    GS> wynikające z większego obycia z kontaktami spółka-spółka ?

    Hmmm... a wiec strach przed nieznanym? Tez mozliwe.

    GS> Taki księgowy wie, że "oni" robią wszystko dokładnie tak
    GS> samo jak on. Kiedy się dowie że "mały prywaciaż" magazynu

    Gotfrydzie, zapamietaj _prywaciarza_, zanim Maddy Cie zje! :)

    GS> Zgadza się - ani Enron ani Stocznia (ile to nasze banki wtopiły ?
    GS> 4,5 miliarda ?) nie są w stanie zmienić myślenia *wszystkich*.

    Nie tylko wszystkich, ale tez wiekszosci niestety.

    GS> [...socji- i psycho-...]

    GS> Ano, NTG... :)

    No to ja koncze, co by mnie do jakiegos mordpliku nie wrzucono :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 25. Data: 2002-12-28 15:38:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2002, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ Gotfrydzie, zapamietaj _prywaciarza_, zanim Maddy Cie zje! :)

    Ups... nie wiem jak to się stało że tak posłałem :> :[

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 26. Data: 2002-12-28 19:43:54
    Temat: Re: Re[9]: Jak to jest z SC teraz???
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    > Ups... nie wiem jak to się stało że tak posłałem :> :[

    Zawiodło sprawdzanie pisowni zapewne:-))) i masz kłopot

    --
    Jacek

    Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo

    Cytat z Urbana

  • 27. Data: 2002-12-28 19:54:06
    Temat: Re[10]: Jak to jest z SC teraz???
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 28 grudnia 2002 o godzinie (13:28:45) napisano:

> [...]
    J> mówią, że benzyna w UE kosztuje tyle,a u nas jest tańsza,że podatki w
    J> Szwecji są wysokie a u nas niskie i.t.d. I co z tego wychodzi?

    (nadal OT) To nie wina samego porownywania, tylko nieuczciwosci
    porownywujacych. Jesli nawet porownac zjawiska czy rzeczy
    porownywalne, to mozna tez zrobic to nieuczciwie i wyjda absurdy. Jak
    w tym dowcipie o samochodach (rzeczy porownywalne): "Maluch jest tak
    samo bezpieczny jak Volvo - w obu autach strefa zgniotu konczy sie na
    silniku" :) Bede wiec trzymal sie swojego twierdzenia, ze mozna porownac
    wszystko ze wszystkim (ale nie ceteris paribus, co wydaje mi sie
    oczywiste).

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 28. Data: 2002-12-31 01:11:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2002, Jacek wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >+ > Ups... nie wiem jak to się stało że tak posłałem :> :[
    >+
    >+ Zawiodło sprawdzanie pisowni zapewne:-))) i masz kłopot

    Niewątpliwie, ale to dlatego że sprawdzanie idzie po
    dużej pętli :) sprzężenia (czyli przez monitor),moduł
    OCR mam naturalny choć wspomagany (czytaj: okulary)
    no i czasem... :[ palce szubciej piszą "u"/"ó" niż zdążę
    zareagować :] (zazwyczaj poprawiam przed wysłaniem :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 29. Data: 2003-08-15 10:45:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2002, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Nasi władcy stosują Twoją teorię i mówią, że benzyna
    >+ w UE kosztuje tyle,a u nas jest tańsza,

    Tia... A w USA ? ;)

    >+ że podatki w Szwecji są wysokie a u nas niskie i.t.d.

    A co z Irlandią ? ;)

    >+ I co z tego wychodzi?

    ...że to jest wciskanie kitu :]

    pozdr. - Gotfryd

  • 30. Data: 2003-08-15 18:19:55
    Temat: Odp: Re[8]: Jak to jest z SC teraz???
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...p
    ortezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 28 Dec 2002, Jacek wrote:
    > [...]
    >
    > Tia... A w USA ? ;)

    > A co z Irlandią ? ;)

    > ...że to jest wciskanie kitu :]
    >
    > pozdr. - Gotfryd

    Czyli to co zawsze. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Jeżeli
    ciezarowka ma 6 kol a w jednym dostanie kapcia, to dla jednego jest
    niesprawna, a dla drugiego jest sprawna inaczej i powinna jezdzic. Przeciez
    5 kol jest w 100% sprawne.

    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji