  • Data: 2020-02-03 03:06:17
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "cef" 5e374148$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > swoich, choć program takowe oferuje.

    > W to jestem w stanie uwierzyć.

    Miłość wszystkiemu wierzy...

    > W sumie

    A w iloczynie?...

    > powiedziałbym, że żartujesz, ale widzę czasem kolejki
    > do punktów typu "wpłaty i wypłaty" i ludzie tam różne
    > rzeczy płacą z użyciem papierowego druku.

    > Podmiot domyślny z poprzedniego zdania - oni czyli
    > podatnicy, płatnicy - klienci biur rachunkowych

    Z którego zdania?...

    Ty pierwszy raz spotykam się z sytuacją,
    Biuro że obsługujące podatników/płatników biuro drukuje jakieś polecenia
    przelewu.
    Ty Pomijam fakt,
    większość że większość pewnie ma dostęp elektroniczny (ostatni
    Ty przelew papierowy to robiłem chyba 20 lat temu) ale
    Ty rozumiem,
    informacja że to bardziej informacja
    dla nich
    kwit a nie kwit dla banku.

    > Mimo wszystko nie przyjmuję tego.

    Nie przyjmujesz poleceń przelewów?... ;)

    [PIT tyle?... PIT4 czy PIT5?... muszę wywiedzieć się...
    VAT chyba miesięcznie, skoro wymienia razem z ZUSem...
    chyba choruje lub jakoś inaczej uchyla się od płacenia
    składek na ZUSu... informacje trzeba pozyskiwać wszędzie
    -- nawet w Wieńcu, siedząc w saunie, wypytywałem, niby
    informując o zdychającym już przewrotnym VATcie... trzeba
    być czujnym -- tyluż czyha na naszą ojczyznę radziecką...
    PIT płaci miesięcznie?... -- a cóż to za podatnik?... VAT
    też płaci?... nie odzyskuje?... czyli nie buduje mieszkań...
    co do zasady -- VATu nie płacą podatnicy VAT... chyba, że
    mało qpują a świadczą usługi... VAT płacą niepłatnicy VAT
    pośrednio... ZUS albo stały z miesięcznym przesunięciem,
    albo wybory, ;) albo uchyłka od płacenia... -- choroba
    (L4) znaczy lub urlop bezpłatny... trochę pogadam i już
    wiem to i owo...]

    > Zlecenie takiej czynności akurat
    > Tobie to by było dopiero zmartwienie :-)

    Zlecają mojej szefowej a szefowa zleca mnie...
    Ja zaś drukuję i niosę do banku...
    [i oddaję kilka minut przed terminem]

    Później sprawdzam, czy w ZUSie jest zero.
    Gdy jest mniej -- bezzwłocznie alarmuję;
    gdy jest więcej -- zwłocznie...

    Gdy na czas nie wykryję niedoboru
    szmalu -- piszę do ZUSu odwołanie... ;)

    Program [w następnym odcinku zostanę zapytany
    o to, jakiego programu używam -- wówczas odpowiem]
    przygotowuje polecenia przelewów, ale wybieram
    inne rozwiązania...

    --