eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony › Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony
    From: "Artur M" <a...@b...com.px>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie
    żony
    Date: Thu, 11 Nov 2004 14:25:57 +0100

    > Zawsze możesz kupić na siebie i próbować
    > amortyzować w firmie żony jako współwłasność,
    > a koszty eksploatacji wrzucić np wg kilometrówki

    Współwłasność oznacza, że maksymalnie żona odliczy 50%
    wartości amortyzacji? Czy jest w tej sytuacji możliwość, aby żona
    mogła zaliczać wszystkie koszty z użytkowania samochodu
    tak jak robimy to w tej chwili z innym pojazdem z kratką?
    Bardzo chciałbym uniknąć "kilometrówki" - czasochłonne
    i, o ile wiem, jest jakiś limit. Ja pokonuję średnio 1300 km/m-c

    > A co to ma do rzeczy?
    > Ja też Ci mogę sprzedać dowolne auto.

    Ale zapewne nie jesteś oficjalnym dealerem samochodów.
    A to oznacza, że nie możesz zaoferować leasingu,
    kredytu, gwarancji, serwisu itp.

    Artur