  • 11. Data: 2011-02-24 01:17:54
    Temat: Re: Chiny nie mają biurokracji?
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    news:4d65a2f1$0$2493$65785112@news.neostrada.pl...
    > (23.02.2011 23:55), Liwiusz wrote:
    (...)

    > To bezdyskusyjnie prawda, o ile te rozwiązania i ich skutki to prawda a
    > nie mit :).

    Bezdyskusyjna prawda jest fakt, że u nas od 1992 r. liczna urzędników
    wzrosła 11 razy!!.

  • 12. Data: 2011-02-24 07:15:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 23-02-2011 23:55, Liwiusz pisze:

    > Generalnie uważam, że dobrze jest podpatrywać ciekawe rozwiązania w
    > państwie, u którego za 80 lat będzie służyć cała europa (celowo z małej
    > litery ;) )

    Np. kara śmierci za malwersacje finansowe albo oszustwa podatkowe.
    Tak, jest z czego brać...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2011-02-24 09:08:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-24 08:15, Maddy pisze:

    > Np. kara śmierci za malwersacje finansowe albo oszustwa podatkowe.
    > Tak, jest z czego brać...

    Napisałem "ciekawe rozwiązania", a nie wszystko jak leci. Chyba umiemy
    oddzielić ziarno od plew? (choć nie, nie umiemy...).

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-02-24 11:47:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-24 10:08, Liwiusz wrote:
    > Napisałem "ciekawe rozwiązania", a nie wszystko jak leci.

    Ale to rozwiązanie to najprawdopodobniej wynika ze stosunkowo dużej
    liczny analfabetów w Chinach. I prawdopodobnie jest nie tyle ciekawe co
    jedyne, żeby w miarę cywilizowany sposób ściągnąć jakieś podatki.

    Piotrek

  • 15. Data: 2011-02-24 11:54:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-24 12:47, Piotrek pisze:

    > Ale to rozwiązanie to najprawdopodobniej wynika ze stosunkowo dużej
    > liczny analfabetów w Chinach. I prawdopodobnie jest nie tyle ciekawe co
    > jedyne, żeby w miarę cywilizowany sposób ściągnąć jakieś podatki.

    Ale czy - obiektywnie patrząc - jest lepsze, czy gorsze, od naszego
    polskiego piekiełka?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-02-24 12:00:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-24 12:54, Liwiusz wrote:

    > Ale czy - obiektywnie patrząc - jest lepsze, czy gorsze, od naszego
    > polskiego piekiełka?

    Jak zwykle: "to zależy".

    Między innymi od tego z czyjego punktu widzenia miałoby nastąpić to
    obiektywne spojrzenie :-P

    Już nie mówiąc o tym, że IMHO nie ma rozwiązań bez wad i jednoczesnie
    realizowalnych w rzeczywistym świecie.

    Tak więc do karteczkowych podatków można byłoby podnieść choćby takie
    zarzuty jak słabą odporność na różnorodne zdarzenia losowe.

    Piotrek

  • 17. Data: 2011-02-24 12:06:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.02.2011 12:54), Liwiusz wrote:

    > Ale czy - obiektywnie patrząc - jest lepsze, czy gorsze, od naszego
    > polskiego piekiełka?

    Obiektywnie patrząc, byłaby to ciekawa alternatywa dla małych
    działalności które "wejdą w kasę" - zamiast zmuszać do zakupu kasy
    fiskalnej, możnaby wydać właśnie takie przedpłacone kupony.

    Ale między bajki włożyłbym informacje o tym jak to dla wielkiego miasta
    liczba pracowników skarbówki skurczyła się do kilku osób.

    p. m.

  • 18. Data: 2011-02-24 12:20:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-24 13:21, Liwiusz wrote:

    > Możesz podkręcić jasność? :)

    Jak Ci je na przykład ktoś ukradnie albo zostaną zniszczone, to musisz
    zapłacić za nowe pomimo tego, że formalnie podatek się nie należy bo nic
    nie sprzedałeś.

    Piotrek

  • 19. Data: 2011-02-24 12:21:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

  • 20. Data: 2011-02-24 12:22:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-24 13:22, Liwiusz wrote:

    > Do sprzedaży zdrapek i organizowania loterii potrzeba dziesiątki osób?

    Ale do dystrybucji, ochrony, etc to już tak.
    Analogicznie jak przy zabawach z fizycznym pieniądzem.

    Piotrek