  • 11. Data: 2004-10-09 09:59:18
    Temat: Re: Czy liczba uczestników tego ..............
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Mirek Q" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:ck6g98$5or$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nie wiem czy jeden serwer to chora koncepcja,

    Jak widac tak jest.

    > ale chodzi o dostęp do sieci, w której dosępne są dane objęte "Tajemnicą
    > skarbową".
    > Wolę żeby urzędnicy podlegli MF mieli ograniczone wyjście na zewnątrz
    > i jednocześnie żeby moje PITy były bezpieczne.

    Nie martw sie o swoje PITy. Komputery w ktorych sa dane objete tajemnica
    skarbowa nie sa w ogole podlaczone do Internetu. W zaden sposob.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 12. Data: 2004-10-09 10:00:36
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Karol" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > A ja widze przeciwskazania, zeby blokowac GG. Jak ktos ma potrzebe
    korzystania
    > sluzbowo z komunikatorow to niech korzysta.

    Sek w tym, ze nie ma mozliwosci wykorzystania GG w celach sluzbowych.

    > A jak pracownik korzysta z internetu (komunikatiory , mail, itd.)
    prywatnie w
    > godzinach pracy, to niech szef lepiej zorganizuje mu dzien pracy.

    I slusznie - pracownikow sie powinno rozliczac za to jak sie wywiazuja ze
    swoich obowiazkow a nie z tego ile czasu na to poswiecaja.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 13. Data: 2004-10-09 10:27:32
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <u...@u...net>
    napisał w wiadomości news:ck8cmp$ipg$1@mamut.aster.pl...

    > Nie martw sie o swoje PITy. Komputery w ktorych sa dane objete tajemnica
    > skarbowa nie sa w ogole podlaczone do Internetu. W zaden sposob.

    Jeśli masz taką wiedzę i nie jest to tajemnica to sprostuj.
    Wiem, że istnieje sieć MF, w której połączone są komputery US i IS
    mające dostęp do danych o podatnikach. Sieć ta jest stworzona na łączach
    stałych,
    nie mająca żadnego styku z Internetem. Tą siecią mogą np. za pomocą poczty
    mogą pracownicy
    wymieniać się informacjami.
    Wyobrażałem sobie, że ta sieć wewnętrzna ma jedną, dobrze zabezpieczoną
    bramkę
    z Internetem. Ruch generowany przez Internet jest jednak taki duży, że
    zapycha łącza stałe
    i przeszkadza w pracy.
    Ty sugerujesz, że istnieje w MF druga, FIZYCZNIE odseparowana sieć
    z jednym wyjściem do Internetu, służąca tylko do zabawy.
    Mirek Q

  • 14. Data: 2004-10-09 10:37:11
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:ck8cp7$1jng$1@mamut1.aster.pl...

    > Sek w tym, ze nie ma mozliwosci wykorzystania GG w celach sluzbowych.
    Wymienię dwie mozliwości służbowego wykorzystania GG:
    - dwóch zaprzyjaźnionych pracowników różnych US wymienia się swoimi
    doświadczeniami;
    - zamiast dzwonić do pracownika na komórkę, można wysłać do niego SMS;

    prywatnie w
    Pracownik ma prawo do przerwy śniadaniowej,
    a jak jest na diecie to wtedy może wygospodarować sobie
    parę chwil na korzystanie z Internetu.
    Choć to pewnie podpada pod wykorzystywanie sprzętu służbowego do celów
    prywatnych i też jest be.
    > I slusznie - pracownikow sie powinno rozliczac za to jak sie wywiazuja ze
    > swoich obowiazkow a nie z tego ile czasu na to poswiecaja.
    ZGODA
    Mirek Q

  • 15. Data: 2004-10-09 13:16:25
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

> [...]
    > doświadczeniami;
    > - zamiast dzwonić do pracownika na komórkę, można wysłać do niego SMS;

    Dosyc rzadko sie zdarza koniecznosc takiego czegos. Wykorzystanie telefonu
    do tych celow nie jest chyba zadnym problemem.

    > Choć to pewnie podpada pod wykorzystywanie sprzętu służbowego do celów
    > prywatnych i też jest be.

    No wlasnie.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 16. Data: 2004-10-09 17:46:33
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > Dosyc rzadko sie zdarza koniecznosc takiego czegos. Wykorzystanie telefonu
    > do tych celow nie jest chyba zadnym problemem.

    hmm... może byc problemem: po pierwsze to kosztuje (podatników oczywiście),
    a po drugie, z tego co wiem, to w niektórych urzędach szeregowy pracownik
    nie ma możliwości swobodnego korzystania z rozmów międzystrefowych a w
    niektórych funcjonują nawet tzw telefony jednostronne (oczywiście tylko w
    strone urzędu :-))

  • 17. Data: 2004-10-09 20:20:19
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > "Karol" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > korzystania
    >
    > Sek w tym, ze nie ma mozliwosci wykorzystania GG w celach sluzbowych.

    Nie wiem dlaczego tak uwazasz. Ja uwazam, ze mozna jak najbardziej. Tak samo
    mozna wykorzystywac sluzbowo komunikatory jak telefon, fax, mail, Pocztę Polską
    itp. A czasami komunikator jest wygodniejszy od innych kanałow komunikacji. W
    sumie o tym czy jest to wykorzystanie prywatne czy sluzbowe to chyba decyduje
    tresc przekazywanej rozmowy. O czym dyskutanci tej grupy powinni doskonale
    wiedziec.

    Jednoczesnie najglupsze co moze byc to danie uprawnien adminom do decydowania o
    tym jaki "kanał łaczności" moze byc słuzbowy a jaki nie.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 18. Data: 2004-10-10 07:09:31
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "ewa" <r...@o...pl> wrote in message news:ck983a$n25$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > hmm... może byc problemem: po pierwsze to kosztuje (podatników
    oczywiście),

    Telefony wewnetrzne zazwyczaj nic nie kosztuja.

> [...]
    > nie ma możliwości swobodnego korzystania z rozmów międzystrefowych a w
    > niektórych funcjonują nawet tzw telefony jednostronne (oczywiście tylko w

    To prawda co piszesz. W razie koniecznosci mozna zadzwonic od kierownika,
    ktory ma juz takie wyjscie.
    Jednak uwazam, ze zainstalowanie GG w US przyniosloby wiecej zlego niz
    dobrego.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 19. Data: 2004-10-10 07:11:53
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    > Nie wiem dlaczego tak uwazasz.

    Komunikacja miedzy urzedem a podatnikiem powinna sie odbywac pisemkami, a te
    trudno wysylac przez GG.

    > Ja uwazam, ze mozna jak najbardziej.

    Podaj jakis przyklad.

    > Jednoczesnie najglupsze co moze byc to danie uprawnien adminom do
    decydowania o
    > tym jaki "kanał łaczności" moze byc słuzbowy a jaki nie.

    A to nie naczelnik decyduje?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 20. Data: 2004-10-10 09:43:35
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    .

    > Komunikacja miedzy urzedem a podatnikiem powinna sie odbywac pisemkami, a
    te
    > trudno wysylac przez GG.

    czy ty nie jestes przypadkiem urzędasem z 20-letnim stażem, który poza
    pisemkami nie dopuszcza nawet do siebie możliwości innego porozumiewania???
    oczywiście, że ordynacja podatkowa formułuje dla postępowania podatkowego
    zasadę pisemności, ale w każdym urzędzie 75% korespondencji to nie jest
    korespondencja w toku postępowania podatkowego, a ponadto w większości
    przypadków w zupełności wystarczyłby telefon, mail, wiadomość przez gg żebym
    jako podatnik stawiła sie w urzędzie, przykład?: w deklaracji powołałam swój
    błędny nip, w dodatku w deklaracji mam wykazana nadpłatę. komu będzie
    bardziej zależało na wyprostowaniu sprawy, mnie czy urzędowi? zapewniam cię,
    że większość osób po otrzymaniu sygnału o tej nieprawidłowości sama
    pofatygowałaby sie do urzędu, nawet bez pisemka ze strony urzędu.

    pozdrawiam
    ewka