  • 11. Data: 2005-07-21 10:51:45
    Temat: Re: Czy taki "błąd" można skorygować nota korygującą?
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 7/21/2005 9:09 AM, Użytkownik -ZED- napisał:

    > Hej!
    >
    > "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź. :-)

    Sugeruję zapoznać się na SIPie z np. pisemkiem o sygnaturze PP.443/87/04
    Inny "właściciel firmy" to w przypadku DGOF inny przedsiębiorca.

    --
    gefragt

  • 12. Data: 2005-07-21 11:23:49
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com> napisał w wiadomości
    > Hej!
    >
    > <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > A właśnie nie. A jeśli ktoś zrobił jej ksero? Tu nawet nie chodzi
    > o celowe szkodnictwo, ale ludzie robią różne ciekawe rzeczy z mądrości
    > swej. ;-)
    >
    > --
    > Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    > A o czym Ty piszesz, budujesz obrazy szybko jak Zin, żeby je momentalnie
    > rozwiać, bo ktoś mógłby zapamiętać szczegóły, których miraż jest Ci
    > potrzebny, żeby budować następną fatamorganę. <K. Kędzierski o mnie...>

    Jeżeli masz wątpliwości co do rozwiązania a chcesz postąpić zgodnie z
    prawem, to wystaw na dotychczasowego kontrahneta fakturę korygującą na całą
    wartośc sprzedaży i dopiero później wystaw z aktualnym numerem fakturę na
    właściwego nabywcę.
    Chociaż spokojnie możesz otrzymać notę korygującą ze zmianą danych nabywcy.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 13. Data: 2005-07-21 11:30:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Magdalena B wrote:

> [...]
    > prawem, to wystaw na dotychczasowego kontrahneta fakturę korygującą na
    > całą wartośc sprzedaży i dopiero później wystaw z aktualnym numerem

    O ile ten błędny dotychczasowy kontrahent zgodzi się potwierdzić odbiór
    takiej korekty. Zazwyczaj nie chce. Bo to nie jego sprawa, a po co mu
    dodatkowe problemy.

  • 14. Data: 2005-07-21 19:24:12
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

> [...]
    > wartośc sprzedaży i dopiero później wystaw z aktualnym numerem fakturę na

    Poniekąd tak własnie uczyniłbym, gdyby nie to, że dotychczasowy nie prowadzi
    obecnie DG i nawet nie wiem, jak go szukać. ;-)
    Anuluję fakturę (mam kopię i oryginał), a nowy dostał nową.

    > Chociaż spokojnie możesz otrzymać notę korygującą ze zmianą danych nabywcy.

    Ich księgowa sie zaparła, że nie mam racji. ;-)

    Kurde - trudno im było zadzwonic i powiedziec, jak sprawy stoją...

    BTW: zdarzyło mi się kiedyś, iż pewna znana firma dośc nieładnie unikała
    wywiązania się ze zobowiązania - nie chcieli podać danych do faktury.
    Z braku czasu to "olałem", ale zastanawiam się - jak wygląda procedura
    w takim przypadku?

  • 15. Data: 2005-07-21 19:28:19
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Sugeruję zapoznać się na SIPie z np. pisemkiem o sygnaturze PP.443/87/04
    > Inny "właściciel firmy" to w przypadku DGOF inny przedsiębiorca.

    To oczywiste, że inny.
    Czy owo pisemko mozna gdzies w Sieci znaleźć?

  • 16. Data: 2005-07-22 06:39:59
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    No przecież w SIPie: http://sip.mf.gov.pl/sip/

    --
    gefragt

  • 17. Data: 2005-07-22 08:33:04
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    > No przecież w SIPie: http://sip.mf.gov.pl/sip/

    Oooo - źle wklepałem sygnaturę.

    Tylko co niby powinienem zrobić w takiej sytuacji?
    Przecież nie wystawię faktury korygującej, bo nawet nie mam jak. ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Nie bądź taki konwencjonalny. Czteropak daje radę ;).

  • 18. Data: 2005-07-22 22:08:48
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 21 Jul 2005 09:12:26 +0200, w <d...@z...zukih.org>, "-ZED-"
    <w...@w...to.polbox.com> napisał(-a):

    > A właśnie nie. A jeśli ktoś zrobił jej ksero?

    No to co? :)
    Nie wykazujesz jej w swoim "zestawie", więc to jego problem, jeżeli odliczy
    sobie z niej VAT i wprowadzi ją w koszta :)

  • 19. Data: 2005-07-23 06:16:18
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com>

    Hej!

    > No to co? :)
    > Nie wykazujesz jej w swoim "zestawie", więc to jego problem, jeżeli odliczy
    > sobie z niej VAT i wprowadzi ją w koszta :)

    A mój w wypadku kontroli krzyżowej, bo wystawiam podwójne faktury - zaniżam
    dochód i odprowadzany VAT? ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    Kierownicy pegeeru, który ulokowano w majątku, pisali do władz o zgodę

  • 20. Data: 2005-07-25 16:49:59
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 23 Jul 2005 08:16:18 +0200, w <d...@z...zukih.org>, "-ZED-"
    <w...@w...to.polbox.com> napisał(-a):

    > A mój w wypadku kontroli krzyżowej, bo wystawiam podwójne faktury - zaniżam
    > dochód i odprowadzany VAT? ;-)

    Przecież wystawiłeś FVAT nieistniejącej firmie -- to kto niby miał ten VAT
    sobie odliczyć? :)