  • 11. Data: 2003-01-11 23:35:08
    Temat: Re: Czy w DG u Os.Fiz na pieczątce i F-rze musi widnieć nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jan 2003, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Posiadanie pieczątkidyiktowane jest zdrowym rozsądkiem. Np. życzę
    >+ powodzenia w odebraniu przesyłkipoleceonej od co bardziej betonowego
    >+ listonosza czy co bardziej betonowego oddziału poczty.

    Widać im niżej tym twardszy ;)[1], u mnie są mało betonowi: jeszcze
    nikt pieczątki nie chciał (autografów to i owszem).
    Inna sprawa ze "zdroworozsądkowością", to racja (przysłowiowa TPSA...)

    pzdr, Gotfryd :)
    [1] dla niekojarzących: nie wszystkie miasta leżą na równinie :)

  • 12. Data: 2003-01-11 23:49:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Sugeruję że *czasem* *któryś* urzędnik marudzi, ale AFAIK to
    > można wpisać "przedsiębiorca nie posiada pieczątki" :)
    > W niektórych bankach AFAIR nawet jest taka sugestia w FAQ.

    Po co wpisywać?
    Lepiej wyrobić sobie pieczątkę
    o takiej treści:
    "przedsiębiorca nie posiada pieczątki"
    :-)))

  • 13. Data: 2003-01-12 00:41:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Jan 2003, cef wrote:
    [...]
    >+ Lepiej wyrobić sobie pieczątkę
    >+ o takiej treści:
    >+ "przedsiębiorca nie posiada pieczątki"
    >+ :-)))

    :)
    Właśnie zaproponowałeś problem logiczny: czy oprócz tekstu
    jak wyżej powinien być REGON !

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-01-12 10:40:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik buba napisał:

    > "7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze wskazaniem
    > formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i nazwisko
    > przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą."
    >
    > czyliiii....imie i nazwiski oraz nazwa to dwie rozne rzeczy...a moze
    > inaczej, niekoniecznie tozsame

    I tu sie z tobą zgodzę. Imie i nazwisko może byc częścią nazwy ale nie
    musi. Natomiast ma byc uzywane jako oznaczenie przedsiębiorcy.

    Np. w Toruniu osobom fizycznym rejestruje się nazwe firmy bez imienia i
    nazwiska, np. piszesz na wniosku "ABCD" Jan Kowalski, a dostajesz wpis
    do rejestru ABCD. W wierszu poniżej masz imie i nazwisko przedsiebiorcy:
    Jan Kowalski.
    Znajomy kiedyś próbował zmusić nasz urząd do wydania wpisu ABDC Jan
    Kowalski, ale uzyskał własnie taka odpowiedź - imie i nazwisko to nie
    nazwa przedsiębiorstwa. Imienia i nazwiska i tak musi używać po nazwie
    firmy.
    Np. nie można zarejestrować firmy która nazywa się Jan Kowalski, musi
    tam byc cos jeszcze. Znam gościa który właśnie tego przysłowiowego
    Kowalskiego chciał koniecznie zarejestrować. No i w rezultacie musiał
    zarejestrować : "Kowalski BF" (potem sie smiał że BF znaczy "bez Franka"
    bo w firmie żadnego Franka nie ma).
    I na fakturach ma "Kowalski BF" Jan Kowalski.
    Tego Jana Kowalskiego dodaje od czasu gdy US czepił sie że faktura
    zakupu źle wystawiona (konkretnie - na nieistniejący podmiot, bo
    podmiotem gospodarczym jest pan Jan Kowalski a nie firma Kowalski) i
    zakwestionował odliczenia VAT.

    Trochę to logiczne, bo osoba fizyczna prowadząca jednoosobową
    działalność zawsze jest osobą fizyczną, nigdy firmą. Na deklaracji VAT
    jest jednak Jan Kowalski i to on ma prawo do odliczenia VAT.

    Nie bardzio rozumiem tą niechęć do ujawniania swojego nazwiska w obrocie
    gospodarczym. Jak ktoś nie chce sie afiszowac to niech spółke z o.o założy.
    Niestety, za anonimowość sie sporo płaci. To w dzisiejszych czasach
    dobro deficytowe.
    A obrót gospodarczy ma byc jawny - tzn. mam prawo wiedzieć z kim robię
    interesy i kogo mam w razie potrzeby scigać żeby ściągnąć długi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2003-01-12 17:47:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    >On Sat, 11 Jan 2003, Tristan Alder wrote:
    >[...]
    >>

    > Widać im niżej tym twardszy ;)[1], u mnie są mało betonowi: jeszcze
    >nikt pieczątki nie chciał (autografów to i owszem).

    A ja byłem świadkiem sytuacji, gdy gość rejestrował ZOO. Więc firma
    jeszcze nie istniała, ale jakiś sąd czy inksza instytucja zapodała do
    niego pismo, być może w temacie rejestracji. I beton-donosiciel nie
    chciał wydać przy braku sztempelka. A sztempelka nie było, bo i dopiero
    ZOO w rejestracji...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 16. Data: 2003-01-14 08:36:03
    Od: "Michal Grochala" <m...@s...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message news:avrgmg$lbj$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > zakupu źle wystawiona (konkretnie - na nieistniejący podmiot, bo
    > podmiotem gospodarczym jest pan Jan Kowalski a nie firma Kowalski) i

    No to, w Rzeszowie mozna bo ja tak zarejestorwalem. Moja firma nazywa sie
    Grochala Michal. W Urzedzie Miasta przeszlo bez problemów, i tak samo w
    Urzedzie Skarbowym.

    Pozdrawiam,

  • 17. Data: 2003-01-14 19:03:46
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michal Grochala" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > No to, w Rzeszowie mozna bo ja tak zarejestorwalem. Moja firma nazywa sie
    > Grochala Michal. W Urzedzie Miasta przeszlo bez problemów, i tak samo w
    > Urzedzie Skarbowym.

    Nie przejmuje sie. Nie tylko w Rzeszowie sa normalni urzednicy.

    Karol

  • 18. Data: 2003-01-14 22:12:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michal Grochala napisał:

    >No to, w Rzeszowie mozna bo ja tak zarejestorwalem. Moja firma nazywa sie
    >Grochala Michal.

    To niedobrze :-( Działasz na szkodę niektórych kontahentów :-(
    Naprawdę wykorzystujesz to, że tak nazwałeś DG? Nie lepiej było nazwać
    po ludzku?

  • 19. Data: 2003-01-14 22:29:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jan 2003, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ >Grochala Michal.
    >+
    >+ To niedobrze :-( Działasz na szkodę niektórych kontahentów :-(

    O tej porze mam zmęczone oczy, to może jaśniej napiszesz
    w jaki sposób to "działanie na szkodę" się objawia ?? :O

    Inna rzecz - że trochę "niezwyczajnie" i IMHO nieprzepisowo !
    Niezależnie co o "normalności" by Karol nie pisał ;) !

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-01-15 00:22:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    > O tej porze mam zmęczone oczy, to może jaśniej napiszesz
    >w jaki sposób to "działanie na szkodę" się objawia ?? :O

    Tym, że sprzedając osobom prywatnym nabijam sobie limit do kasi
    fiszkalnej. Kupując u mnie ,,na firmę'' jesteś nieodróżnialny od
    kupowania u mnie ,,prywatnie''. Więc mi nabijasz limit :-(

    Inna sprawa, że z tego samego powodu robi się niewesoło w księgowaniu
    KUP przez Ciebie. Skąd wiadomo, któa FV jest prywatna, a która firmowa?