  • Data: 2004-11-19 19:14:11
    Temat: Re: Darmowy programik do srodkow trwalych?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Nov 2004, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ > >+ jakim niby prawem ?
    >+ >
    >+ > ...kaduka...
    [...]
    >+ Przyjmujac te rozumowanie nie mozna by uzywac oprogramowania
    >+ Open Source w tym, Open Office.

    Ależ to nie tak.
    Ja się tylko sprzeciwiałem stanowisku że "nie może".
    Na grupie był już człowiek który pisał iż US go ukarał pod
    pretekstem "ukrywania kosztów" (na kwotę rzędu pojedynczych
    złotych żeby jasność była !) - za to że naraził się urzędnikowi.
    Nie wiem jak to zrobili że IS stanowiska nie uchylił - ale
    jak pisał wygrał dopiero przed NSA.
    No to zalecam stosowną ostrożność co do rozróżniania dwu pojęć:
    - przepisy POZWALAJĄ coś robić
    - urzędnik NIE MOŻE się przyczepić.

    Niedawno była dyskusja o sprawdzaniu stanu gotówki w kasie fiskalnej
    przez US, nawet ktoś obiecywał podać podstawę prawną (i nic) - ale
    PODOBNOŻ niektóre USy "się czepiają"...

    >+ Teraz takie psedofiremki jak openoffice.com.pl korzystaja z niekompetencji
    >+ urzedniczek

    Sprzeciw.
    GPL pozwala na to co robią - jak komuś żal może konkurencję otworzyć...
    Trzeba brać "z dobrodziejstwem inwentarza" - jak technologie
    licencyjne p. M$ mają swoje cechy co do których jest stosik
    różnych zastrzeżeń - to GPL je też ma (cechy, w tym prawo brania
    pieniędzy "za nic").

    >+ darmowe (czesto jako argument za podajac wlasnie kontrole US)

    ...wiesz, ja wiem że Maddy warczy że to był JEDEN udokumentowany
    przypadek na cały kraj.
    Jednak "dowód że można się przyczepić" istnieje :>
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)