    From: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Date: Fri, 15 Feb 2013 21:38:23 +0100

    Bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi (szczególnie Tobie Witek i Gotfryd)
    i przepraszam, że tak długo się nie odzywałam.

    Może pomyślicie, że ze mnie gapa. Ale trudno. Każdemu zdarza się
    zapomnieć. Otóż okazało się, że tytuły tych 4 przelewów NIE zawierały
    słowa ,,WPŁATA", jak wcześniej pisałam i... tak naprawdę nie wiem, czy
    mają tytuł, bo normalnie, w polu tytuł - na wszystkich 4 przelewach -
    widzę treść ,,UZNANIE RACHUNKU", ale na wyciągu (i tylko na nim), w
    miejscu, w którym powinien znajdować się tytuł, nie ma żadnej informacji
    - tylko białe, puste miejsce. Czyli tytuł jest, czy go nie ma? Czy to
    coś zmienia w kontekście tego, o czym pisaliście wcześniej? I jak to
    musi wyglądać na umowie darowizny i w zgłoszeniu?

    Mama zrobiła mi 4 operacje w 1 dzień. Kwota W KAŻDYM z 4 przelewów
    wyniosła TYLE SAMO. Każdy przelew ma kwotę MNIEJSZĄ niż 9 637 zł. Ale
    już po zsumowaniu dwóch pierwszych przelewów, czyli PRZELEW 1 + PRZELEW
    2 = kwota POWYŻEJ 9 637 zł. Po zsumowaniu wszystkich przelewów, czyli
    PRZELEW 1 + PRZELEW 2 + PRZELEW 3 + PRZELEW 4 = kwota PRZEKRACZAJĄCA 9
    637 zł.

    Gotfryd, napisałeś: ,,No były 4 darowizny, jak w jeden dzień to bez
    różnicy jeśli chodzi o skutki".

    Jak musi brzmieć umowa darowizny, jeśli w grę weszły 4 darowizny, tak
    jak napisałeś? A może muszą być 4 umowy skoro są 4 darowizny?
    I ile ile zgłoszeń SD-Z2, czyli o nabyciu własności rzeczy lub praw
    majątkowych muszę wypełnić? 4, bo były 4 darowizny, czy wystarczy 1?
    Jeśli wystarczy 1 zgłoszenie, to czy każdą darowiznę mam wpisać w osobne
    pole, czy mam je wszystkie 4 zsumować i umieścić w 1 polu?

    Gotrfyd, napisałeś: ,,Zauważyłaś, że de facto umowę zawarliście przed
    przelewem? :P
    (ustną, a to, że nie macie umowy na piśmie to inna sprawa)
    Problem jest z rozumieniem tekstu mówionego przez Urzędnika,
    który bardzo lubi papier".

    Zgadza się, zawarliśmy z mamą umowę przed dokonaniem przelewu.

    A Urzędnik powiedział, że muszę dostarczyć:
    - potwierdzenie z banku,
    - oświadczenie, umowę mojej mamy, że z własnej, nieprzymuszonej woli
    podarowuje mi kwotę taką to, a taką, która wyszła z konta takiego, a
    takiego i przyszła na konto takie to, a takie
    a na koniec dodał, że na oświadczeniu, umowie musi widnieć data
    wcześniejsza w stosunku do daty przelewu, bo jeśli tak nie będzie, to
    dokument, który złożę NIE zostanie uznany przez Urząd jako darowizna.

    Czyli na podstawie tego, co Urzędnik powiedział, nie będę mogła
    zastosować wersji zaproponowanej przez Witka? Bo... Urząd rzeczywiście
    może nie uznać mojego zgłoszenia za darowiznę? Jak sobie z tym poradzić?
    Witek, napisałeś: ,,Po co kombinować skoro można to zrobić prościej i bez
    nerwów"

    Ale słysząc od Urzędnika to, co napisałam powyżej jestem załamana, bo
    wygląda na to, że się nie zgodzi na zaproponowane przez Ciebie
    rozwiązanie :-( Co zrobić? Witek i Gotfryd, proszę Was o pomoc.
    Witek, napisałeś: ,,Nie o ile gdzie sobie wyjasnicie najlepiej na
    papierze w jakim kontekscie ta "wpłata".

    Jak powinno być sformułowane zdanie, żeby nikt nie miał wątpliwości, że
    ta wpłata, której dokonała mama to darowizna?
    Czy takie wyjaśnienie musi się znajdować na umowie darowizny, czy musi
    być na innym dokumencie?

    Pytanie z innej beczki. Czy przed złożeniem wniosku i w dniu jego
    złożenia, pieniądze mogą znajdować się np. na lokacie w innym banku,
    czyli na zupełnie innym koncie niż ten wskazany na umowie darowizny i w
    zgłoszeniu?

    PS. Witek, pytałeś mnie, czy mam 18 lat. Tak, ukończyłam już 18 lat.
    Dlaczego pytałeś :-) ?

    Pozdrawiam,
    Ania